DHL, FedEx och UPS är redo att rädda världen, den 10 november 2020 kl. 10:08

By
Den 10 november 2020
Taggar:

(Bloomberg Opinion) — I normala tider, globala logistikkoncerner som Deutsche Post AG, FedEx Corp. och United Parcel Service Inc. låt ekonomin brumma tyst. Covid-19 har gjort om den anspråkslösa rollen i ett mer heroiskt ljus. När pandemins historia är skriven kommer logistikbranschen att förtjäna en volym. "UPS-are är viktiga arbetare," USA Företagets chef Carol Tome berättade nyligen för investerare. Deras viktigaste uppgift – att snabbt och säkert leverera miljarder doser av ett coronavirusvaccin över hela världen – ligger fortfarande framför sig. Den enorma efterfrågan och de extremt kalla temperaturerna som krävs för att lagra några lovande vaccinkandidater (inklusive den som utvecklats av Pfizer Inc. och BioNTech SE) kommer att ge en oöverträffad logistisk utmaning. Tack vare tidiga förberedelser och tunga investeringar tror företagen att de är i god form att ta sig an det. Lyckligtvis för aktieägarna kan vaccininsatsen ytterligare förstärka branschens starka senaste vinster och aktiekursutveckling. Logistikgrupperna har varit under enorma påfrestningar, så det är svårt att missa deras lycka. Bulkleveranser drabbades tidigt i pandemin när företag och fabriker stängdes, så kurirer var plötsligt tvungna att leverera mer till bostadsadresser, vilket är dyrare. När landgränserna stängdes och passagerarplan sattes på grund, uppmanades industrin också att skaffa personliga skyddskläder och ventilatorer där de behövdes. Just nu är företagen fokuserade på att rädda julen. En aldrig tidigare skådad mängd julklappar kommer att köpas online i år. Deutsche Posts DHL-expressleveransenhet förväntar sig att volymerna under semestersäsongen kommer att vara mer än 50 % högre än 2019. När husbundna befolkningar "köper fler saker" har de stora paketnätverken kastat sig ut på det gyllene tillfället och anställt tiotusentals arbetare. De flesta företag har ålagt kunderna tilläggsavgifter för att spegla svårigheten att leverera under en pandemi. På grund av deras höga fasta kostnader tjänar expressleveransnätverk mer pengar när fler paket flödar genom dem. Deutsche Posts rörelsevinst ökade med nästan ett halvt år jämfört med föregående år under kvartalet juli till september. Det tyska företaget förväntar sig att det fria kassaflödet för helåret överstiger 2 miljarder euro (2.4 miljarder dollar) och en rörelsevinst på upp till 4.4 miljarder euro, ett rekord. Sedan en lägsta nivå i mars har aktien fördubblats. FedEx har nästan tredubblats. Flygfrakt har blivit särskilt lukrativt. Mycket av världens flygfrakt färdas normalt i magen på passagerarjetplan, som har varit på grund. Deutsche Post och FedEx drar nytta av sin frånvaro eftersom varje företag äger hundratals dedikerade flygfraktfartyg. Att skicka uppskattningsvis 10 miljarder doser av vaccinet kommer att ställa ännu fler krav på flygfrakt, vilket kräver cirka 15,000 1 flygningar under de kommande två åren, uppskattade Deutsche Post i en nyligen genomförd studie.(XNUMX) Vissa potentiella vacciner kommer att behöva förvaras vid mycket låga temperaturer , vilket spelar till styrkorna hos stora logistikleverantörer. UPS har investerat i två gigantiska "frysfarmar" i Kentucky och Nederländerna, som kan lagra miljontals doser vid temperaturer så låga som -80 Celsius. FedEx har mer än 90 kylkedjeanläggningar över hela världen och planerar fler. Tillsammans med den befintliga bristen på flygfraktkapacitet kan de höga hanteringskraven öka fraktkostnaderna. Detlef Trefzger, verkställande direktör för Kuehne + Nagel International AG, en stor speditör, sa nyligen att hans företag inte var ett statligt organ och att marknadsräntan därför "kommer att tillämpas". Berenberg-analytiker säger att vaccinleverans kan skapa en period av "övernormala" vinster inom logistiken. I teorin, när ett vaccin är allmänt tillgängligt, kommer den gynnsamma prissättningsdynamiken som stöder branschen att normaliseras något. Deutsche Post, FedEx och UPS-aktier föll på måndagen, även när börsen steg. E-handelsförändringen kommer dock sannolikt att vara permanent, och analytiker säger att flygfraktmarknaderna kan förbli trånga i åtminstone ett par år till. Om ett vaccin leder till ökade handelsflöden, kommer logistikgrupperna att gynnas. Precis som med Amazon.com Inc. riskerar leveransbranschen en motreaktion om man ser att den tjänar alltför mycket på pandemin. Men om vacciner levereras på ett säkert sätt och våra julklappar kommer fram i tid, kommer företagen att ha förtjänat vår tacksamhet och en motsvarande belöning.(1) Dosuppskattningen på 10 miljarder baseras på att 70 % av världens befolkning behöver vaccineras för att uppnå flockimmunitet. , och ett genomsnitt på 1.8 doser per mottagare.Denna kolumn återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LPs och dess ägares åsikter.Chris Bryant är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker industriföretag.

DHL, FedEx och UPS är redo att rädda världen(Bloomberg Opinion) — I normala tider, globala logistikkoncerner som Deutsche Post AG, FedEx Corp. och United Parcel Service Inc. låt ekonomin brumma tyst. Covid-19 har gjort om den anspråkslösa rollen i ett mer heroiskt ljus. När pandemins historia är skriven kommer logistikbranschen att förtjäna en volym. "UPS-are är viktiga arbetare," USA Företagets chef Carol Tome berättade nyligen för investerare. Deras viktigaste uppgift – att snabbt och säkert leverera miljarder doser av ett coronavirusvaccin över hela världen – ligger fortfarande framför sig. Den enorma efterfrågan och de extremt kalla temperaturerna som krävs för att lagra några lovande vaccinkandidater (inklusive den som utvecklats av Pfizer Inc. och BioNTech SE) kommer att ge en oöverträffad logistisk utmaning. Tack vare tidiga förberedelser och tunga investeringar tror företagen att de är i god form att ta sig an det. Lyckligtvis för aktieägarna kan vaccininsatsen ytterligare förstärka branschens starka senaste vinster och aktiekursutveckling. Logistikgrupperna har varit under enorma påfrestningar, så det är svårt att missa deras lycka. Bulkleveranser drabbades tidigt i pandemin när företag och fabriker stängdes, så kurirer var plötsligt tvungna att leverera mer till bostadsadresser, vilket är dyrare. När landgränserna stängdes och passagerarplan sattes på grund, uppmanades industrin också att skaffa personliga skyddskläder och ventilatorer där de behövdes. Just nu är företagen fokuserade på att rädda julen. En aldrig tidigare skådad mängd julklappar kommer att köpas online i år. Deutsche Posts DHL-expressleveransenhet förväntar sig att volymerna under semestersäsongen kommer att vara mer än 50 % högre än 2019. När husbundna befolkningar "köper fler saker" har de stora paketnätverken kastat sig ut på det gyllene tillfället och anställt tiotusentals arbetare. De flesta företag har ålagt kunderna tilläggsavgifter för att spegla svårigheten att leverera under en pandemi. På grund av deras höga fasta kostnader tjänar expressleveransnätverk mer pengar när fler paket flödar genom dem. Deutsche Posts rörelsevinst ökade med nästan ett halvt år jämfört med föregående år under kvartalet juli till september. Det tyska företaget förväntar sig att det fria kassaflödet för helåret överstiger 2 miljarder euro (2.4 miljarder dollar) och en rörelsevinst på upp till 4.4 miljarder euro, ett rekord. Sedan en lägsta nivå i mars har aktien fördubblats. FedEx har nästan tredubblats. Flygfrakt har blivit särskilt lukrativt. Mycket av världens flygfrakt färdas normalt i magen på passagerarjetplan, som har varit på grund. Deutsche Post och FedEx drar nytta av sin frånvaro eftersom varje företag äger hundratals dedikerade flygfraktfartyg. Att skicka uppskattningsvis 10 miljarder doser av vaccinet kommer att ställa ännu fler krav på flygfrakt, vilket kräver cirka 15,000 1 flygningar under de kommande två åren, uppskattade Deutsche Post i en nyligen genomförd studie.(XNUMX) Vissa potentiella vacciner kommer att behöva förvaras vid mycket låga temperaturer , vilket spelar till styrkorna hos stora logistikleverantörer. UPS har investerat i två gigantiska "frysfarmar" i Kentucky och Nederländerna, som kan lagra miljontals doser vid temperaturer så låga som -80 Celsius. FedEx har mer än 90 kylkedjeanläggningar över hela världen och planerar fler. Tillsammans med den befintliga bristen på flygfraktkapacitet kan de höga hanteringskraven öka fraktkostnaderna. Detlef Trefzger, verkställande direktör för Kuehne + Nagel International AG, en stor speditör, sa nyligen att hans företag inte var ett statligt organ och att marknadsräntan därför "kommer att tillämpas". Berenberg-analytiker säger att vaccinleverans kan skapa en period av "övernormala" vinster inom logistiken. I teorin, när ett vaccin är allmänt tillgängligt, kommer den gynnsamma prissättningsdynamiken som stöder branschen att normaliseras något. Deutsche Post, FedEx och UPS-aktier föll på måndagen, även när börsen steg. E-handelsförändringen kommer dock sannolikt att vara permanent, och analytiker säger att flygfraktmarknaderna kan förbli trånga i åtminstone ett par år till. Om ett vaccin leder till ökade handelsflöden, kommer logistikgrupperna att gynnas. Precis som med Amazon.com Inc. riskerar leveransbranschen en motreaktion om man ser att den tjänar alltför mycket på pandemin. Men om vacciner levereras på ett säkert sätt och våra julklappar kommer fram i tid, kommer företagen att ha förtjänat vår tacksamhet och en motsvarande belöning.(1) Dosuppskattningen på 10 miljarder baseras på att 70 % av världens befolkning behöver vaccineras för att uppnå flockimmunitet. , och ett genomsnitt på 1.8 doser per mottagare.Denna kolumn återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LPs och dess ägares åsikter.Chris Bryant är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker industriföretag.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning