Atlas Air vägrar att betala tillbaka amerikanska räddningsfonder, den 13 november 2020 kl. 3

By
Den 13 november 2020
Taggar:

Atlas Air Worldwide Holdings (NASDQ: AAWW) rapporterade förra veckan en åttafaldig ökning av justerad nettovinst och 25 % mer omsättning under det tredje kvartalet jämfört med förra året, men kommer inte att ge tillbaka 406 miljoner dollar i akut coronavirus-hjälp i USA regeringen var avsedd för finansiellt misshandlade flygbolag att behålla arbetare. Helfraktfartyget och flygplansuthyraren kvalificerade sig helt för de federala fonderna eftersom det inte fanns någon garanti för att flygfraktmarknaden skulle blomstra vid den tiden, programmet var inte behovsbaserat och pengarna gick mot anställdas ersättning, som kongressen avsåg i CARES-lagen som antogs i mars, insisterade VD John Dietrich under ett telefonkonferenssamtal med analytiker för att diskutera ekonomiska resultat." sig omedelbart när covid drabbade. Det var en enorm osäkerhet. Kina stängde effektivt ner inte bara under månnyåret, utan i veckor därefter, för vilket vi upplevde en betydande inverkan på vår verksamhet, säger Dietrich. Tidigare i samtalet föreslog han att dotterbolagen Atlas Air och Southern Air tillhandahöll en lönepremie på 10 % i maj för att kompensera piloter för svårigheter som opererade i hotspots för covid, men fackmedlemmar säger att lönehöjningen på 10 % redan diskuterades innan CARES Act bidrag beviljades som svar på ett förslag från Local 2750 och att det är relativt meningslöst eftersom ersättningen fortfarande är 50 % lägre än deras jämnåriga. James Clyburn, DS.C., ordförande för House Oversight and Reforms utvalda underkommitté för coronakrisen, sa förra månaden att fyra fraktflygbolag inte var berättigade till lönestöd eftersom fraktaffärerna, till skillnad från passagerarna, blomstrade, och han frågade dem för att återbetala sammanlagt 630 miljoner dollar. Passagerarflygbolagen delade 25 miljarder dollar i anslag under Payroll Support Program, utformat för att täcka anställdas grundlön och förmåner under sex månader när branschen minskade utgifterna för att klara av den förödande effekten av att stänga av nästan alla passagerare under två månader när pandemin spred sig. Fraktflygbolagen fick också 4 miljarder dollar under förutsättning att inga arbetare skulle släppas. Men flygfraktindustrin, särskilt företag som driver stora fraktfartyg, blomstrar. En brist på 30 % i lufttrafiken orsakad av förlusten av magkapacitet i flygplansflygplan, i kombination med en stark efterfrågan på medicinska förnödenheter för covid-19 och en förändring av utgifterna mot varor snarare än tjänster, har tvingat avsändare att betala över dollar eller hamna på efterkälken . Priserna är två till fyra gånger högre än förra året, beroende på rutt, och var ännu högre – nästan 20 dollar per kilogram – under stormen för att exportera personlig skyddsutrustning från Kina förra våren. Atlas Air, som räknar Amazon, DHL och Alibaba bland dess främsta kunder, avslutade tredje kvartalet med 729 miljoner dollar i kontanter och kortsiktiga investeringar jämfört med 114 miljoner dollar och en skuldsättningsgrad som var 2.5 gånger lägre än under föregående år. Den förväntar sig att öka intäkterna med ytterligare 40 miljoner USD under innevarande kvartal och justerat nettoresultat för att växa med 25 % från det som avslutades i september. 30. "Det var inte något som vi behövde visa vårt behov av att kunna betala på lönelistan," sa Dietrich. "Men av alla dessa skäl ... avser vi inte att returnera pengarna, och vi svarade i enlighet med detta och har varit i full överensstämmelse, inte bara med kommitténs begäran, utan dela de dokument och så vidare som de har bett om, och vi kommer att fortsätta att samarbeta fullt ut.” Underkommittén för tillsyn av coronaviruset har inte avslöjat vilken, om någon, kommunikation den har fått från Atlas, Amerijet, Kalitta Air och Western Global Airlines. Den kallade också ut flera flygplatsstödtjänstföretag för att ta emot pengar och sedan säga upp tusentals anställda. Arbetsrelationerna mellan fackföreningen som företräder Atlas Air-piloter och företaget är på sin lägsta nivå efter att förhandlingarna om ett nytt kontrakt har dragit ut på fyra år. Genom att använda hashtaggen ShameOnAtlas, smyger piloter, som säger att företaget stenar för att lagen inte tillåter dem att slå till, Atlas på Twitter för att ha tagit en statlig räddningsaktion. Klicka här för fler berättelser om FreightWaves/American Shipper av Eric Kulisch. REKOMMENDERAD LÄSNING :Husdemokrater försöker ta tillbaka covid-stöd från fraktflygbolag Federalt stöd ger tillfälligt lyft när flygbolagen står inför en aldrig tidigare skådad nedmontering Stimulusräkningen tilldelar 58 miljarder dollar för att stabilisera flygindustrinLasten täpper till amerikanska flygplatser när fraktfartyg sprider sig. Se mer från Benzinga * Klicka här för alternativaffärer från Benzinga Denna högsäsong * Q3 Rail Recap: The Good And Not So Good(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

Atlas Air vägrar att återbetala amerikanska räddningsfonderAtlas Air Worldwide Holdings (NASDQ: AAWW) rapporterade förra veckan en åttafaldig ökning av justerad nettovinst och 25 % mer omsättning under det tredje kvartalet jämfört med förra året, men kommer inte att ge tillbaka 406 miljoner dollar i akut coronavirus-hjälp i USA regeringen var avsedd för finansiellt misshandlade flygbolag att behålla arbetare. Helfraktfartyget och flygplansuthyraren kvalificerade sig helt för de federala fonderna eftersom det inte fanns någon garanti för att flygfraktmarknaden skulle blomstra vid den tiden, programmet var inte behovsbaserat och pengarna gick mot anställdas ersättning, som kongressen avsåg i CARES-lagen som antogs i mars, insisterade VD John Dietrich under ett telefonkonferenssamtal med analytiker för att diskutera ekonomiska resultat." sig omedelbart när covid drabbade. Det var en enorm osäkerhet. Kina stängde effektivt ner inte bara under månnyåret, utan i veckor därefter, för vilket vi upplevde en betydande inverkan på vår verksamhet, säger Dietrich. Tidigare i samtalet föreslog han att dotterbolagen Atlas Air och Southern Air tillhandahöll en lönepremie på 10 % i maj för att kompensera piloter för svårigheter som opererade i hotspots för covid, men fackmedlemmar säger att lönehöjningen på 10 % redan diskuterades innan CARES Act bidrag beviljades som svar på ett förslag från Local 2750 och att det är relativt meningslöst eftersom ersättningen fortfarande är 50 % lägre än deras jämnåriga. James Clyburn, DS.C., ordförande för House Oversight and Reforms utvalda underkommitté för coronakrisen, sa förra månaden att fyra fraktflygbolag inte var berättigade till lönestöd eftersom fraktaffärerna, till skillnad från passagerarna, blomstrade, och han frågade dem för att återbetala sammanlagt 630 miljoner dollar. Passagerarflygbolagen delade 25 miljarder dollar i anslag under Payroll Support Program, utformat för att täcka anställdas grundlön och förmåner under sex månader när branschen minskade utgifterna för att klara av den förödande effekten av att stänga av nästan alla passagerare under två månader när pandemin spred sig. Fraktflygbolagen fick också 4 miljarder dollar under förutsättning att inga arbetare skulle släppas. Men flygfraktindustrin, särskilt företag som driver stora fraktfartyg, blomstrar. En brist på 30 % i lufttrafiken orsakad av förlusten av magkapacitet i flygplansflygplan, i kombination med en stark efterfrågan på medicinska förnödenheter för covid-19 och en förändring av utgifterna mot varor snarare än tjänster, har tvingat avsändare att betala över dollar eller hamna på efterkälken . Priserna är två till fyra gånger högre än förra året, beroende på rutt, och var ännu högre – nästan 20 dollar per kilogram – under stormen för att exportera personlig skyddsutrustning från Kina förra våren. Atlas Air, som räknar Amazon, DHL och Alibaba bland dess främsta kunder, avslutade tredje kvartalet med 729 miljoner dollar i kontanter och kortsiktiga investeringar jämfört med 114 miljoner dollar och en skuldsättningsgrad som var 2.5 gånger lägre än under föregående år. Den förväntar sig att öka intäkterna med ytterligare 40 miljoner USD under innevarande kvartal och justerat nettoresultat för att växa med 25 % från det som avslutades i september. 30. "Det var inte något som vi behövde visa vårt behov av att kunna betala på lönelistan," sa Dietrich. "Men av alla dessa skäl ... avser vi inte att returnera pengarna, och vi svarade i enlighet med detta och har varit i full överensstämmelse, inte bara med kommitténs begäran, utan dela de dokument och så vidare som de har bett om, och vi kommer att fortsätta att samarbeta fullt ut.” Underkommittén för tillsyn av coronaviruset har inte avslöjat vilken, om någon, kommunikation den har fått från Atlas, Amerijet, Kalitta Air och Western Global Airlines. Den kallade också ut flera flygplatsstödtjänstföretag för att ta emot pengar och sedan säga upp tusentals anställda. Arbetsrelationerna mellan fackföreningen som företräder Atlas Air-piloter och företaget är på sin lägsta nivå efter att förhandlingarna om ett nytt kontrakt har dragit ut på fyra år. Genom att använda hashtaggen ShameOnAtlas, smyger piloter, som säger att företaget stenar för att lagen inte tillåter dem att slå till, Atlas på Twitter för att ha tagit en statlig räddningsaktion. Klicka här för fler berättelser om FreightWaves/American Shipper av Eric Kulisch. REKOMMENDERAD LÄSNING :Husdemokrater försöker ta tillbaka covid-stöd från fraktflygbolag Federalt stöd ger tillfälligt lyft när flygbolagen står inför en aldrig tidigare skådad nedmontering Stimulusräkningen tilldelar 58 miljarder dollar för att stabilisera flygindustrinLasten täpper till amerikanska flygplatser när fraktfartyg sprider sig. Se mer från Benzinga * Klicka här för alternativaffärer från Benzinga Denna högsäsong * Q3 Rail Recap: The Good And Not So Good(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462