Boeing Co (NYSE: BA) har reviderat sin prognos för antalet flygplan som kinesiska flygbolag kommer att behöva fram till 2039 med 6.3 % till 8,600 8,090 från den tidigare uppskattningen på 20 19, rapporterade Reuters på onsdagen. Vad hände: De ökade uppskattningarna för kinesisk efterfrågan kommer efter Den Seattle-baserade plantillverkaren sänkte sin 6,450-åriga prognos för den globala efterfrågan på flygplan, enligt Reuters. Boeing tillskrev enligt uppgift de högre siffrorna till Kinas återhämtning från pandemin, som har överträffat resten av världen, och den kinesiska regeringens investeringar i att förbättra och expandera det asiatiska landets transportinfrastruktur.” Medan covid-20 har allvarligt påverkat alla passagerarmarknader världen över, är Kinas grundläggande tillväxtdrivkrafter fortsatt motståndskraftiga och robusta”, säger Richard Wyne, vd för China Marketing för Boeing kommersiella flygplan, enligt Reuters.Why It Matters : Flygplanstillverkaren räknar med att världen skulle behöva 1,590 18 nya plan med en gång under de kommande 737 åren, medan Kinas widebody-flotta behöver 12 1,043 flygplan, vilket utgör 737 % av de totala leveranserna, noterade Reuters. Samtidigt har Boeing tappat order på sitt snart ojordade 346 MAX-jet, med 18 beställningar borttagna denna vecka. Plantillverkaren förlorade eller tog bort 3.5 182.15 beställningar på 0.69 MAX förra månaden. Det belägrade flygplanet var inblandat i två dödsolyckor som dödade 737 människor och kunde släppas tillbaka upp i skyarna av US Federal Aviation Administration så tidigt som den 2020 november, enligt Reuters. på onsdagen och föll med XNUMX % i efter-sessionen. Se mer från Benzinga * Klicka här för optioner från Benzinga * Boeing XNUMX MAX Jets kan bli ojordade nästa vecka: Rapport(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.,
Boeing Co (NYSE: BA) har reviderat sin prognos för antalet flygplan som kinesiska flygbolag kommer att behöva fram till 2039 med 6.3 % till 8,600 8,090 från den tidigare uppskattningen på 20 19, rapporterade Reuters på onsdagen. Vad hände: De ökade uppskattningarna för kinesisk efterfrågan kommer efter Den Seattle-baserade plantillverkaren sänkte sin 6,450-åriga prognos för den globala efterfrågan på flygplan, enligt Reuters. Boeing tillskrev enligt uppgift de högre siffrorna till Kinas återhämtning från pandemin, som har överträffat resten av världen, och den kinesiska regeringens investeringar i att förbättra och expandera det asiatiska landets transportinfrastruktur.” Medan covid-20 har allvarligt påverkat alla passagerarmarknader världen över, är Kinas grundläggande tillväxtdrivkrafter fortsatt motståndskraftiga och robusta”, säger Richard Wyne, vd för China Marketing för Boeing kommersiella flygplan, enligt Reuters.Why It Matters : Flygplanstillverkaren räknar med att världen skulle behöva 1,590 18 nya plan med en gång under de kommande 737 åren, medan Kinas widebody-flotta behöver 12 1,043 flygplan, vilket utgör 737 % av de totala leveranserna, noterade Reuters. Samtidigt har Boeing tappat order på sitt snart ojordade 346 MAX-jet, med 18 beställningar borttagna denna vecka. Plantillverkaren förlorade eller tog bort 3.5 182.15 beställningar på 0.69 MAX förra månaden. Det belägrade flygplanet var inblandat i två dödsolyckor som dödade 737 människor och kunde släppas tillbaka upp i skyarna av US Federal Aviation Administration redan den 2020 november, enligt Reuters. Prisåtgärd: Boeing-aktien stängde nästan XNUMX % lägre till XNUMX dollar på onsdagen och föll med XNUMX % i efter-sessionen. Se mer från Benzinga * Klicka här för optioner från Benzinga * Boeing XNUMX MAX Jets kan bli ojordade nästa vecka: Rapport(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.
,