The Future of Luxury är inom Wellness, Watches and Possibly Weed, den 26 september 2020 kl. 5

By
På September 26, 2020
Taggar:

(Bloomberg Opinion) — Med Covid-19-pandemin som stänger toppbutiker och minskar internationella resor, kommer 2020 att bli det värsta året för den globala lyxmarknaden i modern historia. Ändå är en ny bok som heter "Future Luxe: What's Ahead for the Business of Luxury" av Erwan Rambourg optimistisk. Bland bokens insikter om det kommande decenniet är att hälsa kommer att bli den ultimata lyxen och att säljare av handväskor, skor och klockor kommer att möter konkurrens från en ny sort av exklusiva varor, inklusive cannabis. Rambourg, som har tillbringat 25 år i branschen och för närvarande är HSBC:s globala chef för konsument- och detaljhandelsforskning, förutspår också en skakning i ägandet av lyxvarugrupper. År 2030 förväntar han sig att LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE kommer att inneha 90 till 100 varumärken, upp från 76 idag - eller 77 om det följer med sitt erbjudande att köpa USA diamantjuveleraren Tiffany & Co. Däremot kommer många mindre konkurrenter att slå sig samman, gå i konkurs, köpas eller, i vissa fall, som t.ex. jackatillverkaren Moncler SpA, förvärva andra. Mitt i långsammare tillväxt för så kallade tillgängliga lyxhandväskor förväntar han sig att ägandet av märkena Michael Kors, Coach och Tory Burch kommer att förändras under de kommande 10 åren. Jag pratade med honom för att diskutera lyxens framtid. Följande är en lätt redigerad utskrift av vårt samtal.Andrea Felsted: Det här året kommer att bli det värsta för lyxindustrin i modern historia. Ändå målar din bok upp en positiv bild. Erwan Rambourg: Det finns redan bevis på en mycket stark återhämtning, på Kinas fastland, men på senare tid i USA En del av det är konstlat och kortsiktigt eftersom det är uppdämd efterfrågan, eller hämndköp. Men en del av det är mer grundläggande. Du spenderar inte mycket på det du brukade spendera på, som semester och gå ut på restauranger. Det finns den här psykologiska, nästan överlevnadsutgifter. Jag har gått igenom detta. Det har varit tufft. Det har ibland varit deprimerande. Det har varit lite nervkittlande. Låt oss belöna oss själva.AF: En av de saker som slog mig mest i boken är kapitlet om hälsa. Efter Covid-19-krisen, kan hälsa bli den ultimata lyxen? ER: Vi har haft många som sett hälsa som den nya rikedomen. För tillfället är överlappningen med lyx mer i streetwear och sneakers. Kan en LVMH eller en Kering SA investera i premium hälsoorienterade företag? Du kan titta på Lululemon Athletica Inc. köper Mirror, ett företag som hjälper dig att hålla dig i form hemma. Exemplet med Equinox Group är bra. Equinox är nu på gränsen mellan hälsa och gästfrihet och är också väl positionerat för att dra nytta av premiumisering och rika individers strävan att vara friska i kroppar och sinnen - en del av hälsa-är-det-nya-rikedom-rörelsen. Under de kommande 10 åren är resor inte döda, gästfrihet kommer inte att vara död. Hälsa kommer att bli en bra tillväxtsektor om det finns ett sätt att kombinera dem. I boken pratar jag också om LVMH:s uppdrag att omdefiniera vad lyx ska vara under de kommande 10 åren. Det finns inte många tabun.AF: Kan det inkludera cannabis? Du förutspår att det kommer att bli en av de snabbast växande kategorierna. ER: Det är mycket osannolikt att lyxmärkena kommer att investera, mest för frågor om reglering. Men på vissa gator i Los Angeles konkurrerar cannabisföretag med lyxföretag om platser, om personal och om andelen av plånboken. Och du har avancerade utvecklingar, som mat och vin och cannabiskombinationer. Det finns cannabisolja, som lagras lite som whisky och konjak. Alla dessa kan teoretiskt ta bort lite pengar som skulle ha spenderats på lyxmärken.AF: Du förutspår att väldigt få företag kommer att förbli oberoende, med möjliga undantag för Hermes International, Chanel och Rolex. Hur skulle detta kunna spela ut? ER: När vi väl kommer ur den här krisen på ett meningsfullt sätt, tror jag att vi kommer att se en ny era av frenesi i M&A. Det finns väldigt få tvångsförsäljare. Det handlar mer om insikten från många familjer att skalan spelar roll. Om du är på egen hand är det mycket svårare att komma ur en folkmassa. Jag tror att familjer kommer att slå samman eller sälja sina tillgångar, inte för att de måste, utan för att de förstår att det förmodligen är den bättre lösningen för att deras namn fortfarande ska finnas kvar om 30 år.AF: Så miljonfrågan: Kommer Det slutar med att LVMH köper Tiffany? ER: Vad som än händer är det meningsfullt att utveckla smycken för LVMH. De har förklarat att de inte går vidare med affären på grund av sex veckors försening. Ändå uppmuntras LVMH att ha en 30-årsperspektiv. Antingen är de ute efter att få ett bättre pris, eller så finns det större saker som vi inte är medvetna om, möjligen en koppling till Richemont. Folk pratar om att de byter brud. Men det finns en hel massa krångligheter. Historien är inte över. Vi kommer att höra om detta i flera månader framåt. Den här kolumnen återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LP:s och dess ägares åsikter. Andrea Felsted är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker konsument- och detaljhandelsbranschen.

Framtiden för lyx ligger inom wellness, klockor och eventuellt Weed(Bloomberg Opinion) — Med Covid-19-pandemin som stänger toppbutiker och minskar internationella resor, kommer 2020 att bli det värsta året för den globala lyxmarknaden i modern historia. Ändå är en ny bok som heter "Future Luxe: What's Ahead for the Business of Luxury" av Erwan Rambourg optimistisk. Bland bokens insikter om det kommande decenniet är att hälsa kommer att bli den ultimata lyxen och att säljare av handväskor, skor och klockor kommer att möter konkurrens från en ny sort av exklusiva varor, inklusive cannabis. Rambourg, som har tillbringat 25 år i branschen och för närvarande är HSBC:s globala chef för konsument- och detaljhandelsforskning, förutspår också en skakning i ägandet av lyxvarugrupper. År 2030 förväntar han sig att LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE kommer att inneha 90 till 100 varumärken, upp från 76 idag - eller 77 om det följer med sitt erbjudande att köpa USA diamantjuveleraren Tiffany & Co. Däremot kommer många mindre konkurrenter att slå sig samman, gå i konkurs, köpas eller, i vissa fall, som t.ex. jackatillverkaren Moncler SpA, förvärva andra. Mitt i långsammare tillväxt för så kallade tillgängliga lyxhandväskor förväntar han sig att ägandet av märkena Michael Kors, Coach och Tory Burch kommer att förändras under de kommande 10 åren. Jag pratade med honom för att diskutera lyxens framtid. Följande är en lätt redigerad utskrift av vårt samtal.Andrea Felsted: Det här året kommer att bli det värsta för lyxindustrin i modern historia. Ändå målar din bok upp en positiv bild. Erwan Rambourg: Det finns redan bevis på en mycket stark återhämtning, på Kinas fastland, men på senare tid i USA En del av det är konstlat och kortsiktigt eftersom det är uppdämd efterfrågan, eller hämndköp. Men en del av det är mer grundläggande. Du spenderar inte mycket på det du brukade spendera på, som semester och gå ut på restauranger. Det finns den här psykologiska, nästan överlevnadsutgifter. Jag har gått igenom detta. Det har varit tufft. Det har ibland varit deprimerande. Det har varit lite nervkittlande. Låt oss belöna oss själva.AF: En av de saker som slog mig mest i boken är kapitlet om hälsa. Efter Covid-19-krisen, kan hälsa bli den ultimata lyxen? ER: Vi har haft många som sett hälsa som den nya rikedomen. För tillfället är överlappningen med lyx mer i streetwear och sneakers. Kan en LVMH eller en Kering SA investera i premium hälsoorienterade företag? Du kan titta på Lululemon Athletica Inc. köper Mirror, ett företag som hjälper dig att hålla dig i form hemma. Exemplet med Equinox Group är bra. Equinox är nu på gränsen mellan hälsa och gästfrihet och är också väl positionerat för att dra nytta av premiumisering och rika individers strävan att vara friska i kroppar och sinnen - en del av hälsa-är-det-nya-rikedom-rörelsen. Under de kommande 10 åren är resor inte döda, gästfrihet kommer inte att vara död. Hälsa kommer att bli en bra tillväxtsektor om det finns ett sätt att kombinera dem. I boken pratar jag också om LVMH:s uppdrag att omdefiniera vad lyx ska vara under de kommande 10 åren. Det finns inte många tabun.AF: Kan det inkludera cannabis? Du förutspår att det kommer att bli en av de snabbast växande kategorierna. ER: Det är mycket osannolikt att lyxmärkena kommer att investera, mest för frågor om reglering. Men på vissa gator i Los Angeles konkurrerar cannabisföretag med lyxföretag om platser, om personal och om andelen av plånboken. Och du har avancerade utvecklingar, som mat och vin och cannabiskombinationer. Det finns cannabisolja, som lagras lite som whisky och konjak. Alla dessa kan teoretiskt ta bort lite pengar som skulle ha spenderats på lyxmärken.AF: Du förutspår att väldigt få företag kommer att förbli oberoende, med möjliga undantag för Hermes International, Chanel och Rolex. Hur skulle detta kunna spela ut? ER: När vi väl kommer ur den här krisen på ett meningsfullt sätt, tror jag att vi kommer att se en ny era av frenesi i M&A. Det finns väldigt få tvångsförsäljare. Det handlar mer om insikten från många familjer att skalan spelar roll. Om du är på egen hand är det mycket svårare att komma ur en folkmassa. Jag tror att familjer kommer att slå samman eller sälja sina tillgångar, inte för att de måste, utan för att de förstår att det förmodligen är den bättre lösningen för att deras namn fortfarande ska finnas kvar om 30 år.AF: Så miljonfrågan: Kommer Det slutar med att LVMH köper Tiffany? ER: Vad som än händer är det meningsfullt att utveckla smycken för LVMH. De har förklarat att de inte går vidare med affären på grund av sex veckors försening. Ändå uppmuntras LVMH att ha en 30-årsperspektiv. Antingen är de ute efter att få ett bättre pris, eller så finns det större saker som vi inte är medvetna om, möjligen en koppling till Richemont. Folk pratar om att de byter brud. Men det finns en hel massa krångligheter. Historien är inte över. Vi kommer att höra om detta i flera månader framåt. Den här kolumnen återspeglar inte nödvändigtvis redaktionens eller Bloomberg LP:s och dess ägares åsikter. Andrea Felsted är en Bloomberg Opinion-krönikör som täcker konsument- och detaljhandelsbranschen.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462