Rymden, den sista gränsen. Genom historien har den vidd som finns bortom jorden fängslat människor över hela världen, med utforskning av rymden som har fortsatt att ta gigantiska steg framåt sedan Apollo 11 först landade på månen. Nu har yttre rymden toppat Wall Streets intresse. Med tanke på de höga nivåerna av privat finansiering och tekniska framsteg, hävdar proffsen att det kan få stora konsekvenser om utrymmet skulle bli mer tillgängligt och billigare att nå. För detta ändamål uppstår nya marknader som satellitbredband, höghastighetsproduktleverans, återanvändbara raketer och mänskliga rymdresor. På tal om den potentiella möjligheten, enligt en färsk KPMG-rapport, år 2030, skulle den globala rymdindustrin kunna nå 600 miljarder dollar , med det för närvarande värt 350 miljarder dollar. Med detta i åtanke använde vi TipRanks databas för att nollställa två rymdaktier som sträckte sig mot stjärnorna, säger gatan. Med analytikergemenskapens fulla stöd har båda tickerna fått ett "starkt köp" konsensusbetyg. Virgin Galactic Holdings (SPCE)Genom att erbjuda höghastighetsresor från punkt till punkt vill Virgin Galactic kommersialisera rymdresor och revolutionera kommersiell flygning. Med tanke på den betydande efterfrågan på kommersiella rymdfärder har flera medlemmar av Street stora förhoppningar på detta rymdbestånd. Analytikern Oliver Chen, som representerar Cowen, ser SPCE som "unikt positionerat för att dra nytta av det växande konsumentintresset för lyxupplevelser, särskilt bland hög- nettoförmögna individer.” Han tillade, "Vi tror att en betydande tillväxtmöjlighet ligger framför den kommersiella rymdflygsverksamheten, som redan har ~600 reservationer, och utvecklingen av höghastighetsresor från punkt till punkt." När han tittar på marknadsmöjligheten, uppskattar Chen att detta en del av verksamheten skulle kunna pressa SPCE:s topplinje till 1 miljard dollar plus 2030, växa med 60 % plus CAGR (2021-2030), med en EBITDA-marginal på 46 %. Enligt analytikern finns det en total adresserbar marknad (TAM) för kommersiell rymdfärd (suborbital) på ungefär 2.4 miljoner individer med ett nettovärde på 5 miljoner dollar plus globalt. Utöver detta skulle SPCE kunna använda sin teknologi för att utveckla ytterligare intäktsströmmar såsom höghastighets P2P kommersiella flygresor. Utvecklingen av hypersoniska flygplan skulle göra 85 % av de globala nätverksparen tillgängliga på en endagsresa. Dessutom tror analytikern att höghastighets-P2P-möjligheten kan ge en TAM på 985 miljarder dollar år 2050, och SPCE:s marknadsandel kan komma in på 20%. "P2P är i mycket tidiga innings men vi tror att företaget har resurserna, kapitalet och erfarenheten för att driva den här affärslinjen," noterade Chen. Med tanke på att företagets ledargrupp tar med expertis från NASA och Disney till bordet, hävdar Chen att SPCE är kapabla att dra nytta av möjligheten, med ett solidt utförande som potentiellt stärker dess status som ett upplevelsebaserat lyxvarumärke. Positioneringen av dess kommersiella rymdflygserbjudande som en lyxflygbolagsupplevelse, vilket är vad konsumenterna är mer vana vid, kommer sannolikt att ge SPCE den första -flyttande fördel framför andra som Blue Origin. "Med tanke på den höga fasta kostnaden för att driva en rymdturismverksamhet, ser fördelen med först-mover avgörande ut för framgång; och VG verkar bättre positionerat än BO för att få det”, nämnde Chen. Vad mer skulle kunna ge SPCE den första fördelen? Chen pekar på SPCE:s 10-plus år av teknologi som utvecklats med 1 miljard dollar i investeringar som gjorts hittills och de vertikalt integrerade utvecklingsmöjligheterna för flyg- och rymdindustrin. Dessutom har SPCE "skapat konkurrenskraftiga vallgravar i en bransch med hög inträdesbarriär och drar nytta av en stark efterfrågan från konsumenterna, vilket borde stödja en premiumprisstruktur." Baserat på allt ovanstående sätter Chen en överträffande (dvs. Köp) betyg och $22 prismål på aktien. (Klicka här för att se Chens meritlista) Är andra analytiker överens? Dom är. Endast Buy-betyg, 7 för att vara exakt, har utfärdats under de senaste tre månaderna. Därför är budskapet tydligt: SPCE är ett starkt köp. Med ett genomsnittligt prismål på 25.43 USD kan aktierna stiga med 22 % nästa år. (Se Virgin Galactic aktieanalys på TipRanks)Aerojet Rocketdyne Holdings (AJRD)Betjänar kunder som inkluderar USA Department of Defense (DoD), NASA och andra myndigheter och företag, Aerojet Rocketdyne utvecklar och tillverkar avancerade framdrivnings- och energisystem. Med tanke på de senaste kontraktstilldelningarna tror flera analytiker att företagets långsiktiga tillväxtutsikter är goda. 5-stjärniga analytiker Ken Herbert från Canaccord Genuity träffade nyligen AJRD:s nya CFO och kom ifrån diskussionen med sin hausseartade tes mycket intakt. Företaget förväntar sig att rymdverksamheten, som utgör 40 % av försäljningen, kommer att vara oförändrad till en aning uppåt, på grund av den senaste SLS RS-25-motorordern, där kärnförsvarsverksamheten (60 % av försäljningen) kommer att se en stadig tillväxt. "Medan den kortsiktiga marginaluppsidan är begränsad, tror vi att intäktssynligheten, den starka balansräkningen och de inkrementella möjligheterna inom både rymd och försvar bidrar till ett knapphetsvärde för AJRD som inte återspeglas i aktien", kommenterade Herbert. Med det sagt är nya program en viktig pusselbit här. Tidigare i september meddelade AJRD att de kommer att bygga två delar av de nya markbaserade strategiska avskräckande (GBSD) kärnvapenmissilerna för Northrop Grumman, som fick ett 13.3-årigt EMD-kontrakt på 8.5 miljarder dollar för att initiera tidig produktion av "Minuteman IV"-plattformen . AJRD ansvarar för att tillverka en stor solid raketmotor för missilens övre steg och det post-boost-framdrivningssystem som behövs för att styra kärnstridsspetsarna till sina mål genom apogee (den högsta punkten i deras paraboliska flygbåge). Med en vägning i affären kommenterade Herbert: "Programmet förväntas bli betydande för både Aerojet och Northrop, med 400 aktiva och 242 extra ICBM:er som förväntas ockupera de befintliga lanseringsplatserna i den amerikanska västern. Det har uppskattats att GBSD-programmet kommer att vara värt 63 miljarder dollar under de första 20 åren av livet, vilket sannolikt kommer att förlängas med tanke på hur länge det nuvarande Minuteman III-avskräckningsmedlet har en lång livslängd.” Till de goda nyheterna har AJRDs eftersläpning ökat till rekordhöga 6.8 miljarder USD från och med andra kvartalet 2, en vinst på 2020 % från föregående år. Enligt Herbert har en viktig drivkraft för denna tillväxt varit NASA-kontraktet på 1.8 miljarder dollar för att konstruera 18 nya RS-25-motorer för att stödja minst fem ytterligare Artemis-månuppdrag utöver de tre som för närvarande är planerade. "Som sådan fortsätter insynen i Aerojets affärer med NASA att se lovande ut fram till 2030. Aerojet har också fortsatt att se eftersläpningstillväxt på THAAD, hypersonic, Standard Missile och GMLRS, säger analytikern. Om det inte var nog, tror Herbert att missilförsvar och klassificerade hypersonicprogram sannolikt kommer att se en solid eftersläpningstillväxt på kort sikt. Utöver detta, i augusti, kommer USA Flygvapnet tilldelade två kontrakt för programmet National Security Space Launch (NSSL) till ULA (ett Boeing och Lockheed joint venture) och SpaceX. Innebörden? "Aerojet Rocketdyne ses som en vinnare av kontaktresultatet, vilket säkerställde att företaget kommer att fortsätta att tillhandahålla innehåll på en majoritet av USA militär- och underrättelseuppskjutningar. AJRD kommer att se sitt överstegsmotorinnehåll fördubblas på den nya ULA Vulcan-raketen under detta kontrakt, som använder ett nytt Centaur-översteg (Centaur V) som drivs av två RL10-motorer, i motsats till en RL10 på den äldre Atlas V-raketen.” Herbert förklarade. Allt som AJRD har för det övertygade Herbert om att upprepa sitt köpbetyg. Tillsammans med samtalet upprätthöll han ett prismål på $54, vilket tyder på 34% uppåtpotential. (Klicka här för att se Herberts meritlista) Allt som allt är andra analytiker på samma sida. AJRD:s konsensusbetyg för starkt köp delas upp i 3 köp och inga behålls eller säljs. Samtidigt ger det genomsnittliga prismålet på $56 uppåtpotentialen till 39%. (Se AJRD-aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av de presenterade analytikerna. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
Rymden, den sista gränsen. Genom historien har den vidd som finns bortom jorden fängslat människor över hela världen, med utforskning av rymden som har fortsatt att ta gigantiska steg framåt sedan Apollo 11 först landade på månen. Nu har yttre rymden toppat Wall Streets intresse. Med tanke på de höga nivåerna av privat finansiering och tekniska framsteg, hävdar proffsen att det kan få stora konsekvenser om utrymmet skulle bli mer tillgängligt och billigare att nå. För detta ändamål uppstår nya marknader som satellitbredband, höghastighetsproduktleverans, återanvändbara raketer och mänskliga rymdresor. På tal om den potentiella möjligheten, enligt en färsk KPMG-rapport, år 2030, skulle den globala rymdindustrin kunna nå 600 miljarder dollar , med det för närvarande värt 350 miljarder dollar. Med detta i åtanke använde vi TipRanks databas för att nollställa två rymdaktier som sträckte sig mot stjärnorna, säger gatan. Med analytikergemenskapens fulla stöd har båda tickerna fått ett "starkt köp" konsensusbetyg. Virgin Galactic Holdings (SPCE)Genom att erbjuda höghastighetsresor från punkt till punkt vill Virgin Galactic kommersialisera rymdresor och revolutionera kommersiell flygning. Med tanke på den betydande efterfrågan på kommersiella rymdfärder har flera medlemmar av Street stora förhoppningar på detta rymdbestånd. Analytikern Oliver Chen, som representerar Cowen, ser SPCE som "unikt positionerat för att dra nytta av det växande konsumentintresset för lyxupplevelser, särskilt bland hög- nettoförmögna individer.” Han tillade, "Vi tror att en betydande tillväxtmöjlighet ligger framför den kommersiella rymdflygsverksamheten, som redan har ~600 reservationer, och utvecklingen av höghastighetsresor från punkt till punkt." När han tittar på marknadsmöjligheten, uppskattar Chen att detta en del av verksamheten skulle kunna pressa SPCE:s topplinje till 1 miljard dollar plus 2030, växa med 60 % plus CAGR (2021-2030), med en EBITDA-marginal på 46 %. Enligt analytikern finns det en total adresserbar marknad (TAM) för kommersiell rymdfärd (suborbital) på ungefär 2.4 miljoner individer med ett nettovärde på 5 miljoner dollar plus globalt. Utöver detta skulle SPCE kunna använda sin teknologi för att utveckla ytterligare intäktsströmmar såsom höghastighets P2P kommersiella flygresor. Utvecklingen av hypersoniska flygplan skulle göra 85 % av de globala nätverksparen tillgängliga på en endagsresa. Dessutom tror analytikern att höghastighets-P2P-möjligheten kan ge en TAM på 985 miljarder dollar år 2050, och SPCE:s marknadsandel kan komma in på 20%. "P2P är i mycket tidiga innings men vi tror att företaget har resurserna, kapitalet och erfarenheten för att driva den här affärslinjen," noterade Chen. Med tanke på att företagets ledargrupp tar med expertis från NASA och Disney till bordet, hävdar Chen att SPCE är kapabla att dra nytta av möjligheten, med ett solidt utförande som potentiellt stärker dess status som ett upplevelsebaserat lyxvarumärke. Positioneringen av dess kommersiella rymdflygserbjudande som en lyxflygbolagsupplevelse, vilket är vad konsumenterna är mer vana vid, kommer sannolikt att ge SPCE den första -flyttande fördel framför andra som Blue Origin. "Med tanke på den höga fasta kostnaden för att driva en rymdturismverksamhet, ser fördelen med först-mover avgörande ut för framgång; och VG verkar bättre positionerat än BO för att få det”, nämnde Chen. Vad mer skulle kunna ge SPCE den första fördelen? Chen pekar på SPCE:s 10-plus år av teknologi som utvecklats med 1 miljard dollar i investeringar som gjorts hittills och de vertikalt integrerade utvecklingsmöjligheterna för flyg- och rymdindustrin. Dessutom har SPCE "skapat konkurrenskraftiga vallgravar i en bransch med hög inträdesbarriär och drar nytta av en stark efterfrågan från konsumenterna, vilket borde stödja en premiumprisstruktur." Baserat på allt ovanstående sätter Chen en överträffande (dvs. Köp) betyg och $22 prismål på aktien. (Klicka här för att se Chens meritlista) Är andra analytiker överens? Dom är. Endast Buy-betyg, 7 för att vara exakt, har utfärdats under de senaste tre månaderna. Därför är budskapet tydligt: SPCE är ett starkt köp. Med ett genomsnittligt prismål på 25.43 USD kan aktierna stiga med 22 % nästa år. (Se Virgin Galactic aktieanalys på TipRanks)Aerojet Rocketdyne Holdings (AJRD)Betjänar kunder som inkluderar USA Department of Defense (DoD), NASA och andra myndigheter och företag, Aerojet Rocketdyne utvecklar och tillverkar avancerade framdrivnings- och energisystem. Med tanke på de senaste kontraktstilldelningarna tror flera analytiker att företagets långsiktiga tillväxtutsikter är goda. 5-stjärniga analytiker Ken Herbert från Canaccord Genuity träffade nyligen AJRD:s nya CFO och kom ifrån diskussionen med sin hausseartade tes mycket intakt. Företaget förväntar sig att rymdverksamheten, som utgör 40 % av försäljningen, kommer att vara oförändrad till en aning uppåt, på grund av den senaste SLS RS-25-motorordern, där kärnförsvarsverksamheten (60 % av försäljningen) kommer att se en stadig tillväxt. "Medan den kortsiktiga marginaluppsidan är begränsad, tror vi att intäktssynligheten, den starka balansräkningen och de inkrementella möjligheterna inom både rymd och försvar bidrar till ett knapphetsvärde för AJRD som inte återspeglas i aktien", kommenterade Herbert. Med det sagt är nya program en viktig pusselbit här. Tidigare i september meddelade AJRD att de kommer att bygga två delar av de nya markbaserade strategiska avskräckande (GBSD) kärnvapenmissilerna för Northrop Grumman, som fick ett 13.3-årigt EMD-kontrakt på 8.5 miljarder dollar för att initiera tidig produktion av "Minuteman IV"-plattformen . AJRD ansvarar för att tillverka en stor solid raketmotor för missilens övre steg och det post-boost-framdrivningssystem som behövs för att styra kärnstridsspetsarna till sina mål genom apogee (den högsta punkten i deras paraboliska flygbåge). Med en vägning i affären kommenterade Herbert: "Programmet förväntas bli betydande för både Aerojet och Northrop, med 400 aktiva och 242 extra ICBM:er som förväntas ockupera de befintliga lanseringsplatserna i den amerikanska västern. Det har uppskattats att GBSD-programmet kommer att vara värt 63 miljarder dollar under de första 20 åren av livet, vilket sannolikt kommer att förlängas med tanke på hur länge det nuvarande Minuteman III-avskräckningsmedlet har en lång livslängd.” Till de goda nyheterna har AJRDs eftersläpning ökat till rekordhöga 6.8 miljarder USD från och med andra kvartalet 2, en vinst på 2020 % från föregående år. Enligt Herbert har en viktig drivkraft för denna tillväxt varit NASA-kontraktet på 1.8 miljarder dollar för att konstruera 18 nya RS-25-motorer för att stödja minst fem ytterligare Artemis-månuppdrag utöver de tre som för närvarande är planerade. "Som sådan fortsätter insynen i Aerojets affärer med NASA att se lovande ut fram till 2030. Aerojet har också fortsatt att se eftersläpningstillväxt på THAAD, hypersonic, Standard Missile och GMLRS, säger analytikern. Om det inte var nog, tror Herbert att missilförsvar och klassificerade hypersonicprogram sannolikt kommer att se en solid eftersläpningstillväxt på kort sikt. Utöver detta, i augusti, kommer USA Flygvapnet tilldelade två kontrakt för programmet National Security Space Launch (NSSL) till ULA (ett Boeing och Lockheed joint venture) och SpaceX. Innebörden? "Aerojet Rocketdyne ses som en vinnare av kontaktresultatet, vilket säkerställde att företaget kommer att fortsätta att tillhandahålla innehåll på en majoritet av USA militär- och underrättelseuppskjutningar. AJRD kommer att se sitt överstegsmotorinnehåll fördubblas på den nya ULA Vulcan-raketen under detta kontrakt, som använder ett nytt Centaur-översteg (Centaur V) som drivs av två RL10-motorer, i motsats till en RL10 på den äldre Atlas V-raketen.” Herbert förklarade. Allt som AJRD har för det övertygade Herbert om att upprepa sitt köpbetyg. Tillsammans med samtalet upprätthöll han ett prismål på $54, vilket tyder på 34% uppåtpotential. (Klicka här för att se Herberts meritlista) Allt som allt är andra analytiker på samma sida. AJRD:s konsensusbetyg för starkt köp delas upp i 3 köp och inga behålls eller säljs. Samtidigt ger det genomsnittliga prismålet på $56 uppåtpotentialen till 39%. (Se AJRD-aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av de presenterade analytikerna. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
,