En ägare till ett Model 3-fordon tillverkat av Tesla Inc (NASDAQ: TSLA) sa att han av misstag köpte en mjukvaruuppgradering för sedan 4,280 3 USD på grund av rumsuppringning och att han inte kunde få biltillverkaren att utfärda en återbetalning. Vad hände: Model 24 ägaren Ali Vaziri märkte att han av misstag hade köpt den självkörande funktionen efter att ha blivit meddelad av sin bank den 3 september, rapporterade CNBC onsdagen. Vaziri hade en kreditkortslänk till Tesla-appen för att betala månadsavgifter för "premiumanslutning", men han annars aldrig gjort – eller, avsett att göra – ett köp i appen. Han märkte uppgraderingen av autopiloten först efter att han tog telefonen på sina jeans för att ladda den. Vaziri kontaktade sin lokala Tesla-butik och servicecenter strax efter att han fått betalningsmeddelandet men har haft problem med att få tillbaka pengarna.” Bilen har varit jättebra sedan jag hade den. Men det här har varit en mardröm, säger Vaziri till CNBC. "Kundtjänsten är fruktansvärd." Model 3-ägaren påstod att han inte har fått en återbetalning eller ett bekräftelsenummer eller e-post för att bekräfta hans samtal som söker ett. Varför det spelar roll: Flera Tesla-kunder har trätt fram med klagomål om "butt dial"-köp i år. I januari talade författaren Nassim Nicholas Taleb ut på Twitter om sina egna problem med Teslas kundsupport och ett oavsiktligt köp.> Elon @elonmusk, din kundsupport hos Tesla är ännu värre än jag påstod förra gången. > Det är en förolämpning mot dina kunder. pic.twitter.com/2HZ15YSjigS> > — Nassim Nicholas Taleb (@nntaleb) 2020 januari 2,000Som svar sa Musk på Twitter, "Tesla-återbetalningar i allmänhet borde vara lätta att få elektroniskt [och] definitivt genom kundtjänst." och lovade att problemet skulle "åtgärdas." Taleb berättade för CNBC att han hade fått en full återbetalning men först efter att han "höjde helvetet på Twitter." En annan Tesla-kund Stefan Peterson twittrade också om ett oavsiktligt köp på $2.7 425.30 som han gjorde på grund av "rumpan dial” fråga. Musk svarade helt enkelt: "Lita på [din] rumpa haha." Apple Inc (NASDAQ: AAPL) sa till CNBC att inköp i appen endast bör slutföras efter att ha fått specifik bekräftelse från användaren i form av ett lösenord eller genom biometrisk inmatning. Tesla har enligt uppgift genomfört vissa förbättringar av sitt app-gränssnitt, inklusive att få användare att markera en ruta på uppgraderingsmenyn. Företaget har också ändrat sin policy för att tillåta återbetalningar för uppgraderingar inom två dagar efter köpet. Prisåtgärd: Tesla-aktien stängde nästan 0.5 % högre på 2020 USD på onsdagen och ökade nästan XNUMX % efter öppettiderna. Se mer från Benzinga * Optionsaffärer för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa handelsidéer med hög övertygelse * Tesla Avskedad anställd på anklagelser om att "med uppsåt" sabotera Fremont Factory: Rapportera * Toyota, Panasonic att etablera en ny produktionslinje för hybrid EV-batterier i Japan(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.,
En ägare till ett Model 3-fordon tillverkat av Tesla Inc (NASDAQ: TSLA) sa att han av misstag köpte en mjukvaruuppgradering för sedan 4,280 3 USD på grund av rumsuppringning och att han inte kunde få biltillverkaren att utfärda en återbetalning. Vad hände: Model 24 ägaren Ali Vaziri märkte att han av misstag hade köpt den självkörande funktionen efter att ha blivit meddelad av sin bank den 3 september, rapporterade CNBC onsdagen. Vaziri hade en kreditkortslänk till Tesla-appen för att betala månadsavgifter för "premiumanslutning", men han annars aldrig gjort – eller, avsett att göra – ett köp i appen. Han märkte uppgraderingen av autopiloten först efter att han tog telefonen på sina jeans för att ladda den. Vaziri kontaktade sin lokala Tesla-butik och servicecenter strax efter att han fått betalningsmeddelandet men har haft problem med att få tillbaka pengarna.” Bilen har varit jättebra sedan jag hade den. Men det här har varit en mardröm, säger Vaziri till CNBC. "Kundtjänsten är fruktansvärd." Model 3-ägaren påstod att han inte har fått en återbetalning eller ett bekräftelsenummer eller e-post för att bekräfta hans samtal som söker ett. Varför det spelar roll: Flera Tesla-kunder har kommit fram med klagomål om "butt dial"-köp i år. I januari uttalade författaren Nassim Nicholas Taleb sig på Twitter angående sina egna problem med Teslas kundsupport och ett oavsiktligt köp.> Elon @elonmusk, din kundsupport hos Tesla är ännu värre än jag påstod förra gången. > Det är en förolämpning mot dina kunder. pic.twitter.com/2HZ15YSjigS> > — Nassim Nicholas Taleb (@nntaleb) 2020 januari 2,000Som svar sa Musk på Twitter, "Tesla-återbetalningar i allmänhet borde vara lätta att få elektroniskt [och] säkerligen genom kundtjänst." och lovade att problemet skulle "åtgärdas." Taleb berättade för CNBC att han hade fått en full återbetalning men först efter att han "höjde helvetet på Twitter." En annan Tesla-kund Stefan Peterson twittrade också om ett oavsiktligt köp på $2.7 425.30 som han gjorde på grund av "rumpan". dial” fråga. Musk svarade helt enkelt: "Lita på [din] rumpa haha." Apple Inc (NASDAQ: AAPL) sa till CNBC att inköp i appen endast bör slutföras efter att ha fått specifik bekräftelse från användaren i form av ett lösenord eller genom biometrisk inmatning. Tesla har enligt uppgift genomfört vissa förbättringar av sitt appgränssnitt, inklusive att få användare att markera en ruta på uppgraderingsmenyn. Företaget har också ändrat sin policy för att tillåta återbetalningar för uppgraderingar inom två dagar efter köpet. Prisåtgärd: Tesla-aktien stängde nästan 0.5 % högre på 2020 USD på onsdagen och steg nästan XNUMX % under sessionen efter timmar. Avskedad anställd på anklagelser om att "med uppsåt" sabotera Fremont Factory: Rapportera * Toyota, Panasonic att etablera en ny produktionslinje för hybrid EV-batterier i Japan(C) XNUMX Benzinga.com. Benzinga ger ingen investeringsrådgivning. Alla rättigheter förbehållna.
,