GoPro Inc (NASDAQ: GPRO)-aktien steg med cirka 31.9 % under onsdagens ordinarie sessioner och eftermarknadssessioner eftersom äventyrskameratillverkaren sa att det var "hög efterfrågan" på deras Hero9 Black-produkt. Vad hände: Efterfrågan på Hero9 Black har ökat antalet av GoPro-prenumeranter till mer än 500,000 600,000, säger GoPro i ett uttalande."Vårt betalda GoPro-abonnentantal ligger före där vi förväntade oss vid denna tidpunkt och bådar gott för oss att överträffa vårt tidigare angivna mål på 700,000 350 till 230 2019 betalda prenumeranter med årsskiftet, säger GoPros vd Nicholas Woodman. GoPro sa att den stora majoriteten av konsumenterna som köpte den nya kameran för 100 $ via dess webbplats också köpte det medföljande årliga "GoPro-abonnemanget" tillsammans med den. Kameratillverkaren sa att efterfrågan på både kameran och prenumerationen ökade försäljningen på sin webbplats med 2020 % under en jämförbar tvåveckorsperiod efter lanseringen 19. Why It Matters: GoPro hade som mål att spara 20 miljoner USD 6.58 som en del av omstruktureringen, som innebar att sälja produkter direkt till kunder. Covid-19-pandemin påverkade företagets globala distributionsnät som ledde fram till övergången. I april sade företaget upp 2020 % av sina anställda på grund av krisen. Det digitala actionkameraföretaget lanserade en serie utomhusprodukter i juli som innehöll väskor, kläder och vattenflaskor för att ge GoPro en mer livsstilsorienterad image.Pris Åtgärd: GoPro-aktier handlas för $XNUMX i efter-hFoto med tillstånd: Vijapendyam via PixabaySe mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Trump hyllar Regeneron Antibody Cocktail som "bot", säger "Jag mådde bra direkt" * Bill Gates säger att myndighetsgodkännande för antikroppsläkemedel kraftigt kan minska COVID-XNUMX-dödligheten(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.,
GoPro Inc (NASDAQ: GPRO)-aktien steg med cirka 31.9 % under onsdagens ordinarie sessioner och eftermarknadssessioner eftersom äventyrskameratillverkaren sa att det var "hög efterfrågan" på deras Hero9 Black-produkt. Vad hände: Efterfrågan på Hero9 Black har ökat antalet av GoPro-prenumeranter till mer än 500,000 600,000, säger GoPro i ett uttalande."Vårt betalda GoPro-abonnentantal ligger före där vi förväntade oss vid denna tidpunkt och bådar gott för oss att överträffa vårt tidigare angivna mål på 700,000 350 till 230 2019 betalda prenumeranter med årsskiftet, säger GoPros vd Nicholas Woodman. GoPro sa att den stora majoriteten av konsumenterna som köpte den nya kameran för 100 $ via dess webbplats också köpte det medföljande årliga "GoPro-abonnemanget" tillsammans med den. Kameratillverkaren sa att efterfrågan på både kameran och prenumerationen ökade försäljningen på sin webbplats med 2020 % under en jämförbar tvåveckorsperiod efter lanseringen 19. Why It Matters: GoPro hade som mål att spara 20 miljoner USD 6.58 som en del av omstruktureringen, som innebar att sälja produkter direkt till kunder. Covid-19-pandemin påverkade företagets globala distributionsnät som ledde fram till övergången. I april sade företaget upp 2020 % av sina anställda på grund av krisen. Det digitala actionkameraföretaget lanserade en serie utomhusprodukter i juli som innehöll väskor, kläder och vattenflaskor för att ge GoPro en mer livsstilsorienterad image.Pris Åtgärd: GoPro-aktier handlas för $XNUMX i efter-hFoto med tillstånd: Vijapendyam via PixabaySe mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Trump hyllar Regeneron Antibody Cocktail som "bot", säger "Jag mådde bra direkt" * Bill Gates säger att myndighetsgodkännande för antikroppsläkemedel kraftigt kan minska COVID-XNUMX-dödligheten(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.
,