China's Oil Giant Eyes New Supertankers to Shrink Fuel Glut, 13 november 2020 kl. 9:11

By
Den 13 november 2020
Taggar:

(Bloomberg) — Kinas största raffinör tittar på en kreativ strategi för att hjälpa Asien att bli av med en ihållande dieselöverflöd — helt nya supertankers, vanligtvis reserverade för råolja. Unipec, handelsgrenen för Kinas största oljeraffinaderi Sinopec Group, anställde en nybyggd mycket stora råoljefartyg för att lasta lågsvavlig diesel i Asien för leverans till Europa. Fartyget skulle vanligtvis ha seglat tomt från sitt varv i nordöstra Asien till Mellanöstern eller Västafrika, där det skulle plocka upp råolja för första gången för leverans till kunder över hela världen. Medan supertankers byggs för att transportera smutsiga bränslen som råolja olja kan de ta med sig renare produkter som bensin och diesel på sin jungfruresa. Unipec har för avsikt att regelbundet chartra helt nya fartyg för att transportera mer diesel till Europa, och därigenom rensa ut uppblåsta bränslelager i Asien, enligt två handlare som är insatta i ärendet, som bad att inte bli identifierade eftersom informationen är privat.Asien har traditionellt varit en exportör av diesel till Europa och Afrika, med handelsflöden som fluktuerar baserat på relativa priser. Skillnaden nu är att de nya supertankfartygen tillåter handlare att åtminstone fördubbla storleken på sina laster jämfört med långdistansfartyg, vanligtvis de största reserverade för raffinerat bränsle. "Detta är definitivt goda nyheter för raffinaderier i Asien. Att flytta dessa fat från Asien kommer att dra åt utbudet och stödja regionala marginaler, säger Serena Huang, senioranalytiker på Vortexa Ltd. "Med det sagt, handlare kommer bara att flytta faten om arbitragen är positiv för dem." Unipec är inte ensam. Minst två till fyra färska supertankers, chartrade av handelshus och oljemäklare, förväntas skicka diesel väster om Suezkanalen i november, enligt en handlare och två skeppsmäklare. Det kommer efter cirka sju transporterade destillat på jungfruresor under tredje kvartalet, jämfört med fyra under andra kvartalet, visade Braemar ACM Shipbroking-data. I oktober lastades totalt cirka 2.24 miljoner fat diesel på supertankers för öst-till- resan västerut, nästan sjudubblad från början av året, enligt data från Vortexa. Dessa första leveranser kommer att växa under de kommande månaderna med varv som förväntas leverera 20 nybyggda supertankers från oktober. 1 till 31 mars, sade Anoop Singh, som leder tankerforskningen öster om Suez vid Braemar. Unipec skickar den fullastade VLCC Yuan Hua Yang till Rotterdam efter att ha plockat upp flera laster via fartyg-till-fartyg-överföringar i hela Asien, enligt handlare och skeppsmäklare. Tidigare i år anlitade företaget VLCC Elandra Kilimanjaro på en tidsbefraktad basis och skickade sina laster till Europa, Västafrika och Latinamerika, sa en handlare med kunskap om saken. Totalt kommer företaget att ha anställt åtta nya supertankers sedan 2017 för att flytta diesel från Asien till väster. Förutom Yuan Hua Yang finns det minst fyra fler VLCC:er lastade med bränslen av medeldestillattyp för närvarande på vattnet runt Västafrika och Europa. Yuan Kun Yang seglar till en överföringsplats från fartyg till fartyg utanför Storbritannien kust. Babylon, nu utanför Bahamas kust, lossade nyligen delvis sin last. Asien har varit full av destillat i år mitt i en ojämn återhämtning från pandemin. I Singapores asiatiska handelsnav klättrade lagren av mellandestillat – som inkluderar diesel – till de högsta på mer än ett decennium under veckan som slutade i november. 11, enligt statliga uppgifter. Det öst-västliga handelsflödet på VLCC har bidragit till en återhämtning av marginalerna för asiatisk dieselraffinering. De har stigit till mer än $4 per fat från mindre än $2 i slutet av september, enligt Bloomberg Fair Value-data. "Vi förväntar oss att den fortfarande långa asiatiska gasolmarknaden kommer att fortsätta att behöva pressa överskottsvolymer in på den europeiska marknaden", säger Eugene Lindell, senior forskningsanalytiker på JBC Energy.

Kinas Oil Giant Eyes New Supertankers to Shrink Fuel Glut(Bloomberg) — Kinas största raffinör tittar på en kreativ strategi för att hjälpa Asien att bli av med en ihållande dieselöverflöd — helt nya supertankers, vanligtvis reserverade för råolja. Unipec, handelsgrenen för Kinas största oljeraffinaderi Sinopec Group, anställde en nybyggd mycket stora råoljefartyg för att lasta lågsvavlig diesel i Asien för leverans till Europa. Fartyget skulle vanligtvis ha seglat tomt från sitt varv i nordöstra Asien till Mellanöstern eller Västafrika, där det skulle plocka upp råolja för första gången för leverans till kunder över hela världen. Medan supertankers byggs för att transportera smutsiga bränslen som råolja olja kan de ta med sig renare produkter som bensin och diesel på sin jungfruresa. Unipec har för avsikt att regelbundet chartra helt nya fartyg för att transportera mer diesel till Europa, och därigenom rensa ut uppblåsta bränslelager i Asien, enligt två handlare som är insatta i ärendet, som bad att inte bli identifierade eftersom informationen är privat.Asien har traditionellt varit en exportör av diesel till Europa och Afrika, med handelsflöden som fluktuerar baserat på relativa priser. Skillnaden nu är att de nya supertankfartygen tillåter handlare att åtminstone fördubbla storleken på sina laster jämfört med långdistansfartyg, vanligtvis de största reserverade för raffinerat bränsle. "Detta är definitivt goda nyheter för raffinaderier i Asien. Att flytta dessa fat från Asien kommer att dra åt utbudet och stödja regionala marginaler, säger Serena Huang, senioranalytiker på Vortexa Ltd. "Med det sagt, handlare kommer bara att flytta faten om arbitragen är positiv för dem." Unipec är inte ensam. Minst två till fyra färska supertankers, chartrade av handelshus och oljemäklare, förväntas skicka diesel väster om Suezkanalen i november, enligt en handlare och två skeppsmäklare. Det kommer efter cirka sju transporterade destillat på jungfruresor under tredje kvartalet, jämfört med fyra under andra kvartalet, visade Braemar ACM Shipbroking-data. I oktober lastades totalt cirka 2.24 miljoner fat diesel på supertankers för öst-till- resan västerut, nästan sjudubblad från början av året, enligt data från Vortexa. Dessa första leveranser kommer att växa under de kommande månaderna med varv som förväntas leverera 20 nybyggda supertankers från oktober. 1 till 31 mars, sade Anoop Singh, som leder tankerforskningen öster om Suez vid Braemar. Unipec skickar den fullastade VLCC Yuan Hua Yang till Rotterdam efter att ha plockat upp flera laster via fartyg-till-fartyg-överföringar i hela Asien, enligt handlare och skeppsmäklare. Tidigare i år anlitade företaget VLCC Elandra Kilimanjaro på en tidsbefraktad basis och skickade sina laster till Europa, Västafrika och Latinamerika, sa en handlare med kunskap om saken. Totalt kommer företaget att ha anställt åtta nya supertankers sedan 2017 för att flytta diesel från Asien till väster. Förutom Yuan Hua Yang finns det minst fyra fler VLCC:er lastade med bränslen av medeldestillattyp för närvarande på vattnet runt Västafrika och Europa. Yuan Kun Yang seglar till en överföringsplats från fartyg till fartyg utanför Storbritannien kust. Babylon, nu utanför Bahamas kust, lossade nyligen delvis sin last. Asien har varit full av destillat i år mitt i en ojämn återhämtning från pandemin. I Singapores asiatiska handelsnav klättrade lagren av mellandestillat – som inkluderar diesel – till de högsta på mer än ett decennium under veckan som slutade i november. 11, enligt statliga uppgifter. Det öst-västliga handelsflödet på VLCC har bidragit till en återhämtning av marginalerna för asiatisk dieselraffinering. De har stigit till mer än $4 per fat från mindre än $2 i slutet av september, enligt Bloomberg Fair Value-data. "Vi förväntar oss att den fortfarande långa asiatiska gasolmarknaden kommer att fortsätta att behöva pressa överskottsvolymer in på den europeiska marknaden", säger Eugene Lindell, senior forskningsanalytiker på JBC Energy.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462