Vi är nu inne i 2020:s sista kvartal och tecken på att flygindustrins eländiga år kan vara på väg mot en vändning är få och långt mellan. På tisdagen sänkte A&D-jätten Boeing (BA) sin långsiktiga prognos för efterfrågan på kommersiella jetplan. Specifikt sänkte Boeing sina efterfrågeförväntningar med 11 % från 2019 års prognos, och uppskattar att det under det kommande decenniet nu kommer att leverera 18,350 2020 kommersiella flygplan. De senaste nyheterna lägger till en ständigt växande lista över motgångar i år. 787 har bevittnat inställda leveranser av sina kommersiella flygplan, bedrövliga intäkter, rapporter om 737 Dreamliner-tillverkningsproblem och en fördömande dom från kongressen för designbristerna bakom de två dödliga haverierna av Boeings landade jetliner, 5 Max. , Credit Suisse-analytiker Robert Spingarn har också tittat på BA:s framtidsutsikter i en värld bortom pandemin. Den 2024-stjärniga analytikern förkastade företagets FCF-bana till 18.50 "för att väcka diskussion inom investerarbasen om företagets kontantlönsamhet efter krisen." Så, är det dags att köpa in BA-historien? Spingarn föredrar att stanna vid sidan av eftersom det mesta av hans hypotetiska uppsida redan kan ha prisats in. "Med två år av ärrvävnad," sa Spingarn, "tror vi att långvariga investerare kommer att vara försiktiga med aktier under en tid tills företaget kan bevisa att det är på rätt väg – både ekonomiskt och kulturellt. Således, även om aktien potentiellt kan ha utrymme uppåt här på $184/sh i FCF-potential (och positiva N/T-katalysatorer från Max-återställning och vaccinnyheter), tror vi att aktien kommer att motstå uppåtriktad omräkning givet dessa faktorer såväl som andra, inklusive finansiell hävstångseffekt, bevisad finansiell bräcklighet, risk för framtida utvecklingsproblem och osäkerhet vid terminalvärde”I detta syfte upprepar Spingarn ett neutralt (dvs. Håll) betyg på BA-aktier tillsammans med ett prismål på 12 USD, vilket innebär en uppåtpotential på 8 % från nuvarande nivåer. (För att se Spingarns meritlista, klicka här) Låt oss nu se vad resten av gatan har i åtanke för den belägrade flygjätten. Baserat på 1 köp och innehav, vardera och 18 sälj, har aktien ett konsensusbetyg för måttligt köp. Analytikerna förväntar sig att aktierna kommer att stiga med 189.25% under de kommande månaderna, givet det genomsnittliga kursmålet på XNUMX USD. (Se BA-aktieanalys på TipRanks)För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av den presenterade analytikern. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte. Det är mycket viktigt att göra din egen analys innan du gör någon investering.,
Vi är nu inne i 2020:s sista kvartal och tecken på att flygindustrins eländiga år kan vara på väg mot en vändning är få och långt mellan. På tisdagen sänkte A&D-jätten Boeing (BA) sin långsiktiga prognos för efterfrågan på kommersiella jetplan. Specifikt sänkte Boeing sina efterfrågeförväntningar med 11 % från 2019 års prognos, och uppskattar att det under det kommande decenniet nu kommer att leverera 18,350 2020 kommersiella flygplan. De senaste nyheterna lägger till en ständigt växande lista över motgångar i år. 787 har bevittnat inställda leveranser av sina kommersiella flygplan, bedrövliga intäkter, rapporter om 737 Dreamliner-tillverkningsproblem och en fördömande dom från kongressen för designbristerna bakom de två dödliga haverierna av Boeings landade jetliner, 5 Max. , Credit Suisse-analytiker Robert Spingarn har också tittat på BA:s framtidsutsikter i en värld bortom pandemin. Den 2024-stjärniga analytikern förkastade företagets FCF-bana till 18.50 "för att väcka diskussion inom investerarbasen om företagets kontantlönsamhet efter krisen." Så, är det dags att köpa in BA-historien? Spingarn föredrar att stanna vid sidan av eftersom det mesta av hans hypotetiska uppsida redan kan ha prisats in. "Med två år av ärrvävnad," sa Spingarn, "tror vi att långvariga investerare kommer att vara försiktiga med aktier under en tid tills företaget kan bevisa att det är på rätt väg – både ekonomiskt och kulturellt. Således, även om aktien potentiellt kan ha utrymme uppåt här på $184/sh i FCF-potential (och positiva N/T-katalysatorer från Max-återställning och vaccinnyheter), tror vi att aktien kommer att motstå uppåtriktad omräkning givet dessa faktorer såväl som andra, inklusive finansiell hävstångseffekt, bevisad finansiell bräcklighet, risk för framtida utvecklingsproblem och osäkerhet vid terminalvärde”I detta syfte upprepar Spingarn ett neutralt (dvs. Håll) betyg på BA-aktier tillsammans med ett kursmål på 12 USD, vilket innebär en uppåtpotential på 8 % från nuvarande nivåer. (För att se Spingarns meritlista, klicka här) Låt oss nu se vad resten av gatan har i åtanke för den belägrade flygjätten. Baserat på 1 köp och innehav, vardera och 18 sälj, har aktien ett konsensusbetyg för måttligt köp. Analytikerna förväntar sig att aktierna kommer att stiga med 189.25% under de kommande månaderna, givet det genomsnittliga kursmålet på XNUMX USD. (Se BA-aktieanalys på TipRanks)För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av den presenterade analytikern. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte. Det är mycket viktigt att göra din egen analys innan du gör någon investering.
,