Bed Bath & Beyond är på gränsen till en episk comeback, 1 oktober 2020 kl. 3

Av High West Capital Partners
På Oktober 1, 2020
Taggar:

(Bloomberg Opinion) — I många fall har pandemin tjänat till att förankra de tidigare befintliga vinnarna och förlorarna i detaljhandeln. Kedjor som Macy's Inc. och Kohl's Corp., redan djupt utmanade före folkhälsokrisen, ser inte närmare en vändning. Walmart Inc. och Target Corp. har under tiden befäst sin dominans med turboladdsförsäljning. Mot den bakgrunden visar de senaste kvartalsresultaten från Bed Bath & Beyond Inc. sticker ut, eftersom de visar att den lidande hemvarukedjan är i comeback-läge. Bed Bath & Beyond, som också äger butiker som Buybuy Baby och World Market, rapporterade på torsdagen att jämförbar försäljning ökade med 6 % under de tre månaderna som slutade i augusti från ett år tidigare, den första vinsten på den åtgärden sedan slutet av 2016. Chefer sa på en telefonkonferens att trenden fortsatte in i september, vilket tyder på att företaget håller farten när den avgörande semesterperioden närmar sig. Trots att den registrerade en 89% ökning av den digitala försäljningen – vilket kan krympa lönsamheten på grund av fraktkostnader – lyckades återförsäljaren leverera en högre justerad bruttomarginal än för ett år sedan. Förbättringarna fick aktierna att skjuta i höjden med mer än 30 % på torsdagsmorgonen. Bed Bath & Beyond drar verkligen nytta av faktorer utanför dess kontroll. Pandemin har fått människor att spendera mer tid hemma, och det har uppmuntrat dem att satsa på dekorationsprojekt och köksredskap. Det har också sannolikt hjälpt till att, mitt i kvardröjande säkerhetsoro för att gå till fysiska butiker, några av företagets viktigaste konkurrenter, TJX Cos.-ägda HomeGoods och HomeSense, inte erbjuder e-handel. Men det är mer än så. VD Mark Tritton, som har varit i jobbet mindre än ett år, verkar lyckas med att städa upp röran som det tog hans föregångare, Steven Temares, långt över ett decennium att göra. Tritton har sett över C-sviten och utsett nya ledare för allt från merchandising till teknik till leveranskedja. Han har börjat stänga underpresterande butiker och modernisera sitt onlineerbjudande. Det visade på hur snabbt han gick för att rulla ut i butik och hämtning av onlinebeställningar - något som återförsäljaren ändå borde ha gjort - under pandemins tidiga dagar. Dessa tjänster står nu för 15 % av den digitala försäljningen. Företaget sa också att det noterade en lägre kupongkostnad under kvartalet, vilket tyder på att det arbetar mot en mer effektiv marknadsföringsstrategi än att bara slå folk med "20% rabatt"-kuponger. Och trots en mycket osäker situation för studenter om huruvida de skulle flytta in i sovsalar, lyckades återförsäljaren leverera en försäljningsökning på 21 % på sina produkter riktade till back-to-college-setet, ett bevis på förbättringar inom merchandising och marknadsföring. Tritton förväntas avslöja mer detaljerade vändningsplaner senare denna månad vid en investerardagspresentation, som borde ge en tydligare bild av om företaget kan hålla uppe framstegen på lång sikt. Men för närvarande tyder förbättringen på att en aktivistisk investeraruppgörelse 2019, samtidigt som den fick blåmärken, kan ha räddat detta företag. Aktivistkoalitionen – en grupp som består av Legion Partners, Macellum Advisors och Ancora Advisors – efterlyste genomgripande förändringar, inklusive att dumpa VD:n och se över styrelsen. Det banade väg för ankomsten av Tritton, en tidigare chefshandlare på Target Corp. som är väl lämpad för uppgiften att fixa Bed Bath & Beyond. Precis som Best Buy Co. har lyckats hitta ett sätt att frodas i Amazon.com Inc. Eran som en storlåda-specialist inom elektronik kunde Bed Bath & Beyond göra samma sak i kategorin hemvaror. Torsdagens resultat tyder på att det är ett litet steg närmare en sådan omvandling. Den här kolumnen återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LPs och dess ägares åsikter. Sarah Halzack är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker konsument- och detaljhandeln.

Bed Bath & Beyond är på gränsen till en episk comeback(Bloomberg Opinion) — I många fall har pandemin tjänat till att förankra de tidigare befintliga vinnarna och förlorarna i detaljhandeln. Kedjor som Macy's Inc. och Kohl's Corp., redan djupt utmanade före folkhälsokrisen, ser inte närmare en vändning. Walmart Inc. och Target Corp. har under tiden befäst sin dominans med turboladdsförsäljning. Mot den bakgrunden visar de senaste kvartalsresultaten från Bed Bath & Beyond Inc. sticker ut, eftersom de visar att den lidande hemvarukedjan är i comeback-läge. Bed Bath & Beyond, som också äger butiker som Buybuy Baby och World Market, rapporterade på torsdagen att jämförbar försäljning ökade med 6 % under de tre månaderna som slutade i augusti från ett år tidigare, den första vinsten på den åtgärden sedan slutet av 2016. Chefer sa på en telefonkonferens att trenden fortsatte in i september, vilket tyder på att företaget håller farten när den avgörande semesterperioden närmar sig. Trots att den registrerade en 89% ökning av den digitala försäljningen – vilket kan krympa lönsamheten på grund av fraktkostnader – lyckades återförsäljaren leverera en högre justerad bruttomarginal än för ett år sedan. Förbättringarna fick aktierna att skjuta i höjden med mer än 30 % på torsdagsmorgonen. Bed Bath & Beyond drar verkligen nytta av faktorer utanför dess kontroll. Pandemin har fått människor att spendera mer tid hemma, och det har uppmuntrat dem att satsa på dekorationsprojekt och köksredskap. Det har också sannolikt hjälpt till att, mitt i kvardröjande säkerhetsoro för att gå till fysiska butiker, några av företagets viktigaste konkurrenter, TJX Cos.-ägda HomeGoods och HomeSense, inte erbjuder e-handel. Men det är mer än så. VD Mark Tritton, som har varit i jobbet mindre än ett år, verkar lyckas med att städa upp röran som det tog hans föregångare, Steven Temares, långt över ett decennium att göra. Tritton har sett över C-sviten och utsett nya ledare för allt från merchandising till teknik till leveranskedja. Han har börjat stänga underpresterande butiker och modernisera sitt onlineerbjudande. Det visade på hur snabbt han gick för att rulla ut i butik och hämtning av onlinebeställningar - något som återförsäljaren ändå borde ha gjort - under pandemins tidiga dagar. Dessa tjänster står nu för 15 % av den digitala försäljningen. Företaget sa också att det noterade en lägre kupongkostnad under kvartalet, vilket tyder på att det arbetar mot en mer effektiv marknadsföringsstrategi än att bara slå folk med "20% rabatt"-kuponger. Och trots en mycket osäker situation för studenter om huruvida de skulle flytta in i sovsalar, lyckades återförsäljaren leverera en försäljningsökning på 21 % på sina produkter riktade till back-to-college-setet, ett bevis på förbättringar inom merchandising och marknadsföring. Tritton förväntas avslöja mer detaljerade vändningsplaner senare denna månad vid en investerardagspresentation, som borde ge en tydligare bild av om företaget kan hålla uppe framstegen på lång sikt. Men för närvarande tyder förbättringen på att en aktivistisk investeraruppgörelse 2019, samtidigt som den fick blåmärken, kan ha räddat detta företag. Aktivistkoalitionen – en grupp som består av Legion Partners, Macellum Advisors och Ancora Advisors – efterlyste genomgripande förändringar, inklusive att dumpa VD:n och se över styrelsen. Det banade väg för ankomsten av Tritton, en tidigare chefshandlare på Target Corp. som är väl lämpad för uppgiften att fixa Bed Bath & Beyond. Precis som Best Buy Co. har lyckats hitta ett sätt att frodas i Amazon.com Inc. Eran som en storlåda-specialist inom elektronik kunde Bed Bath & Beyond göra samma sak i kategorin hemvaror. Torsdagens resultat tyder på att det är ett litet steg närmare en sådan omvandling. Den här kolumnen återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LPs och dess ägares åsikter. Sarah Halzack är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker konsument- och detaljhandeln.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning