Kinas elfordonsföretag NIO Inc (NIO) har precis lämnat sina leveransresultat för september och tredje kvartalet 2020. NIO levererade 4,708 2020 fordon i september 133.2, ett nytt månatligt rekord som representerar en stark tillväxt på XNUMX % jämfört med föregående år.
Leveranserna bestod av 3,210 6 ES5:or, dess 1,482-sitsiga högpresterande smarta elektriska SUV, 8 6 ES7:ar, 16-sitsiga och 6-sitsiga flaggskeppet premium smarta elektriska SUV, och 5 ECXNUMX:or, den XNUMX-sitsiga premium elektriska coupe SUV.
När det gäller det tredje kvartalet levererade NIO totalt 12,206 154.3 fordon, vilket återspeglar imponerande XNUMX % jämfört med föregående år och överträffade den övre delen av företagets kvartalsvisa riktlinjer.
Den 30 september 2020 nådde de ackumulerade leveranserna av ES8, ES6 och EC6 58,288 26,375 fordon, varav 2020 XNUMX levererades XNUMX, tillade företaget.
Aktien i Nio föll med 2.7 % i fredagens handel, och aktien steg med hela 427 % hittills. På grund av aktiens explosiva rally har Street en försiktigt optimistisk Moderate Buy-konsensus om NIO just nu. Det är med 4 köpbetyg, mot 3 hållbetyg och 1 säljbetyg.
Samtidigt indikerar det genomsnittliga prismålet för analytiker en nedåtpotential på 19 % från nuvarande nivåer.
På tal för tjurarna, upprepade Deutsche Banks Edison Yu nyligen sitt NIO-köpbetyg och prismål på 24 USD, vilket indikerar ytterligare 13 % uppåtpotential.
"Den huvudsakliga stöten vi fick på vår hausseartade syn är att NIO:s varumärke inte skapar samma nivå av spänning och lojalitet i Kina som Tesla eller de tyska lyxbilstillverkarna befaller," förklarade Yu.
Men analytikern "fortsätter att se övertygande bevis för att NIO alltmer uppfattas av kunder som ett högkvalitativt premiumvarumärke med förstklassig teknik och service."
Yu påpekar till exempel att NIO får en hög hänvisningsfrekvens från ägare, medan märkets gynnsamma poäng faktiskt överträffar den för bilkandidater som BMW och Daimlers Mercedes-Benz. "När antagandet av [batteri EV] ökar och mun till mun sprids, tror vi att NIO kan ta betydande andelar i premiumsegmentet", avslutade han. (Se NIO aktieanalys på TipRanks).
Relaterade nyheter:
Ford återkallar 700,000 XNUMX bilar på felaktig backupkamera
Nikola: Executive Shake Up var nödvändig, säger analytiker
Teslas 3Q-leveranser Top Wall Street-förväntningar
Nyare artiklar från Smarter Analyst:
XPO återupplivar $4B+ försäljning av europeisk Supply Chain Business-rapport
Amazon samarbetar med Universal, Warner för att remastra tusentals låtar
Suncor kommer att säga upp upp till 15 % av personalen under utmanande förhållanden
Ford vinner på imponerande 3Q bilförsäljningsdata i USA,
Kinas elfordonsföretag NIO Inc (NIO) har precis lämnat sina leveransresultat för september och tredje kvartalet 2020. NIO levererade 4,708 2020 fordon i september 133.2, ett nytt månatligt rekord som representerar en stark tillväxt på XNUMX % jämfört med föregående år.
Leveranserna bestod av 3,210 6 ES5:or, dess 1,482-sitsiga högpresterande smarta elektriska SUV, 8 6 ES7:ar, 16-sitsiga och 6-sitsiga flaggskeppet premium smarta elektriska SUV, och 5 ECXNUMX:or, den XNUMX-sitsiga premium elektriska coupe SUV.
När det gäller det tredje kvartalet levererade NIO totalt 12,206 154.3 fordon, vilket återspeglar imponerande XNUMX % jämfört med föregående år och överträffade den övre delen av företagets kvartalsvisa riktlinjer.
Den 30 september 2020 nådde de ackumulerade leveranserna av ES8, ES6 och EC6 58,288 26,375 fordon, varav 2020 XNUMX levererades XNUMX, tillade företaget.
Aktien i Nio föll med 2.7 % i fredagens handel, och aktien steg med hela 427 % hittills. På grund av aktiens explosiva rally har Street en försiktigt optimistisk Moderate Buy-konsensus om NIO just nu. Det är med 4 köpbetyg, mot 3 hållbetyg och 1 säljbetyg.
Samtidigt indikerar det genomsnittliga prismålet för analytiker en nedåtpotential på 19 % från nuvarande nivåer.
På tal för tjurarna, upprepade Deutsche Banks Edison Yu nyligen sitt NIO-köpbetyg och prismål på 24 USD, vilket indikerar ytterligare 13 % uppåtpotential.
"Den huvudsakliga stöten vi fick på vår hausseartade syn är att NIO:s varumärke inte skapar samma nivå av spänning och lojalitet i Kina som Tesla eller de tyska lyxbilstillverkarna befaller," förklarade Yu.
Men analytikern "fortsätter att se övertygande bevis för att NIO alltmer uppfattas av kunder som ett högkvalitativt premiumvarumärke med förstklassig teknik och service."
Yu påpekar till exempel att NIO får en hög hänvisningsfrekvens från ägare, medan märkets gynnsamma poäng faktiskt överträffar den för bilkandidater som BMW och Daimlers Mercedes-Benz. "När antagandet av [batteri EV] ökar och mun till mun sprids, tror vi att NIO kan ta betydande andelar i premiumsegmentet", avslutade han. (Se NIO aktieanalys på TipRanks).
Relaterade nyheter:
Ford återkallar 700,000 XNUMX bilar på felaktig backupkamera
Nikola: Executive Shake Up var nödvändig, säger analytiker
Teslas 3Q-leveranser Top Wall Street-förväntningar
Nyare artiklar från Smarter Analyst:
XPO återupplivar $4B+ försäljning av europeisk Supply Chain Business-rapport
Amazon samarbetar med Universal, Warner för att remastra tusentals låtar
Suncor kommer att säga upp upp till 15 % av personalen under utmanande förhållanden
Ford vinner på imponerande 3Q:s bilförsäljningsdata i USA
,