Bland de förödande effekterna av covid-19 på företag har reklambudgetar drabbats hårt. Även Wall Streets tungviktare Facebooks (FB) reklamverksamhet har drabbats av pandemin, med en annonsörsbojkott som också tynger segmentet. Under andra kvartalet 2020 stod företagets 100 främsta annonsörer för 16 % av dess intäkter, vilket är en lägre andel jämfört med för ett år sedan. Med det sagt, baserat på senaste data, kan tidvattnet vända för sociala mediejätten. I en skrivelse för Oppenheimer pekar den 5-stjärniga analytikern Jason Helfstein på 3P-data och de senaste kontrollerna som tyder på en starkare återhämtning än väntat i reklam. plats. Enligt Gupta Media trendar globala CPM för september 7 % över den genomsnittliga pre-COVID-19-hastigheten. Dessutom är globala CPM för tredje kvartalet hittills -3 %, jämfört med genomsnittet före COVID. Detta är en förbättring från Q2:s -37%, och en imponerande återhämtning från mars låga på -70%. Utöver detta tyder kontroller på att budgetar som allokeras till FB-annonsering kan återgå till Q1 2020-nivåer under FY21. Helfstein tillade, "Vi ser detta ytterligare stöds av Standard Media Indexs digitala utgifter i augusti med 18 % jämfört med föregående år, den första tillväxtmånaden sedan februari, och positiva SMB-undersökningsresultat från Borrell Associates." Representerar en annan viktig komponent i Helfsteins hausseartade tes , hävdar han att FB Shops drar nytta av covid-19-medvinden och i slutändan kan bli en intäktsmöjlighet på 25–50 miljarder dollar. För att stödja detta påstående citerar han övergången till onlineshopping som accelererades av covid-19. Baserat på USA folkräkningsdata, ökade aktieuppgångar online med 250 punkter, och de står nu för 17 % av de totala detaljhandelsutgifterna exklusive mat. Shops har också utnyttjat en snabbare SMB-webnärvarouppbyggnad, enligt Helfsteins åsikt. Helfstein noterade vidare, "Vi ser en kortsiktig uppsida från transaktionsavgifter och långsiktig WhatsApp/Messenger-integration för CRM/betalningsmöjligheter." allt upp, sa Helfstein, "Aktier som handlas 5 % under den övre gränsen för 24-månaders historisk standardavvikelse NTM EBITDA vid 16x. Vi ser en uppsida till Street FY21 intäkts-/EBITDA-uppskattningar på att personaltillväxten bromsar in och Butiker kan vara FY21 intäktskatalysator. "Baserat på allt ovanstående, behåller Helfstein en Outperform-betyg på aktien. För att inte tala om att han höjde prismålet från $270 till $300. Om hans avhandling spelar ut, kan en potentiell tolvmånadersvinst på 18% finnas i korten. (För att se Helfsteins meritlista, klicka här) När vi nu vänder oss till resten av gatan, är det få analytiker som ber om att skilja sig. FB:s starkt köp-konsensusbetyg delas upp i 31 köp, 4 innehav och 1 sälj. Det genomsnittliga prismålet på $295.56 ger uppåtpotentialen till 16%. (Se Facebook-aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för att handla med tekniska aktier till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är endast de av den presenterade analytikern. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
Bland de förödande effekterna av covid-19 på företag har reklambudgetar drabbats hårt. Även Wall Streets tungviktare Facebooks (FB) reklamverksamhet har drabbats av pandemin, med en annonsörsbojkott som också tynger segmentet. Under andra kvartalet 2020 stod företagets 100 främsta annonsörer för 16 % av dess intäkter, vilket är en lägre andel jämfört med för ett år sedan. Med det sagt, baserat på senaste data, kan tidvattnet vända för sociala mediejätten. I en skrivelse för Oppenheimer pekar den 5-stjärniga analytikern Jason Helfstein på 3P-data och de senaste kontrollerna som tyder på en starkare återhämtning än väntat i reklam. plats. Enligt Gupta Media trendar globala CPM för september 7 % över den genomsnittliga pre-COVID-19-hastigheten. Dessutom är globala CPM för tredje kvartalet hittills -3 %, jämfört med genomsnittet före COVID. Detta är en förbättring från Q2:s -37%, och en imponerande återhämtning från mars låga på -70%. Utöver detta tyder kontroller på att budgetar som allokeras till FB-annonsering kan återgå till Q1 2020-nivåer under FY21. Helfstein tillade, "Vi ser detta ytterligare stöds av Standard Media Indexs digitala utgifter i augusti med 18 % jämfört med föregående år, den första tillväxtmånaden sedan februari, och positiva SMB-undersökningsresultat från Borrell Associates." Representerar en annan viktig komponent i Helfsteins hausseartade tes , hävdar han att FB Shops drar nytta av covid-19-medvinden och i slutändan kan bli en intäktsmöjlighet på 25–50 miljarder dollar. För att stödja detta påstående citerar han övergången till onlineshopping som accelererades av covid-19. Baserat på USA folkräkningsdata, ökade aktieuppgångar online med 250 punkter, och de står nu för 17 % av de totala detaljhandelsutgifterna exklusive mat. Shops har också utnyttjat en snabbare SMB-webnärvarouppbyggnad, enligt Helfsteins åsikt. Helfstein noterade vidare, "Vi ser en kortsiktig uppsida från transaktionsavgifter och långsiktig WhatsApp/Messenger-integration för CRM/betalningsmöjligheter." allt upp, sa Helfstein, "Aktier som handlas 5 % under den övre gränsen för 24-månaders historisk standardavvikelse NTM EBITDA vid 16x. Vi ser en uppsida till Street FY21 intäkts-/EBITDA-uppskattningar på att personaltillväxten bromsar in och Butiker kan vara FY21 intäktskatalysator. "Baserat på allt ovanstående, behåller Helfstein en Outperform-betyg på aktien. För att inte tala om att han höjde prismålet från $270 till $300. Om hans avhandling spelar ut, kan en potentiell tolvmånadersvinst på 18% finnas i korten. (För att se Helfsteins meritlista, klicka här) När vi nu vänder oss till resten av gatan, är det få analytiker som ber om att skilja sig. FB:s starkt köp-konsensusbetyg delas upp i 31 köp, 4 innehav och 1 sälj. Det genomsnittliga prismålet på $295.56 ger uppåtpotentialen till 16%. (Se Facebook-aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för att handla med tekniska aktier till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är endast de av den presenterade analytikern. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
,