Vilken resa 2020 har varit hittills för Nio (NIO). Den kinesiska elbilstillverkaren har tagit tjuren vid hornen och har ridit den hela vägen till massiva vinster på 427%. Det råder ingen tvekan om att hypen på elbilar 2020 nästan är i feber, med investerare som satsar på sektorn som stör hela sektorn. bilindustrin under de kommande åren. Men som i alla framväxande branscher kommer det att finnas vinnare och förlorare. Efter att ha initierat bevakningen av Nio tidigare den här månaden, var den främsta tillbakagången för Deutsche banks Edison Yu från investerare det faktum att Nio "inte skapar samma nivå av spänning och lojalitet i Kina som Tesla eller de tyska lyxbilstillverkarna befaller." Medan Yu medger att "med tanke på att NIO är en uppkomling", finns det en viss sanning i det påståendet. Analytikern pekar på färska uppgifter som visar att "NIO uppfattas i allt högre grad av kunder som ett högkvalitativt premiummärke med förstklassig teknik och service." , som mätte hur sannolikt en kund är att hänvisa ett bilmärke till andra, var NIO både det högst rankade premiummärket och det övergripande varumärket (54 %), och slog Tesla (52 %) och BMW (42 %).“ Studien föreslog. detta kan bero på aggressiv marknadsföringsaktivitet och kunder som sätter mer värde på tjänster efter köp, vilket är ett område som vi tror att NIO trivs inom,” sa Yu. För det andra slog Nio Tesla igen i JD Powers 2020 China New Energy Vehicle (NEV) Experience Index Study, kommer in som det främsta varumärket i BEV-segmentet "baserat på problem per 100 fordon." Studien visade också att andelen NEV-ägare födda på 1990-talet har ökat från 24 % under 2019 till 37 %, vilket indikerar "att yngre köpare är mycket mer öppna för framväxande varumärken." Allt detta får Yu att dra slutsatsen: "Vi tror att NIO kan ta betydande andelar i premiumsegmentet när konsumenterna börjar förstå värdeerbjudandet och kvaliteten av sina produkter och tjänster. På kort sikt fortsätter vi att förvänta oss rekordstora leveranser och marginal under 3/4Q, förstärkt av den nylanserade EC6 SUV-kupén (leveranserna började på fredagen), 100 kWh batteripaket och BaaS-utbyggnaden.” För detta ändamål upprepade Yu en Köp betyg på NIO-aktier tillsammans med ett prismål på 24 USD. Enligt Yu finns det alltså utrymme för ytterligare 15 % av uppsidan från nuvarande nivåer. (Klicka här för att se Yus meritlista) Så, det är Deutsche Banks uppfattning, vad har resten av gatan i åtanke för aktien? NIO:s konsensusbetyg för moderat köp baseras på 4 köpbetyg, 3 behållningar och 1 sälj. Analytikerna förväntar sig dock att aktierna kommer att trenda nedåt med 19 %, vilket indikeras av det genomsnittliga kursmålet på 17.14 USD. (Se Nio aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av de presenterade analytikerna. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
Vilken resa 2020 har varit hittills för Nio (NIO). Den kinesiska elbilstillverkaren har tagit tjuren vid hornen och har ridit den hela vägen till massiva vinster på 427%. Det råder ingen tvekan om att hypen på elbilar 2020 nästan är i feber, med investerare som satsar på sektorn som stör hela sektorn. bilindustrin under de kommande åren. Men som i alla framväxande branscher kommer det att finnas vinnare och förlorare. Efter att ha initierat bevakningen av Nio tidigare den här månaden, var den främsta tillbakagången för Deutsche banks Edison Yu från investerare det faktum att Nio "inte skapar samma nivå av spänning och lojalitet i Kina som Tesla eller de tyska lyxbilstillverkarna befaller." Medan Yu medger att "med tanke på att NIO är en uppkomling", finns det en viss sanning i det påståendet. Analytikern pekar på färska uppgifter som visar att "NIO uppfattas i allt högre grad av kunder som ett högkvalitativt premiummärke med förstklassig teknik och service." , som mätte hur sannolikt en kund är att hänvisa ett bilmärke till andra, var NIO både det högst rankade premiummärket och det övergripande varumärket (54 %), och slog Tesla (52 %) och BMW (42 %).“ Studien föreslog. detta kan bero på aggressiv marknadsföringsaktivitet och kunder som sätter mer värde på tjänster efter köp, vilket är ett område som vi tror att NIO trivs inom,” sa Yu. För det andra slog Nio Tesla igen i JD Powers 2020 China New Energy Vehicle (NEV) Experience Index Study, kommer in som det främsta varumärket i BEV-segmentet "baserat på problem per 100 fordon." Studien visade också att andelen NEV-ägare födda på 1990-talet har ökat från 24 % under 2019 till 37 %, vilket indikerar "att yngre köpare är mycket mer öppna för framväxande varumärken." Allt detta får Yu att dra slutsatsen: "Vi tror att NIO kan ta betydande andelar i premiumsegmentet när konsumenterna börjar förstå värdeerbjudandet och kvaliteten av sina produkter och tjänster. På kort sikt fortsätter vi att förvänta oss rekordstora leveranser och marginal under 3/4Q, förstärkt av den nylanserade EC6 SUV-kupén (leveranserna började på fredagen), 100 kWh batteripaket och BaaS-utbyggnaden.” För detta ändamål upprepade Yu en Köp betyg på NIO-aktier tillsammans med ett prismål på 24 USD. Enligt Yu finns det alltså utrymme för ytterligare 15 % av uppsidan från nuvarande nivåer. (Klicka här för att se Yus meritlista) Så, det är Deutsche Banks uppfattning, vad har resten av gatan i åtanke för aktien? NIO:s konsensusbetyg för moderat köp baseras på 4 köpbetyg, 3 behållningar och 1 sälj. Analytikerna förväntar sig dock att aktierna kommer att trenda nedåt med 19 %, vilket indikeras av det genomsnittliga kursmålet på 17.14 USD. (Se Nio aktieanalys på TipRanks) För att hitta bra idéer för aktiehandel till attraktiva värderingar, besök TipRanks' Best Stocks to Buy, ett nylanserat verktyg som förenar alla TipRanks aktieinsikter. Friskrivningsklausul: De åsikter som uttrycks i den här artikeln är uteslutande de av de presenterade analytikerna. Innehållet är endast avsett att användas i informationssyfte.
,