Säg adjö till ditt lokala kafé i America's Cafe Shakeup, 8 oktober 2020 kl. 7:22

By
På Oktober 8, 2020
Taggar:

(Bloomberg) — Starbucks Corp. och andra kaffekedjor utökar sitt grepp om USA:s kaffekultur när oberoende kaféer kämpar för att överleva en pandemi-driven industriskakning. Antalet kaféer i USA krymper för första gången på nio år när försäljningen sjunker och Covid-19 tvingar branschen att tänka om sin verksamhet. Det hjälper kaffekedjor som Starbucks, Dunkin' Donuts och till och med McDonald's Corp. vinna mark på bekostnad av oberoende butiker som kämpar för att hålla sina dörrar öppna. "Stängningar har redan skett och vi tror att vintern kan ge en ny våg, särskilt för kaféer som är beroende av uteservering eller till och med gångtrafik", Rabobanks seniordryck Analytiker James Watson sa i en intervju från New York.Färre kaféer betyder tusentals förlorade jobb, vilket bidrar till en ökning av arbetslösheten sedan pandemin började. Skiftet kan också dämpa efterfrågan från specialkaffeproducenter runt om i världen, eftersom caféägare tenderar att dricka mer premiumdrycker gjorda av bönor av högre kvalitet. kommer att ha 25,307 2020 butiker som specialiserar sig på kaffe eller te i slutet av 7.3, en minskning med 2011 % från ett år tidigare i den första nedgången sedan XNUMX, enligt uppskattningar från analysföretaget Euromonitor International. Den årliga försäljningen kommer att sjunka med 12 % till 24.7 miljarder dollar. "Kaféer som lyckas i detta nya klimat kommer att behöva försöka återskapa lika många av sina populära pre-Covid-19-attribut som tidigare samtidigt som de är i linje med de nya realiteterna med social distansering." sa Matthew Barry, en dryckeskonsult för Euromonitor. "Detta kommer att innefatta att flytta många aspekter online, där personligt engagemang fortfarande är möjligt utan fysisk närhet." Ändå ser Barry inget scenario där USA konsumtionen av kaffeserveringar återgår till sin tidigare tillväxtbana — även om den kommer att förbli en central del av branschen. Totala volymer och försäljning inom kaffeserveringsindustrin förväntas falla under de fem åren som slutar 2024, medan detaljhandeln av kaffeförsäljning kl. Livsmedelsbutiker vinner. Utmanande situationer Större kedjor har resurserna att hantera kort- och medellångsiktiga förluster samtidigt som de svänger med bekvämligheter som onlinebeställning och drive-thru-service, sa Rabobanks Watson. Starbucks planerar en nettoökning i USA butiker i år och marknadsvinster kan vara lika betydande 2021, sa han. Starbucks svarade inte omedelbart på ett e-postmeddelande och ett samtal som sökte kommentarer. Den Seattle-baserade kaffejätten påskyndade lanseringen av sitt "upphämtning"-koncept – mindre format butiker utan bord och stolar — och förbättrar servicen på sina växande genomkörningsplatser för att minska väntetiderna. Starbucks förhandlade också fram bättre hyresavtal för att förbereda sig för framtida kriser som kan medföra låsningar och påverka kundtrafiken. "Vi förnyar oss snabbt för att fånga ny efterfrågan, nya tillfällen som vi inte hade tidigare som är knutna till hur kunderna är lever för närvarande sina liv, säger finanschef Patrick J. Grismer sa i en presentation förra månaden. "Vi har gått snabbt för att öppna upp nya distributionskanaler i våra befintliga butiker, främst i förorterna, eftersom det finns en betydande latent efterfrågan och det finns en otillfredsställd efterfrågan." Go-erbjudanden, de är fortfarande mer i riskzonen, sa Rabobanks Watson. "De mest utmanande situationerna har ofta varit baserade på plats, med bostadskaféer som har presterat mycket bättre än kontors-/resebaserade platser", sa han. "Mycket av överlevnaden beror också på hyresförhandlingar med hyresvärdar och potentialen för ytterligare statligt stöd - faktorer som är svåra att kontrollera och mycket varierande." Kanada har också sett ett krympande antal kaféer på grund av pandemin och sammandragningen är förväntas för ytterligare två år, enligt Allegra World Coffee Portal, ett forsknings- och konsultföretag. Även om 90 % av de kanadensiska kaféerna öppnade igen i september, står de inför "en lång väg till återhämtning i ett avsevärt förändrat marknadslandskap", sa Allegra i en rapport. Den kanadensiska kaféförsäljningen förväntas falla med 22 % till 9.5 miljarder C$ (7.2 miljarder USD). ) i år från 2019 innan den återhämtar sig till 10.5 miljarder CAD nästa år om pandemin i stort sett är löst, enligt Allegra-uppskattningar.En återgång till nivåerna före pandemin förväntas inte förrän 2023, då branschen förväntas återuppta tillväxten. Tim Hortons, som ägs av Restaurant Brands International Inc., och Starbucks står för tre fjärdedelar av Kanadas kafémärkta segment.Kanada verkar vara redo att slå emot USA

Säg adjö till ditt lokala kafé i America's Cafe Shakeup(Bloomberg) — Starbucks Corp. och andra kaffekedjor utökar sitt grepp om USA:s kaffekultur när oberoende kaféer kämpar för att överleva en pandemi-driven industriskakning. Antalet kaféer i USA krymper för första gången på nio år när försäljningen sjunker och Covid-19 tvingar branschen att tänka om sin verksamhet. Det hjälper kaffekedjor som Starbucks, Dunkin' Donuts och till och med McDonald's Corp. vinna mark på bekostnad av oberoende butiker som kämpar för att hålla sina dörrar öppna. "Stängningar har redan skett och vi tror att vintern kan ge en ny våg, särskilt för kaféer som är beroende av uteservering eller till och med gångtrafik", Rabobanks seniordryck Analytiker James Watson sa i en intervju från New York.Färre kaféer betyder tusentals förlorade jobb, vilket bidrar till en ökning av arbetslösheten sedan pandemin började. Skiftet kan också dämpa efterfrågan från specialkaffeproducenter runt om i världen, eftersom caféägare tenderar att dricka mer premiumdrycker gjorda av bönor av högre kvalitet. kommer att ha 25,307 2020 butiker som specialiserar sig på kaffe eller te i slutet av 7.3, en minskning med 2011 % från ett år tidigare i den första nedgången sedan XNUMX, enligt uppskattningar från analysföretaget Euromonitor International. Den årliga försäljningen kommer att sjunka med 12 % till 24.7 miljarder dollar. "Kaféer som lyckas i detta nya klimat kommer att behöva försöka återskapa lika många av sina populära pre-Covid-19-attribut som tidigare samtidigt som de är i linje med de nya realiteterna med social distansering." sa Matthew Barry, en dryckeskonsult för Euromonitor. "Detta kommer att innefatta att flytta många aspekter online, där personligt engagemang fortfarande är möjligt utan fysisk närhet." Ändå ser Barry inget scenario där USA konsumtionen av kaffeserveringar återgår till sin tidigare tillväxtbana — även om den kommer att förbli en central del av branschen. Totala volymer och försäljning inom kaffeserveringsindustrin förväntas falla under de fem åren som slutar 2024, medan detaljhandeln av kaffeförsäljning kl. Livsmedelsbutiker vinner. Utmanande situationer Större kedjor har resurserna att hantera kort- och medellångsiktiga förluster samtidigt som de svänger med bekvämligheter som onlinebeställning och drive-thru-service, sa Rabobanks Watson. Starbucks planerar en nettoökning i USA butiker i år och marknadsvinster kan vara lika betydande 2021, sa han. Starbucks svarade inte omedelbart på ett e-postmeddelande och ett samtal som sökte kommentarer. Den Seattle-baserade kaffejätten påskyndade lanseringen av sitt "upphämtning"-koncept – mindre format butiker utan bord och stolar — och förbättrar servicen på sina växande genomkörningsplatser för att minska väntetiderna. Starbucks förhandlade också fram bättre hyresavtal för att förbereda sig för framtida kriser som kan medföra låsningar och påverka kundtrafiken. "Vi förnyar oss snabbt för att fånga ny efterfrågan, nya tillfällen som vi inte hade tidigare som är knutna till hur kunderna är lever för närvarande sina liv, säger finanschef Patrick J. Grismer sa i en presentation förra månaden. "Vi har gått snabbt för att öppna upp nya distributionskanaler i våra befintliga butiker, främst i förorterna, eftersom det finns en betydande latent efterfrågan och det finns en otillfredsställd efterfrågan." Go-erbjudanden, de är fortfarande mer i riskzonen, sa Rabobanks Watson. "De mest utmanande situationerna har ofta varit baserade på plats, med bostadskaféer som har presterat mycket bättre än kontors-/resebaserade platser", sa han. "Mycket av överlevnaden beror också på hyresförhandlingar med hyresvärdar och potentialen för ytterligare statligt stöd - faktorer som är svåra att kontrollera och mycket varierande." Kanada har också sett ett krympande antal kaféer på grund av pandemin och sammandragningen är förväntas för ytterligare två år, enligt Allegra World Coffee Portal, ett forsknings- och konsultföretag. Även om 90 % av de kanadensiska kaféerna öppnade igen i september, står de inför "en lång väg till återhämtning i ett avsevärt förändrat marknadslandskap", sa Allegra i en rapport. Den kanadensiska kaféförsäljningen förväntas falla med 22 % till 9.5 miljarder C$ (7.2 miljarder USD). ) i år från 2019 innan den återhämtar sig till 10.5 miljarder CAD nästa år om pandemin i stort sett är löst, enligt Allegra-uppskattningar.En återgång till nivåerna före pandemin förväntas inte förrän 2023, då branschen förväntas återuppta tillväxten. Tim Hortons, som ägs av Restaurant Brands International Inc., och Starbucks står för tre fjärdedelar av Kanadas kafémärkta segment.Kanada verkar vara redo att slå emot USA

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning