Biden får en påminnelse på 4 miljarder dollar om att korrigera handelsförbindelser med Europa, den 11 november 2020 kl. 5

By
Den 11 november 2020
Taggar:

(Bloomberg) - Knappt 48 timmar efter att tillträdande president Joe Biden lovade att "göra Amerika respekterat runt om i världen igen", var Europeiska unionen bland de första i raden för att påminna honom om att transatlantiska handelsförbindelser kan vara ett bra ställe att börja .Bryssel på måndagen gick med på att sätta nya tullar på 4 miljarder dollar i USA import, ett drag som togs med Världshandelsorganisationens välsignelse efter att EU vunnit ett mål i Genève mot illegala subventioner till Boeing Co. Det var en motstöt efter att USA, i en parallell anmälan mot Airbus SE, tilläts införa tullar på 7.5 miljarder dollar i varor från länder inklusive Frankrike, Tyskland, Spanien och Storbritannien. Kampen föregick president Donald Trump med cirka 12 år men hans "America First" tillvägagångssätt bara förlängde det. Resultatet öga för ett öga återspeglar vad vissa observatörer har sagt är en missräkning i Trump-administrationens strategi med både handelsvän och fiende: Europa blinkade inte under press, det slog tillbaka. Däremot Bidens preferens för att stärka det demokratiska allianser skulle kunna skapa en mer gynnsam miljö för att lösa ihärdiga tvister som Airbus-Boeing-fallet – en av flera ihärdiga dödlägen. har lagt på sina tullar, har EU lagt på sina tullar. Vi är i nivå. Det är ett bra sätt att inleda förhandlingar”, sa Pascal Lamy, WTO:s tidigare generaldirektör till Bloomberg TV på tisdag. Years of Slemate ”Frågan är om Bryssel och Washington skulle komma överens”, sa Lamy. "Med Trump var svaret inget sätt. Med Biden är svaret ja.” Samtidigt erkänner européer att det kommer att kvarstå stora meningsskiljaktigheter och de måste vara realistiska om Bidens förmåga att prioritera alliansen framför mer angelägna inrikesfrågor och långsiktiga förändringar i politiska tidvatten. alltid överbryggas, sår kan läkas”, sa EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen i ett tal på tisdagen. "Men vissa förändringar i prioriteringar och uppfattningar går mycket djupare än en politiker eller förvaltning. Och de kommer inte att försvinna på grund av ett val.” Här är en sammanfattning av de andra viktigaste meningsskiljaktigheterna mellan USA och EU i handelsfrågor: Stål- och aluminiumtullarEn tidig, förtroendeskapande övning kan vara ett tillbakadragande av Trump-administrationens nationella säkerhetstullar på stål och stål. aluminium, som i Europa betraktas som en beklaglig indignitet. Den tidigare rådgivaren i Vita huset, Clete Willems, erkände att tullarna uppgick till ett "otvingat misstag" av Trump-administrationen som har skapat onödig fiendskap mellan Washington och Bryssel. "Av allt Trump har gjort , det var den som var onödig och skadade relationen på ett sätt som inte alls var produktivt”, sa Willems i en telefonintervju. Ett drag från Biden att avsluta stål- och aluminiumtullarna kan uppmuntra Bryssel att dra tillbaka sina vedergällningstullar på 2.8 miljarder euro (3.3 miljarder dollar) i ikoniska USA varor som bourbon whisky, Harley-Davidson Inc. motorcyklar och Levi Strauss & Co. jeans.Industrisubventionsöverenskommelsen Biden-administrationen skulle kunna samarbeta med EU, Japan och andra likasinnade parter för att skapa nya globala regler för att stävja Kinas marknadssnedvridande statliga stöd. ”, sa Tim Brightbill, en partner på Wiley, en advokatbyrå i Washington. Biden-administrationen skulle kunna ta upp ett preliminärt avtal som USA, EU och Japan lade fram i januari för att rikta in sig på Pekings subventionsmetoder som har varit en källa till växande handel spänningar mellan Peking och resten av världen. Om det antas och utvidgas bland en tillräckligt stor grupp av nationer, kan avtalet representera den viktigaste uppgraderingen av regelboken för global handel på mer än ett decennium.Digital Services TaxEn annan nyckelpunkt för friktion kommer att fortsätta att vara kampen om Europas planer på att införa skatter på digitala tjänster, som fungerar som avgifter på lokal försäljning av utländska teknikföretag som Facebook Inc. och Google.Austria, Frankrike, Italien, Spanien och Storbritannien är bland länder som antingen antar eller överväger skatter på digitala tjänster för att försöka få en större del av den globala e-handelsmarknaden på 26 biljoner dollar. Men Trump-administrationen hävdar att skatterna är diskriminerande mot USA internetföretag och lovade att införa tullar på 25 % på en rad franska varor inklusive smink, tvål och handväskor värda cirka 1.3 miljarder dollar. Den digitala skattedebatten kommer att förbli en "stor irritation" för Biden, sa Willems. "USA ser detta som att européer diskriminerar USA företag att ta ut intäkter från dem och få tillbaka dem för att utveckla sina egna nationella mästare.” KlimatförändringsavtalBiden har också lovat att återansluta sig till klimatavtalet från Paris, vilket skulle vara en välkommen utveckling för europeiska huvudstäder och kan öppna vissa möjligheter för återengagemang på ett avstannat handelsavtal för att sänka tullarna på miljövänliga varor. Om Biden signalerar sin avsikt att åter engagera sig i miljövaruavtalet kan det öka den globala handeln med miljöprodukter – som solpaneler, vattenfilter, elmotorer och hydrauliska turbiner – genom att 119 miljarder dollar per år. På lång sikt kommer det att finnas ett behov av USA och Europa att engagera sig i Bryssel planer för en mekanism för gränsjustering av koldioxid som skulle skapa nya kostnader för utländsk import från länder som är mindre strikta när det gäller att minska föroreningarna. kommer att röra sig mycket långsammare än vad EU har förbundit sig att göra”, sa Adam Posen, ordförande för Peterson Institute for International Economics i Washington, under ett nyligen genomfört webbseminarium med Bruegel, en Brysselbaserad tankesmedja.

Biden får en påminnelse på 4 miljarder dollar för att fixa handelsband med Europa(Bloomberg) - Knappt 48 timmar efter att tillträdande president Joe Biden lovade att "göra Amerika respekterat runt om i världen igen", var Europeiska unionen bland de första i raden för att påminna honom om att transatlantiska handelsförbindelser kan vara ett bra ställe att börja .Bryssel på måndagen gick med på att sätta nya tullar på 4 miljarder dollar i USA import, ett drag som togs med Världshandelsorganisationens välsignelse efter att EU vunnit ett mål i Genève mot illegala subventioner till Boeing Co. Det var en motstöt efter att USA, i en parallell anmälan mot Airbus SE, tilläts införa tullar på 7.5 miljarder dollar i varor från länder inklusive Frankrike, Tyskland, Spanien och Storbritannien. Kampen föregick president Donald Trump med cirka 12 år men hans "America First" tillvägagångssätt bara förlängde det. Resultatet öga för ett öga återspeglar vad vissa observatörer har sagt är en missräkning i Trump-administrationens strategi med både handelsvän och fiende: Europa blinkade inte under press, det slog tillbaka. Däremot Bidens preferens för att stärka det demokratiska allianser skulle kunna skapa en mer gynnsam miljö för att lösa ihärdiga tvister som Airbus-Boeing-fallet – en av flera ihärdiga dödlägen. har lagt på sina tullar, har EU lagt på sina tullar. Vi är i nivå. Det är ett bra sätt att inleda förhandlingar”, sa Pascal Lamy, WTO:s tidigare generaldirektör till Bloomberg TV på tisdag. Years of Slemate ”Frågan är om Bryssel och Washington skulle komma överens”, sa Lamy. "Med Trump var svaret inget sätt. Med Biden är svaret ja.” Samtidigt erkänner européer att det kommer att kvarstå stora meningsskiljaktigheter och de måste vara realistiska om Bidens förmåga att prioritera alliansen framför mer angelägna inrikesfrågor och långsiktiga förändringar i politiska tidvatten. alltid överbryggas, sår kan läkas”, sa EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen i ett tal på tisdagen. "Men vissa förändringar i prioriteringar och uppfattningar går mycket djupare än en politiker eller förvaltning. Och de kommer inte att försvinna på grund av ett val.” Här är en sammanfattning av de andra viktigaste meningsskiljaktigheterna mellan USA och EU i handelsfrågor: Stål- och aluminiumtullarEn tidig, förtroendeskapande övning kan vara ett tillbakadragande av Trump-administrationens nationella säkerhetstullar på stål och stål. aluminium, som i Europa betraktas som en beklaglig indignitet. Den tidigare rådgivaren i Vita huset, Clete Willems, erkände att tullarna uppgick till ett "otvingat misstag" av Trump-administrationen som har skapat onödig fiendskap mellan Washington och Bryssel. "Av allt Trump har gjort , det var den som var onödig och skadade relationen på ett sätt som inte alls var produktivt”, sa Willems i en telefonintervju. Ett drag från Biden att avsluta stål- och aluminiumtullarna kan uppmuntra Bryssel att dra tillbaka sina vedergällningstullar på 2.8 miljarder euro (3.3 miljarder dollar) i ikoniska USA varor som bourbon whisky, Harley-Davidson Inc. motorcyklar och Levi Strauss & Co. jeans.Industrisubventionsöverenskommelsen Biden-administrationen skulle kunna samarbeta med EU, Japan och andra likasinnade parter för att skapa nya globala regler för att stävja Kinas marknadssnedvridande statliga stöd. ”, sa Tim Brightbill, en partner på Wiley, en advokatbyrå i Washington. Biden-administrationen skulle kunna ta upp ett preliminärt avtal som USA, EU och Japan lade fram i januari för att rikta in sig på Pekings subventionsmetoder som har varit en källa till växande handel spänningar mellan Peking och resten av världen. Om det antas och utvidgas bland en tillräckligt stor grupp av nationer, kan avtalet representera den viktigaste uppgraderingen av regelboken för global handel på mer än ett decennium.Digital Services TaxEn annan nyckelpunkt för friktion kommer att fortsätta att vara kampen om Europas planer på att införa skatter på digitala tjänster, som fungerar som avgifter på lokal försäljning av utländska teknikföretag som Facebook Inc. och Google.Austria, Frankrike, Italien, Spanien och Storbritannien är bland länder som antingen antar eller överväger skatter på digitala tjänster för att försöka få en större del av den globala e-handelsmarknaden på 26 biljoner dollar. Men Trump-administrationen hävdar att skatterna är diskriminerande mot USA internetföretag och lovade att införa tullar på 25 % på en rad franska varor inklusive smink, tvål och handväskor värda cirka 1.3 miljarder dollar. Den digitala skattedebatten kommer att förbli en "stor irritation" för Biden, sa Willems. "USA ser detta som att européer diskriminerar USA företag att ta ut intäkter från dem och få tillbaka dem för att utveckla sina egna nationella mästare.” KlimatförändringsavtalBiden har också lovat att återansluta sig till klimatavtalet från Paris, vilket skulle vara en välkommen utveckling för europeiska huvudstäder och kan öppna vissa möjligheter för återengagemang på ett avstannat handelsavtal för att sänka tullarna på miljövänliga varor. Om Biden signalerar sin avsikt att åter engagera sig i miljövaruavtalet kan det öka den globala handeln med miljöprodukter – som solpaneler, vattenfilter, elmotorer och hydrauliska turbiner – genom att 119 miljarder dollar per år. På lång sikt kommer det att finnas ett behov av USA och Europa att engagera sig i Bryssel planer för en mekanism för gränsjustering av koldioxid som skulle skapa nya kostnader för utländsk import från länder som är mindre strikta när det gäller att minska föroreningarna. kommer att röra sig mycket långsammare än vad EU har förbundit sig att göra”, sa Adam Posen, ordförande för Peterson Institute for International Economics i Washington, under ett nyligen genomfört webbseminarium med Bruegel, en Brysselbaserad tankesmedja.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning