Rolls-Royce samlar in 6.5 miljarder dollar efter att motorefterfrågan kollapsar, 1 oktober 2020 kl. 9:37

By
På Oktober 1, 2020
Taggar:

(Bloomberg) — Rolls-Royce Holdings Plc presenterade en efterlängtad finansieringsplan, med inriktning på upp till 5 miljarder pund (6.5 miljarder dollar) nytt kapital för att stödja Storbritannien jetmotortillverkare mot en historisk flygnedgång som fortfarande har år kvar att gå. Det Londonbaserade företaget kommer att utnyttja befintliga aktieägare för 2 miljarder pund i en företrädesemission och försöker låna ytterligare 3 miljarder pund i obligationer och lån, sa det i ett uttalande på torsdagen. Rolls-Royce-aktien föll med hela 11 %, vilket förlängde en månader lång nedgång, medan dess euroobligationer steg mest sedan de emitterades. Finansieringen syftar till att se Rolls-Royce fram till 2022, då man räknar med att återuppta starka kontanter generation. Verkställande direktör Warren East, som har arbetat med planen i flera månader, försökte försäkra investerare att den skulle räcka och ge företaget andrum att sälja tillgångar från en starkare position när han ompositionerar för att fokusera mer på försvar och hållbar framdrivning av flygplan. "Det är förmodligen den svåraste perioden som den globala flygsektorn har mött i fredstid", sa East på ett telefonkonferenssamtal. "Okalösa tider kräver oöverträffade åtgärder." Rolls-Royce har varit en av de största offren i en sektor som drabbats hårt av coronakrisen, som kraftigt har begränsat marknaden för långväga resor. Det har skadat efterfrågan på de bredkroppsflygplan som använder dess turbiner, samtidigt som de jordar delar av befintliga flottor som ger viktiga underhållsintäkter. Aktierna i Rolls-Royce handlades 9.7 % lägre till 117.35 pence klockan 10:27. i London. De är ned 83% i år. Months of TalksSpekulationerna om företagets finansieringsplaner har varit utbredda i månader, med aktiekursfallet accelererat sedan början av juli, när Bloomberg rapporterade att East övervägde att skaffa mer eget kapital. Samtal om att dra in statliga fonder som investerare avbröts abrupt efter att aktieägarna motsatte sig utspädning. På torsdagen stod East inför frågor om varför företaget inte hade agerat tidigare. Han sa att nu var "rätt tidpunkt" eftersom företaget har gjort framsteg med sina bredare omstruktureringsplaner. "Det är viktigt att vi inte springer för aktiemarknaderna utan att få självhjälpsåtgärderna på plats", sa han. "Vi kunde omöjligt be våra aktieägare att axla hela bördan." Jefferies Internationals analytiker Sandy Morris sa i ett meddelande att investerare i allmänhet har fokuserat på värsta tänkbara resultat för Rolls men att refinansieringen med flera element representerar ett "helhetspaket ”Finansieringsplanerna: En nyemission på 10 för tre, som kommer att ge 41.4 % rabatt på onsdagens stängningskurs, har garanterats fullt ut. Ett obligationserbjudande på 1 miljard pund kommer att fortsätta inom en snar framtid, under förutsättning att aktieerbjudandet slutförs , sade Rolls att det också har åtaganden för ett tvåårigt lån på 1 miljard pund U.K. Export Finance har angett stöd för en förlängning av sin 80-procentiga garanti för att stödja en ökning på 1 miljard pund i ett befintligt lån, under förutsättning att rättighetserbjudandet fullföljs. Insamlingen skulle öka Rolls-Royce-lånen till nästan 16 miljarder pund, enligt sammanställda data av Bloomberg och företagsmeddelanden.Läs: Rolls-Royces skuldhög stiger till nära 20 miljarder USD Paketet är baserat på en värsta tänkbar prognos där en andra våg av coronaviruset leder till en långsammare återhämtning, sa East. Finansieringen borde "ta bort alla likviditetsfrågor från bordet" genom krisen, sa han och tillade att Rolls-Royce inte har några planer på att söka en räddningsaktion från Storbritannien regering, ägare till en så kallad gyllene aktie. Uphill Road Tidiga indikationer visar att motorflygtimmar för september var "inte så illa", sa East. Han ser fortfarande tillväxt på marknaden för bredkroppsmotorer, även om marknaden inte kommer att återhämta sig förrän 2025. VD:n siktar fortfarande på en "stegförändring" i prestanda inom den civila flygindustrin, ett mål som har undgått honom sedan han tog tyglarna under 2015. Strax innan viruset slog till uttryckte Rolls-Royce optimism att det började vända blad om motorkvalitetsfrågor som hade försämrat vinster och försämrat relationerna med kunder. Även när det tar sig igenom krisen står företaget inför en uppförsbacke. Investeringar i nya flygplan kommer att förbli undertryckta, och återhämtningen av flygresor kommer sannolikt att fokusera på kortare resor med mindre flygplan – en marknad där Rolls-Royce inte konkurrerar. Betydande investeringar kommer också att behövas för att förbereda sig för ny teknik eftersom flygindustrin söker mer hållbara kraftkällor. "Vi tror att de långsiktiga utsikterna förblir starka", sa East.

Rolls-Royce samlar in 6.5 miljarder dollar efter att motorefterfrågan kollapsar(Bloomberg) — Rolls-Royce Holdings Plc presenterade en efterlängtad finansieringsplan, med inriktning på upp till 5 miljarder pund (6.5 miljarder dollar) nytt kapital för att stödja Storbritannien jetmotortillverkare mot en historisk flygnedgång som fortfarande har år kvar att gå. Det Londonbaserade företaget kommer att utnyttja befintliga aktieägare för 2 miljarder pund i en företrädesemission och försöker låna ytterligare 3 miljarder pund i obligationer och lån, sa det i ett uttalande på torsdagen. Rolls-Royce-aktien föll med hela 11 %, vilket förlängde en månader lång nedgång, medan dess euroobligationer steg mest sedan de emitterades. Finansieringen syftar till att se Rolls-Royce fram till 2022, då man räknar med att återuppta starka kontanter generation. Verkställande direktör Warren East, som har arbetat med planen i flera månader, försökte försäkra investerare att den skulle räcka och ge företaget andrum att sälja tillgångar från en starkare position när han ompositionerar för att fokusera mer på försvar och hållbar framdrivning av flygplan. "Det är förmodligen den svåraste perioden som den globala flygsektorn har mött i fredstid", sa East på ett telefonkonferenssamtal. "Okalösa tider kräver oöverträffade åtgärder." Rolls-Royce har varit en av de största offren i en sektor som drabbats hårt av coronakrisen, som kraftigt har begränsat marknaden för långväga resor. Det har skadat efterfrågan på de bredkroppsflygplan som använder dess turbiner, samtidigt som de jordar delar av befintliga flottor som ger viktiga underhållsintäkter. Aktierna i Rolls-Royce handlades 9.7 % lägre till 117.35 pence klockan 10:27. i London. De är ned 83% i år. Months of TalksSpekulationerna om företagets finansieringsplaner har varit utbredda i månader, med aktiekursfallet accelererat sedan början av juli, när Bloomberg rapporterade att East övervägde att skaffa mer eget kapital. Samtal om att dra in statliga fonder som investerare avbröts abrupt efter att aktieägarna motsatte sig utspädning. På torsdagen stod East inför frågor om varför företaget inte hade agerat tidigare. Han sa att nu var "rätt tidpunkt" eftersom företaget har gjort framsteg med sina bredare omstruktureringsplaner. "Det är viktigt att vi inte springer för aktiemarknaderna utan att få självhjälpsåtgärderna på plats", sa han. "Vi kunde omöjligt be våra aktieägare att axla hela bördan." Jefferies Internationals analytiker Sandy Morris sa i ett meddelande att investerare i allmänhet har fokuserat på värsta tänkbara resultat för Rolls men att refinansieringen med flera element representerar ett "helhetspaket ”Finansieringsplanerna: En nyemission på 10 för tre, som kommer att ge 41.4 % rabatt på onsdagens stängningskurs, har garanterats fullt ut. Ett obligationserbjudande på 1 miljard pund kommer att fortsätta inom en snar framtid, under förutsättning att aktieerbjudandet slutförs , sade Rolls att det också har åtaganden för ett tvåårigt lån på 1 miljard pund U.K. Export Finance har angett stöd för en förlängning av sin 80-procentiga garanti för att stödja en ökning på 1 miljard pund i ett befintligt lån, under förutsättning att rättighetserbjudandet fullföljs. Insamlingen skulle öka Rolls-Royce-lånen till nästan 16 miljarder pund, enligt sammanställda data av Bloomberg och företagsmeddelanden.Läs: Rolls-Royces skuldhög stiger till nära 20 miljarder USD Paketet är baserat på en värsta tänkbar prognos där en andra våg av coronaviruset leder till en långsammare återhämtning, sa East. Finansieringen borde "ta bort alla likviditetsfrågor från bordet" genom krisen, sa han och tillade att Rolls-Royce inte har några planer på att söka en räddningsaktion från Storbritannien regering, ägare till en så kallad gyllene aktie. Uphill Road Tidiga indikationer visar att motorflygtimmar för september var "inte så illa", sa East. Han ser fortfarande tillväxt på marknaden för bredkroppsmotorer, även om marknaden inte kommer att återhämta sig förrän 2025. VD:n siktar fortfarande på en "stegförändring" i prestanda inom den civila flygindustrin, ett mål som har undgått honom sedan han tog tyglarna under 2015. Strax innan viruset slog till uttryckte Rolls-Royce optimism att det började vända blad om motorkvalitetsfrågor som hade försämrat vinster och försämrat relationerna med kunder. Även när det tar sig igenom krisen står företaget inför en uppförsbacke. Investeringar i nya flygplan kommer att förbli undertryckta, och återhämtningen av flygresor kommer sannolikt att fokusera på kortare resor med mindre flygplan – en marknad där Rolls-Royce inte konkurrerar. Betydande investeringar kommer också att behövas för att förbereda sig för ny teknik eftersom flygindustrin söker mer hållbara kraftkällor. "Vi tror att de långsiktiga utsikterna förblir starka", sa East.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462