Huspanel för att söka upplösning av tekniska jättar, säger GOP-medlemmen, den 6 oktober 2020 kl. 12:51

By
På Oktober 6, 2020
Taggar:

(Bloomberg) — En panel i parlamentet ledd av demokrater som undersöker konkurrensen inom tekniksektorn är redo att föreslå genomgripande reformer för att blockera jättar som Amazon.com Inc. och Apple Inc. från att både äga marknadsplatser och sälja sina egna produkter på dem, enligt en kritik av rekommendationerna från en republikansk medlem av underkommittén. Kritiken och panelens rapport är fortfarande utkast och innehållet i båda kan ändras. Det är inte klart vilka medlemmar som kommer att stödja rapporten, vars utgivning har försenats på grund av sista minuten-information om Facebook Inc., rapporterade CNBC tidigare. Rapporten väntades denna vecka, men den har skjutits tillbaka, enligt en person som är bekant med saken. Rekommendationerna, som skulle representera den mest dramatiska översynen av konkurrenslagstiftningen på årtionden om den godkändes, är resultatet av en årslång utredning av kammaren. antitrustpanel ledd av den demokratiske representanten David Cicilline. Den undersökningen kommer till sin slutsats när federala och statliga antitrusttillsynsmyndigheter också undersöker Alphabet Inc.:s Google och Facebook. Cicillines rekommendationer skulle omfatta vad han har kallat en Glass-Steagall-lag för tekniska plattformar, enligt utkastet till diskussionsunderlag från Republikanerna Representanten Ken Buck från Colorado, som rapporterats om tidigare av Politico och erhållits av Bloomberg. Buck sa att den rekommendationen och några andra i personalrapporten skulle vara "icke-startare" för GOP. Glass-Steagall hänvisar till depressionstidens lag som skiljer affärs- och investeringsbanker åt. Cicillines förslag skulle förbjuda teknikföretag från att gå in i olika branscher och innebära en splittring av företagen, enligt Buck. Amazon skulle till exempel hindras från att sälja sina egna produkter på sin marknadsplats, medan Google inte kunde äga både världens största sökmotor och YouTube. Och Apple skulle hindras från att äga App Store och erbjuda sina egna appar. "Majoritetens primära botemedel för att skapa konkurrens på den tekniska marknaden är att anta lagstiftning som skapar strukturell separation", skrev Buck i diskussionen. Buck sa att han håller med Cicilline om behovet av att tygla teknikföretagens makt och instämmer i vissa åtgärder som att ge mer resurser till konkurrensutövare. Talesmän för Cicilline och Buck svarade inte omedelbart på förfrågningar om kommentarer. Cicilline sa till Bloomberg i en intervju i augusti om att företagen ägnar sig åt "djupt oroande" missbruk av sin dominans för att krossa konkurrenter. Panelen utfärdade informationsförfrågningar som gav miljontals sidor med dokument och höll sju utfrågningar, inklusive en i juli som innehöll vittnesmål från cheferna för Google, Facebook, Amazon och Apple. Utkastet till rapport skulle också rekommendera lagstiftning som skulle kräva att teknikföretagen för att tillåta användare att enkelt flytta sin data från en webbplats till en annan, enligt Buck. Den rekommenderar också lagstiftning för att flytta bevisbördan i fusionsärenden till teknikföretagen, begränsa marknadsandelen i vissa fusioner till 25 % för köpare, upphäva Högsta domstolen och andra beslut som kritiker säger har hindrat tillsynsmyndigheter från att blockera fusioner och eliminera skiljeförfarande. klausuler i termer av service. Utöver Cicillines undersökning, är federala och statliga antitrust-tillsynsmän redo att lämna in en historisk monopoliseringsprocess mot Google, och ytterligare fall kan vara i pipelinen, har Bloomberg rapporterat. USA Federal Trade Commission förbereder ett eventuellt fall mot Facebook. Och Amazon och Apple står inför förfrågningar från federala antitrustmyndigheter. Det var inte omedelbart klart om andra utskottsrepublikaner, inklusive dess topprankade GOP-medlemmar, skulle ansluta sig till Bucks rekommendationer. Representanten Jim Sensenbrenner, som är den högsta republikanen i underkommittén, sa i en okt. 1 utfrågning om att han och Cicilline "i slutändan inte är överens om framtiden för antitrustlagar." Representanten Jim Jordan, som är den högsta republikanen i rättsutskottet som inkluderar antitrustpanelen, har upprepade gånger använt utredningens utfrågningar för att tala mot företagen för att de påstås ha tystat konservativa. Buck uttryckte i rapporten oro över "censur" över hela det politiska spektrumet och hänvisade till "bias mot konservativa butiker och personligheter" i synnerhet. Buck sa att demokraterna kommer att rekommendera att införa restriktioner som skulle göra det svårare för teknikföretag att växa genom att förvärva andra företag. Även om Buck inte lämnade detaljer om majoritetens förslag, beskrev han det som att "skifta bevisbördan i fusionsärenden." Under sin utredning klagade kommittéledamöterna ofta över att teknikföretagen har kunnat befästa sin dominans genom att förvärva lovande startups med liten eller ingen granskning från antitrusttillsynsmyndigheter. Vid en nyligen utfrågning sa en tidigare chef för justitiedepartementets antitrustavdelning att domstolar har gjort det nästan omöjligt för regeringen att stoppa dominerande företag från att förvärva begynnande konkurrenter och föreslog att en lösning skulle vara att sätta bördan för köparna att bevisa att affärerna skulle vara bra för konkurrensen. Det skulle kunna göra det enklare för antitrusttillämpare att blockera affärer. Medan Buck sa att han stödde en bördaförskjutande strategi, sa han att kongressen borde samla in mer information om ett annat förslag från demokraterna: ett förbud mot förvärv av framtida rivaler och nystartade företag, som t.ex. Facebooks övertagande av Instagram. Ett sådant förbud skulle förhindra nystartade företag från att dra nytta av sina idéer genom att sälja till ett annat företag och minska incitamenten för investerare att stödja nystartade företag, sa Buck. Rapportens rekommendationer står inför en kamp i uppförsbacke. När tiden rinner ut i denna kongress kommer några verkliga lagstiftningsåtgärder inte att ske förrän 2021. De kommer sannolikt att stöta på republikanernas långvariga skepsis mot att ändra antitrustlagstiftningen. Även om valet lämnar senatens majoritet till demokraterna, kan republikanerna fortfarande använda procedurverktyg för att blockera lagförslag från att gå igenom. (Uppdateringar med fler rekommendationer, status för federala sonderingar och sannolikhet för åtgärd från 10:e stycket.

Huspanel för att söka upplösning av tekniska jättar, säger GOP-medlemmen(Bloomberg) — En panel i parlamentet ledd av demokrater som undersöker konkurrensen inom tekniksektorn är redo att föreslå genomgripande reformer för att blockera jättar som Amazon.com Inc. och Apple Inc. från att både äga marknadsplatser och sälja sina egna produkter på dem, enligt en kritik av rekommendationerna från en republikansk medlem av underkommittén. Kritiken och panelens rapport är fortfarande utkast och innehållet i båda kan ändras. Det är inte klart vilka medlemmar som kommer att stödja rapporten, vars utgivning har försenats på grund av sista minuten-information om Facebook Inc., rapporterade CNBC tidigare. Rapporten väntades denna vecka, men den har skjutits tillbaka, enligt en person som är bekant med saken. Rekommendationerna, som skulle representera den mest dramatiska översynen av konkurrenslagstiftningen på årtionden om den godkändes, är resultatet av en årslång utredning av kammaren. antitrustpanel ledd av den demokratiske representanten David Cicilline. Den undersökningen kommer till sin slutsats när federala och statliga antitrusttillsynsmyndigheter också undersöker Alphabet Inc.:s Google och Facebook. Cicillines rekommendationer skulle omfatta vad han har kallat en Glass-Steagall-lag för tekniska plattformar, enligt utkastet till diskussionsunderlag från Republikanerna Representanten Ken Buck från Colorado, som rapporterats om tidigare av Politico och erhållits av Bloomberg. Buck sa att den rekommendationen och några andra i personalrapporten skulle vara "icke-startare" för GOP. Glass-Steagall hänvisar till depressionstidens lag som skiljer affärs- och investeringsbanker åt. Cicillines förslag skulle förbjuda teknikföretag från att gå in i olika branscher och innebära en splittring av företagen, enligt Buck. Amazon skulle till exempel hindras från att sälja sina egna produkter på sin marknadsplats, medan Google inte kunde äga både världens största sökmotor och YouTube. Och Apple skulle hindras från att äga App Store och erbjuda sina egna appar. "Majoritetens primära botemedel för att skapa konkurrens på den tekniska marknaden är att anta lagstiftning som skapar strukturell separation", skrev Buck i diskussionen. Buck sa att han håller med Cicilline om behovet av att tygla teknikföretagens makt och instämmer i vissa åtgärder som att ge mer resurser till konkurrensutövare. Talesmän för Cicilline och Buck svarade inte omedelbart på förfrågningar om kommentarer. Cicilline sa till Bloomberg i en intervju i augusti om att företagen ägnar sig åt "djupt oroande" missbruk av sin dominans för att krossa konkurrenter. Panelen utfärdade informationsförfrågningar som gav miljontals sidor med dokument och höll sju utfrågningar, inklusive en i juli som innehöll vittnesmål från cheferna för Google, Facebook, Amazon och Apple. Utkastet till rapport skulle också rekommendera lagstiftning som skulle kräva att teknikföretagen för att tillåta användare att enkelt flytta sin data från en webbplats till en annan, enligt Buck. Den rekommenderar också lagstiftning för att flytta bevisbördan i fusionsärenden till teknikföretagen, begränsa marknadsandelen i vissa fusioner till 25 % för köpare, upphäva Högsta domstolen och andra beslut som kritiker säger har hindrat tillsynsmyndigheter från att blockera fusioner och eliminera skiljeförfarande. klausuler i termer av service. Utöver Cicillines undersökning, är federala och statliga antitrust-tillsynsmän redo att lämna in en historisk monopoliseringsprocess mot Google, och ytterligare fall kan vara i pipelinen, har Bloomberg rapporterat. USA Federal Trade Commission förbereder ett eventuellt fall mot Facebook. Och Amazon och Apple står inför förfrågningar från federala antitrustmyndigheter. Det var inte omedelbart klart om andra utskottsrepublikaner, inklusive dess topprankade GOP-medlemmar, skulle ansluta sig till Bucks rekommendationer. Representanten Jim Sensenbrenner, som är den högsta republikanen i underkommittén, sa i en okt. 1 utfrågning om att han och Cicilline "i slutändan inte är överens om framtiden för antitrustlagar." Representanten Jim Jordan, som är den högsta republikanen i rättsutskottet som inkluderar antitrustpanelen, har upprepade gånger använt utredningens utfrågningar för att tala mot företagen för att de påstås ha tystat konservativa. Buck uttryckte i rapporten oro över "censur" över hela det politiska spektrumet och hänvisade till "bias mot konservativa butiker och personligheter" i synnerhet. Buck sa att demokraterna kommer att rekommendera att införa restriktioner som skulle göra det svårare för teknikföretag att växa genom att förvärva andra företag. Även om Buck inte lämnade detaljer om majoritetens förslag, beskrev han det som att "skifta bevisbördan i fusionsärenden." Under sin utredning klagade kommittéledamöterna ofta över att teknikföretagen har kunnat befästa sin dominans genom att förvärva lovande startups med liten eller ingen granskning från antitrusttillsynsmyndigheter. Vid en nyligen utfrågning sa en tidigare chef för justitiedepartementets antitrustavdelning att domstolar har gjort det nästan omöjligt för regeringen att stoppa dominerande företag från att förvärva begynnande konkurrenter och föreslog att en lösning skulle vara att sätta bördan för köparna att bevisa att affärerna skulle vara bra för konkurrensen. Det skulle kunna göra det enklare för antitrusttillämpare att blockera affärer. Medan Buck sa att han stödde en bördaförskjutande strategi, sa han att kongressen borde samla in mer information om ett annat förslag från demokraterna: ett förbud mot förvärv av framtida rivaler och nystartade företag, som t.ex. Facebooks övertagande av Instagram. Ett sådant förbud skulle förhindra nystartade företag från att dra nytta av sina idéer genom att sälja till ett annat företag och minska incitamenten för investerare att stödja nystartade företag, sa Buck. Rapportens rekommendationer står inför en kamp i uppförsbacke. När tiden rinner ut i denna kongress kommer några verkliga lagstiftningsåtgärder inte att ske förrän 2021. De kommer sannolikt att stöta på republikanernas långvariga skepsis mot att ändra antitrustlagstiftningen. Även om valet lämnar senatens majoritet till demokraterna, kan republikanerna fortfarande använda procedurverktyg för att blockera lagförslag från att gå igenom. (Uppdateringar med fler rekommendationer, status för federala sonderingar och sannolikhet för åtgärd från 10:e stycket.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning