Följande är ett utdrag från en artikel som ursprungligen dök upp på CapitalWatch De flesta av oss känner till historien om Luckin Coffee (Pink: LKNCY). I ett nötskal var det meningen att företaget skulle vara "Starbucks of China" som skulle ge den amerikanska kaffejätten en chans på fastlandet. Det Peking-baserade företaget lanserades 2017 och växte snabbt sina butiker och upphämtningsställen till konkurrenten Starbucks Corporation (NASDAQ: SBUX) i Kina. Aktien exploderade i popularitet. Och sedan exploderade det bara. För det första dök det upp rapporter i januari om att Luckin hade tillverkat sina finansiella uppgifter, ett påstående som företaget naturligtvis förnekade. Sedan inledde tillsynsmyndigheter en undersökning av Luckin i april och fann att företaget bröt mot kinesiska konkurrenslagar genom att blåsa upp sina operationella data med falsk statistik för att "bedra och vilseleda allmänheten." Tillsynsmyndigheter upptäckte också att Luckin felaktigt ökade sin vinstmarginal och intäkter för 2019 genom att boka mer än 2 miljarder yuan i försäljning genom falska kuponger. Från 17 januari till 21 maj rasade Luckins aktiekurs med mer än 95%. Följaktligen "valde" Luckin att avnotera och nu handlas den som en öreaktie på över-the-counter-marknaden. Luckin-skandalens bittra smak dröjde kvar i munnen på amerikanska investerare, vilket ledde till en serie av Kina-fokuserad lagstiftning som utformades för att skydda investerare från framtida redovisningsfel av sådan omfattning. Men det var då, och det är nu. På tisdagen steg aktien med 12 % på nyheten om att Luckin, tillsammans med 43 bedrägerivänliga företag som bidrog till Luckin i skandalen, blev drabbade med 61 miljoner yuan i böter (8.98 miljoner USD). Det stämmer, bara lite under 9 miljoner dollar spridda över alla dessa företag för ett bedrägeri som, enligt Luckins egen interna utredning, blåste upp rapporterade intäkter med 2.12 miljarder yuan, eller runt 309 miljoner dollar. Ett litet pris för ett episkt bedrägeri. Kommer Luckin någonsin att bli Starbucks i Kina? Vem vet? Men kommer det att handla mer än lite över $3 per aktie som det gör nu? Jag tror det. Tilldela en mycket liten del av din portfölj och kasta tärningen. Om du gör en vinst över 25 % föreslår jag att du lämnar in dina marker; I will.Cruisin' For A Bruisin' Well Before ProfitsJag skrev för att hålla sig borta från kryssningar på tröskeln till Covid-19-utbrottet. Datumet var den 21 februari och aktien i Carnival Corp. (NYSE: CCL) handlades för cirka 41 USD per aktie, efter att ha drabbats nyligen på grund av ett utbrott av coronaviruset på det Carnival-ägda Diamond Princess-fartyget som dockade i Tokyo. Mark Tepper, VD och koncernchef för Strategic Wealth Partners, sa detta kl. tiden på CNBC:s Trading Nation: "Enligt min mening har coronaviruset verkligen skapat en köpbar tillbakagång." Tepper tillade: "Av alla dessa namn skulle min favorit vara norsk." Vi vet vad som hände efter det. Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NYSE: NCLH) och alla stora börsnoterade kryssningsfartyg sjönk till katastrofala nivåer. Stängde utanför stimulansen kapsejsade de. Sedan, månader senare efter försäljningen i mars, kom kryssningstjurar ut igen och sa att de skulle köpa. Den här gången hade de rätt. Aktierna i Carnival och Norwegian har fördubblats medan aktierna i Royal Caribbean Cruises Ltd (NYSE: RCL) har tredubblats. Och ändå, inte överraskande, är dessa aktier fortfarande långt ner från sina toppar när deras fartyg ligger i hamn, tyngda av en last av skulder. I dag handlas Norwegian för cirka 17 USD per aktie, medan Carnival handlas till cirka 15 USD. Med cirka 65 USD per aktie är Royal Caribbean fortfarande mindre än hälften av vad det var före Covid-19. Ändå, varför skulle vi se till kryssningar igen när Centers for Disease Control and Prevention just förlängde sin order utan segling till oktober? Varför köpa dessa aktier när USA är president drabbad av coronaviruset? Tja, vad gäller Trump, marknaden bryr sig inte. Stimulans är vad ekonomin och aktiemarknaderna längtar efter. I det här ögonblicket skulle en plötslig död av någon stimulansräkning orsaka mer förödelse än presidentens, hans frus, hans stabs och hans motståndares Joe Bidens plötsliga död. När det gäller ordern om ingen segling, ryktades CDC överväga att avbryta seglingar till slutet av februari 2021 – så det kunde ha varit värre (naturligtvis kan de fortfarande). Och även om de inte gör det, ställer kryssningsindustrin fortfarande in seglingar på egen hand; Carnival har ställt in de flesta av sina segel till slutet av 2020. Så varför köpa? Tja, Carnival har 8.2 miljarder dollar i likviditet i slutet av augusti. När det gäller Royal Caribbean, omförhandlade man framgångsrikt över 2.2 miljarder dollar i befintliga skulder och säkrade ett bindande lånelöfte från Morgan Stanley för en kreditfacilitet på 700 miljoner dollar. När det gäller Norwegian hade den 2.5 miljarder dollar av den totala likviditeten den 30 juni. Visserligen har den en kontantförbränningshastighet på 160 miljoner dollar, men allt vi pratar om här är huruvida dessa företag överlever tillräckligt länge för att deras lager ska gå upp. Enligt min åsikt kommer alla dessa bakteriella grogrunder att segla igen. Över 70 % av amerikanerna planerar att ta sommarlov. I somras exploderade husbilsförsäljningen eftersom roadtrips var det enda spelet i stan. Men som Trump en gång sa angående en nedskärning av socialförsäkringen: "Dessutom, hur många gånger kan du ta husbilen för att se Grand Canyon?" Även om det finns mycket debatt om vilket som är det bästa kryssningsköpet, säger jag köp dem alla. Karnevalen är den största men också den stökigaste; Royal Caribbean är det mest välskötta, men det är också dyrare och aktierna har ökat mer från sina låga nivåer än sina jämnåriga; Norwegian har en nyare, mindre och mer lätthanterlig flotta och inga nya fartyg som är planerade att avsegla under de kommande två åren. Om jag verkligen var tvungen att välja vilken av dessa belägrade aktier som har störst uppsida för den lägsta risken, skulle jag välja Norwegian. Verklig avkastning betyder verkliga risker Faktum är att om du missade Zoom Video Communications (NASDAQ: ZM)-båten kommer du inte att se någon enorm avkastning inom de flesta tekniker. Zoom kanske inte går tillbaka till där den borde handlas baserat på en vettig värdering, men den kommer inte att fördubblas till $850 per aktie under de kommande 12 månaderna heller. Men Luckin Coffee, oil l (jag gillar Exxon Mobil (NYSE: XOM), och kryssningsfartyg kan bara. Frågan är: Känner du dig lycklig? Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga Options to Follow High -Idéer för övertygelsehandel * Satsa på politisk volatilitet och marknadsstabilitet * I bedrägeri vi litar på: Nikola påminner oss om att amerikaner fortfarande är stora lögnare(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
Följande är ett utdrag från en artikel som ursprungligen dök upp på CapitalWatch De flesta av oss känner till historien om Luckin Coffee (Pink: LKNCY). I ett nötskal var det meningen att företaget skulle vara "Starbucks of China" som skulle ge den amerikanska kaffejätten en chans på fastlandet. Det Peking-baserade företaget lanserades 2017 och växte snabbt sina butiker och upphämtningsställen till konkurrenten Starbucks Corporation (NASDAQ: SBUX) i Kina. Aktien exploderade i popularitet. Och sedan exploderade det bara. För det första dök det upp rapporter i januari om att Luckin hade tillverkat sina finansiella uppgifter, ett påstående som företaget naturligtvis förnekade. Sedan inledde tillsynsmyndigheter en undersökning av Luckin i april och fann att företaget bröt mot kinesiska konkurrenslagar genom att blåsa upp sina operationella data med falsk statistik för att "bedra och vilseleda allmänheten." Tillsynsmyndigheter upptäckte också att Luckin felaktigt ökade sin vinstmarginal och intäkter för 2019 genom att boka mer än 2 miljarder yuan i försäljning genom falska kuponger. Från 17 januari till 21 maj rasade Luckins aktiekurs med mer än 95%. Följaktligen "valde" Luckin att avnotera och nu handlas den som en öreaktie på över-the-counter-marknaden. Luckin-skandalens bittra smak dröjde kvar i munnen på amerikanska investerare, vilket ledde till en serie av Kina-fokuserad lagstiftning som utformades för att skydda investerare från framtida redovisningsfel av sådan omfattning. Men det var då, och det är nu. På tisdagen steg aktien med 12 % på nyheten om att Luckin, tillsammans med 43 bedrägerivänliga företag som bidrog till Luckin i skandalen, blev drabbade med 61 miljoner yuan i böter (8.98 miljoner USD). Det stämmer, bara lite under 9 miljoner dollar spridda över alla dessa företag för ett bedrägeri som, enligt Luckins egen interna utredning, blåste upp rapporterade intäkter med 2.12 miljarder yuan, eller runt 309 miljoner dollar. Ett litet pris för ett episkt bedrägeri. Kommer Luckin någonsin att bli Starbucks i Kina? Vem vet? Men kommer det att handla mer än lite över $3 per aktie som det gör nu? Jag tror det. Tilldela en mycket liten del av din portfölj och kasta tärningen. Om du gör en vinst över 25 % föreslår jag att du lämnar in dina marker; I will.Cruisin' For A Bruisin' Well Before ProfitsJag skrev för att hålla sig borta från kryssningar på tröskeln till Covid-19-utbrottet. Datumet var den 21 februari och aktien i Carnival Corp. (NYSE: CCL) handlades för cirka 41 USD per aktie, efter att ha drabbats nyligen på grund av ett utbrott av coronaviruset på det Carnival-ägda Diamond Princess-fartyget som dockade i Tokyo. Mark Tepper, VD och koncernchef för Strategic Wealth Partners, sa detta kl. tiden på CNBC:s Trading Nation: "Enligt min mening har coronaviruset verkligen skapat en köpbar tillbakagång." Tepper tillade: "Av alla dessa namn skulle min favorit vara norsk." Vi vet vad som hände efter det. Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NYSE: NCLH) och alla stora börsnoterade kryssningsfartyg sjönk till katastrofala nivåer. Stängde utanför stimulansen kapsejsade de. Sedan, månader senare efter försäljningen i mars, kom kryssningstjurar ut igen och sa att de skulle köpa. Den här gången hade de rätt. Aktierna i Carnival och Norwegian har fördubblats medan aktierna i Royal Caribbean Cruises Ltd (NYSE: RCL) har tredubblats. Och ändå, inte överraskande, är dessa aktier fortfarande långt ner från sina toppar när deras fartyg ligger i hamn, tyngda av en last av skulder. I dag handlas Norwegian för cirka 17 USD per aktie, medan Carnival handlas till cirka 15 USD. Med cirka 65 USD per aktie är Royal Caribbean fortfarande mindre än hälften av vad det var före Covid-19. Ändå, varför skulle vi se till kryssningar igen när Centers for Disease Control and Prevention just förlängde sin order utan segling till oktober? Varför köpa dessa aktier när USA är president drabbad av coronaviruset? Tja, vad gäller Trump, marknaden bryr sig inte. Stimulans är vad ekonomin och aktiemarknaderna längtar efter. I det här ögonblicket skulle en plötslig död av någon stimulansräkning orsaka mer förödelse än presidentens, hans frus, hans stabs och hans motståndares Joe Bidens plötsliga död. När det gäller ordern om ingen segling, ryktades CDC överväga att avbryta seglingar till slutet av februari 2021 – så det kunde ha varit värre (naturligtvis kan de fortfarande). Och även om de inte gör det, ställer kryssningsindustrin fortfarande in seglingar på egen hand; Carnival har ställt in de flesta av sina segel till slutet av 2020. Så varför köpa? Tja, Carnival har 8.2 miljarder dollar i likviditet i slutet av augusti. När det gäller Royal Caribbean, omförhandlade man framgångsrikt över 2.2 miljarder dollar i befintliga skulder och säkrade ett bindande lånelöfte från Morgan Stanley för en kreditfacilitet på 700 miljoner dollar. När det gäller Norwegian hade den 2.5 miljarder dollar av den totala likviditeten den 30 juni. Visserligen har den en kontantförbränningshastighet på 160 miljoner dollar, men allt vi pratar om här är huruvida dessa företag överlever tillräckligt länge för att deras lager ska gå upp. Enligt min åsikt kommer alla dessa bakteriella grogrunder att segla igen. Över 70 % av amerikanerna planerar att ta sommarlov. I somras exploderade husbilsförsäljningen eftersom roadtrips var det enda spelet i stan. Men som Trump en gång sa angående en nedskärning av socialförsäkringen: "Dessutom, hur många gånger kan du ta husbilen för att se Grand Canyon?" Även om det finns mycket debatt om vilket som är det bästa kryssningsköpet, säger jag köp dem alla. Karnevalen är den största men också den stökigaste; Royal Caribbean är det mest välskötta, men det är också dyrare och aktierna har ökat mer från sina låga nivåer än sina jämnåriga; Norwegian har en nyare, mindre och mer lätthanterlig flotta och inga nya fartyg som är planerade att avsegla under de kommande två åren. Om jag verkligen var tvungen att välja vilken av dessa belägrade aktier som har störst uppsida för den lägsta risken, skulle jag välja Norwegian. Verklig avkastning betyder verkliga risker Faktum är att om du missade Zoom Video Communications (NASDAQ: ZM)-båten kommer du inte att se någon enorm avkastning inom de flesta tekniker. Zoom kanske inte går tillbaka till där den borde handlas baserat på en vettig värdering, men den kommer inte att fördubblas till $850 per aktie under de kommande 12 månaderna heller. Men Luckin Coffee, oil l (jag gillar Exxon Mobil (NYSE: XOM), och kryssningsfartyg kan bara. Frågan är: Känner du dig lycklig? Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga Options to Follow High -Idéer för övertygelsehandel * Satsa på politisk volatilitet och marknadsstabilitet * I bedrägeri vi litar på: Nikola påminner oss om att amerikaner fortfarande är stora lögnare(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
,