American Airlines får Q3 Boost från Cargo As Yields Pop, , den 22 oktober 2020 kl. 11:21

By
På Oktober 22, 2020
Taggar:

American Airlines (NASDAQ: AAL) ökade sitt fraktspel under det tredje kvartalet tack vare ett 83.6 % hopp i fraktavkastningen som hjälpte företagets övergripande resultat att slå investerarnas förväntningar. Fraktintäkterna var i stort sett lika med för ett år sedan trots att de driver ett avskalat nätverk. American sade på torsdagen att de förlorade 2.8 miljarder dollar under tredje kvartalet, exklusive specialavgifter, jämfört med för ett år sedan - en förbättring från de 3.4 miljarder dollar som den förlorade i det andra kvartalet när det kom att ta itu med det ekonomiska nedfallet från coronavirus-pandemin. Justerad vinst per aktie på minus 5.54 USD var bättre än konsensusuppskattningen på minus 5.91 USD. Passagerarintäkterna sjönk med 73 % till 3.2 miljarder USD, men fraktintäkterna var nästan jämna med tredje kvartalet 2019 till 207 miljoner USD. Det är en stor förbättring jämfört med 130 miljoner USD i lastintäkter under andra kvartalet, vilket var 41 % mindre än under samma period 2019. Frakt stod för 6.4 % av de totala intäkterna under perioden juli-september jämfört med 1.75 % för ett år sedan. American Airlines fördubblade sina passagerarflygningar med endast frakt från augusti till september och genomförde mer än 1,900 32 flygningar till XNUMX destinationer. Sedan starten av passagerar-fraktfartygsverksamheten i våras, Fort Worth, Texas, har transportören flyttat 85 miljoner pund last för företag som hanterar en global brist på luftbroar. Amerikanska sa att passagerartrafiken under tredje kvartalet minskade med 72 %, med kapaciteten nästan 60 % lägre. jämfört med förra året. Trafiken förbättras stegvis, men tillväxten är långsam och analytiker förväntar sig inte att American kommer att gå i balans förrän 2021. Fler kostnadsminskningar och kapitaltillskott hjälpte American att minska det dagliga kassautflödet till 44 miljoner USD från cirka 58 miljoner USD per dag under andra kvartalet. Företaget sa att det förväntar sig att det fjärde kvartalet förbrukar cirka 25 miljoner till 30 miljoner dollar per dag. Det största flygbolaget i världen av passagerartrafik meddelade i resultatrapporten att det permanent kommer att pensionera alla 15 av sina Airbus A330-200 flygplan, som har legat i lager sedan maj. Beslutet lämnar American med en all-Boeing widebody-flotta. Flygbolaget har redan tagit bort mer än 150 flygplan från sin flotta genom förtidspensioneringar eller genom att placera flygplan i tillfällig förvaring. Det har tagit bort Boeing 757, Boeing 767, Embraer E190, Airbus A330-300, Bombardier CRJ-200 och vissa andra regionala flygplan. American tillkännagav också en överenskommelse med Boeing om att skjuta upp leveranser av 18 737 MAX-flygplan med två år som planeras att levereras 2021 och 2022. Och det slutförde en serie sale-leaseback-transaktioner för att finansiera sina återstående leveranser av Airbus A321-flygplan 2021. Se fler intäkter på AALAmerican berättade för Associated Press tidigare i veckan att de planerar att återställa 737 MAX i drift i slutet av december på en enda rutt Baserat på antaganden kommer Federal Aviation Administration att godkänna Boeing-fixar till flygmjukvaran som anklagas för två dödliga krascher som har hållit planet på grund i mer än 18 månader. Företaget har sagt upp 19,000 XNUMX anställda sedan oktober. 1 efter att federala löneavdrag har löpt ut utan att förlängas av kongressen. Ytterligare 20,000 XNUMX anställda har valt tidig separation eller långtidsledighet. Det minskade kapitalkostnaderna för icke-flygplan med 700 miljoner USD i år. På insamlingssidan sa American att det stängde 1.2 miljarder USD i finansiering med Goldman Sachs Merchant Bank och att det inte har några stora icke-flygplansskulder förrän dess 750 miljoner USD är osäker. obligationer förfaller i juni 2022.” Vi har en lång väg framför oss och vårt team är fortfarande fullt engagerat och fokuserat inte bara på att klara oss igenom pandemin, utan på att se till att vi är förberedda på när efterfrågan återvänder. Vi är övertygade om att de fortsatta ansträngningarna från vårt team och de åtgärder vi har vidtagit kommer att driva kundernas förtroende och stärka vårt företag för framtiden,” sa ordförande och VD Doug Parker. Klicka här för fler berättelser om FreightWaves/American Shipper av Eric Kulisch. / Kontakt: ekulisch@freightwaves.com RELATERADE NYHETER:American Airlines fördubblar på fraktflygningarAmerican Airlines behåller endast fraktflyg till Peking genom MarchAirline-fraktdivisionerna får äntligen lite RESPEC-TAmerican Airlines för att avskaffa 19,000 2020 jobb under resandenedgången. Optionsbyten för denna galna marknad: Skaffa Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * American Airlines behåller endast fraktflyg till Peking till och med mars * United Cargo har besparats Brunt från flygbolagets jobbnedskärningar(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

American Airlines får Q3 Boost från Cargo som ger popAmerican Airlines (NASDAQ: AAL) ökade sitt fraktspel under det tredje kvartalet tack vare ett 83.6 % hopp i fraktavkastningen som hjälpte företagets övergripande resultat att slå investerarnas förväntningar. Fraktintäkterna var i stort sett lika med för ett år sedan trots att de driver ett avskalat nätverk. American sade på torsdagen att de förlorade 2.8 miljarder dollar under tredje kvartalet, exklusive specialavgifter, jämfört med för ett år sedan - en förbättring från de 3.4 miljarder dollar som den förlorade i det andra kvartalet när det kom att ta itu med det ekonomiska nedfallet från coronavirus-pandemin. Justerad vinst per aktie på minus 5.54 USD var bättre än konsensusuppskattningen på minus 5.91 USD. Passagerarintäkterna sjönk med 73 % till 3.2 miljarder USD, men fraktintäkterna var nästan jämna med tredje kvartalet 2019 till 207 miljoner USD. Det är en stor förbättring jämfört med 130 miljoner USD i lastintäkter under andra kvartalet, vilket var 41 % mindre än under samma period 2019. Frakt stod för 6.4 % av de totala intäkterna under perioden juli-september jämfört med 1.75 % för ett år sedan. American Airlines fördubblade sina passagerarflygningar med endast frakt från augusti till september och genomförde mer än 1,900 32 flygningar till XNUMX destinationer. Sedan starten av passagerar-fraktfartygsverksamheten i våras, Fort Worth, Texas, har transportören flyttat 85 miljoner pund last för företag som hanterar en global brist på luftbroar. Amerikanska sa att passagerartrafiken under tredje kvartalet minskade med 72 %, med kapaciteten nästan 60 % lägre. jämfört med förra året. Trafiken förbättras stegvis, men tillväxten är långsam och analytiker förväntar sig inte att American kommer att gå i balans förrän 2021. Fler kostnadsminskningar och kapitaltillskott hjälpte American att minska det dagliga kassautflödet till 44 miljoner USD från cirka 58 miljoner USD per dag under andra kvartalet. Företaget sa att det förväntar sig att det fjärde kvartalet förbrukar cirka 25 miljoner till 30 miljoner dollar per dag. Det största flygbolaget i världen av passagerartrafik meddelade i resultatrapporten att det permanent kommer att pensionera alla 15 av sina Airbus A330-200 flygplan, som har legat i lager sedan maj. Beslutet lämnar American med en all-Boeing widebody-flotta. Flygbolaget har redan tagit bort mer än 150 flygplan från sin flotta genom förtidspensioneringar eller genom att placera flygplan i tillfällig förvaring. Det har tagit bort Boeing 757, Boeing 767, Embraer E190, Airbus A330-300, Bombardier CRJ-200 och vissa andra regionala flygplan. American tillkännagav också en överenskommelse med Boeing om att skjuta upp leveranser av 18 737 MAX-flygplan med två år som planeras att levereras 2021 och 2022. Och det slutförde en serie sale-leaseback-transaktioner för att finansiera sina återstående leveranser av Airbus A321-flygplan 2021. Se fler intäkter på AALAmerican berättade för Associated Press tidigare i veckan att de planerar att återställa 737 MAX i drift i slutet av december på en enda rutt Baserat på antaganden kommer Federal Aviation Administration att godkänna Boeing-fixar till flygmjukvaran som anklagas för två dödliga krascher som har hållit planet på grund i mer än 18 månader. Företaget har sagt upp 19,000 XNUMX anställda sedan oktober. 1 efter att federala löneavdrag har löpt ut utan att förlängas av kongressen. Ytterligare 20,000 XNUMX anställda har valt tidig separation eller långtidsledighet. Det minskade kapitalkostnaderna för icke-flygplan med 700 miljoner USD i år. På insamlingssidan sa American att det stängde 1.2 miljarder USD i finansiering med Goldman Sachs Merchant Bank och att det inte har några stora icke-flygplansskulder förrän dess 750 miljoner USD är osäker. obligationer förfaller i juni 2022.” Vi har en lång väg framför oss och vårt team är fortfarande fullt engagerat och fokuserat inte bara på att klara oss igenom pandemin, utan på att se till att vi är förberedda på när efterfrågan återvänder. Vi är övertygade om att de fortsatta ansträngningarna från vårt team och de åtgärder vi har vidtagit kommer att driva kundernas förtroende och stärka vårt företag för framtiden,” sa ordförande och VD Doug Parker. Klicka här för fler berättelser om FreightWaves/American Shipper av Eric Kulisch. / Kontakt: ekulisch@freightwaves.com RELATERADE NYHETER:American Airlines fördubblar på fraktflygningarAmerican Airlines behåller endast fraktflyg till Peking genom MarchAirline-fraktdivisionerna får äntligen lite RESPEC-TAmerican Airlines för att avskaffa 19,000 2020 jobb under resandenedgången. Optionsbyten för denna galna marknad: Skaffa Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * American Airlines behåller endast fraktflyg till Peking till och med mars * United Cargo har besparats Brunt från flygbolagets jobbnedskärningar(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462