Kommer lastbilsförare att använda den nya HOS Split-Sleeper Provision?, 2 oktober 2020 kl. 7:04

By
På Oktober 2, 2020
Taggar:

När tisdagen den här veckan kom och gick, fick lastbilschaufförer flera nya fördelar av förändringar i reglerna om öppettider (HOS). En betydande förändring är undantaget för delad sovplats. Tisdagens förändring är inte tekniskt ny för HOS-bestämmelserna utan snarare ett tillägg till den befintliga regeln. Tidigare kunde förare använda ett undantag för delad sovplats i en 8/2-delning. Det nya alternativet lägger till en 7/3-delning. Det är oklart hur många förare som använde bestämmelsen tidigare, och det är ännu mer osäkert hur många som kommer att använda det nya alternativet. Inom tjänstetid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhetsfördelar Justeringar av de 30 -minutavbrott och användning av delad sömn kan öka förarens produktivitet och minska antalet överträdelser. Klicka för att läsa mer"Om föraren är ordentligt utbildad i split-break-undantaget och använder en ELD (elektronisk loggningsenhet) som har delad loggning inbyggd i sin regeluppsättning, är oddsen för att föraren gör ett fel och får ett citat ganska låga, säger Tom Bray, transportindustrikonsult för J. J. Keller & Associates Inc., berättade för FreightWaves i somras. "Ett annat sätt att uttrycka det är att användning av en ELD med undantaget för delad loggning kan förhindra överträdelser om en operatör tillåter sina förare att dra fördel av den flexibilitet som delad loggning ger." Förare som använder delad loggning skulle kunna ta "sina erforderliga 10 lediga timmar i två perioder, förutsatt att en ledig period (oavsett om den är i eller utanför sovplats) är minst två timmar lång och den andra omfattar minst sju timmar i följd tillbringad i sovplats, säger Federal Motor Carrier Safety. Administration (FMCSA) sa. Ingen av perioderna kan räknas mot 14-timmars körfönstret. Många förare hade inte nytta av 8/2-regeln på grund av dess komplexitet, men tillägget av ett 7/3-alternativ kan vara mer lockande. Det kan dock ytterligare förvirra förare som tidigare kämpat med 8/2 delad efterlevnad. Annette Sandberg, VD för TransSafe Consulting och tidigare administratör för FMCSA, sa till FreightWaves att den nya regeln ökar komplexiteten för förare." den långa sovplatsperioden eller den kortare pausen i deras dagliga 14-timmarsberäkning”, sa hon. ELDs borde ha programmerats för förändringen, sa Sandberg, men "varje ELD-tillverkare har sannolikt sin egen twist på hur de skulle meddela en förare om en överträdelse eller hur deras timmar beräknas." I ett webbseminarium 2018, noterade säkerhetsexperten John Seidl förklarade hur 8/2-delningen kunde användas, och samma teori gäller för 7/3-delningen. Enligt Seidl, en förare som börjar sin dag klockan 7 skulle starta sin 14-timmarsklocka. Att använda en timmes tjänstgöringstid, utan körtid, skulle minska 14-timmarsfönstret men inte 11 timmars körtid. Klockan 8 börjar föraren att köra och kör till 1 Han har nu använt fem timmar av 11-timmars körtiden och sex timmar av 14-timmarsklockan. Vid det här laget tar föraren en åtta timmar lång paus i sovplats. Den här gången, taget i sovvagnen, stoppar effektivt 14-timmarsklockan. Klockan 9 sätter sig föraren tillbaka i förarsätet och har fortfarande sex timmars tillgänglig körtid och åtta timmar på 14-timmarsklockan. Sex timmars körning tar föraren till 3 på morgonen, då två timmars ledig tid skulle tillfredsställa den 10-timmars paus som krävs enligt FMCSA-reglerna.OOIDA Foundation förklarar hur man använder delad sovhytt FMCSA fortsätter att studera sätt att göra en delad sovplats. sovhytt mer fördelaktigt för förare. I augusti publicerade byrån ett föreslaget Split Duty Pilot Program där deltagande lastbilschaufförer skulle ha möjlighet att pausa sina 14-timmarskörningsfönster med lediga perioder som varar mellan 30 minuter och tre timmar. Detta är ett separat initiativ från tisdagens ändringar. Sandberg noterade potentiella problem som förare kan möta med de nya ändringarna inkluderar överensstämmelseproblem om en förare förlitar sig på en ELD för att hantera timmar och enhetstillverkaren antingen inte har programmerat in ändringarna eller gjort det felaktigt. För det andra, förare som inte har en sovplats kan inte använda delad sovplats även om de är på vägarna flera dagar i taget.” Jag misstänker att vissa förare helt enkelt kommer att försöka registrera tid som sovplats även om de inte gör det. ha en sovplats, sa hon. "Du kan inte heller använda den nya sovplatsregeln för att försöka förlänga din 14-timmarsdag [när] den längre av dina två raster är "fri tjänst." Den längre av de två rasterna måste vara i sovplatsen.” Sandberg sa att förare och transportörer bör begära specifik dokumentation från sina ELD-leverantörer för att förstå hur deras system beräknar reglerna och hur de varnar föraren om en potentiell överträdelse innan det inträffar. Transportörer måste se till att alla förare är utbildade i tillhandahållandet, tillade hon. ”Jag brukade säga att du alltid är bättre av att bara ta en fast 10 [timmar] ledigt och sedan behöver du inte oroa dig för att göra ett misstag och vara satt ur drift, sa Sandberg. "Men jag förstår att för förare ute på vägen kommer den här nya bestämmelsen att hjälpa dem genom att få vila med den kortare pausen och sedan kan de fortfarande få den vila de behöver med minst sju timmar i sovvagnen." om en förare vill använda den nya regeln för att förlänga sitt 14-timmarsfönster – se till att den längre pausen är i sovvagnen och att de två rasterna tillsammans motsvarar 10 timmar, tillade hon. "De får fortfarande inte överskrida 11 timmars körtid och de måste titta på hur deras körtid beräknas inom det 14-timmarsfönstret." Klicka för fler FreightWaves-artiklar av Brian Straight. Du kanske också gillar:FMCSA issues final förarens HOS-regelDen 8/2 delade sovvagnen och framtidens arbetstiders flexibilitet Inom arbetstid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhet gynnas Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Q4 börjar med att priserna stiger med 28 % år-för-år * Fastighetssammanfattning: Efterfrågan på lager och distribution stiger, så även samhällets opposition(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

Kommer lastbilsförare att använda den nya HOS Split-Sleeper Provision?När tisdagen den här veckan kom och gick, fick lastbilschaufförer flera nya fördelar av förändringar i reglerna om öppettider (HOS). En betydande förändring är undantaget för delad sovplats. Tisdagens förändring är inte tekniskt ny för HOS-bestämmelserna utan snarare ett tillägg till den befintliga regeln. Tidigare kunde förare använda ett undantag för delad sovplats i en 8/2-delning. Det nya alternativet lägger till en 7/3-delning. Det är oklart hur många förare som använde bestämmelsen tidigare, och det är ännu mer osäkert hur många som kommer att använda det nya alternativet. Inom tjänstetid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhetsfördelar Justeringar av de 30 -minutavbrott och användning av delad sömn kan öka förarens produktivitet och minska antalet överträdelser. Klicka för att läsa mer"Om föraren är ordentligt utbildad i split-break-undantaget och använder en ELD (elektronisk loggningsenhet) som har delad loggning inbyggd i sin regeluppsättning, är oddsen för att föraren gör ett fel och får ett citat ganska låga, säger Tom Bray, transportindustrikonsult för J. J. Keller & Associates Inc., berättade för FreightWaves i somras. "Ett annat sätt att uttrycka det är att användning av en ELD med undantaget för delad loggning kan förhindra överträdelser om en operatör tillåter sina förare att dra fördel av den flexibilitet som delad loggning ger." Förare som använder delad loggning skulle kunna ta "sina erforderliga 10 lediga timmar i två perioder, förutsatt att en ledig period (oavsett om den är i eller utanför sovplats) är minst två timmar lång och den andra omfattar minst sju timmar i följd tillbringad i sovplats, säger Federal Motor Carrier Safety. Administration (FMCSA) sa. Ingen av perioderna kan räknas mot 14-timmars körfönstret. Många förare hade inte nytta av 8/2-regeln på grund av dess komplexitet, men tillägget av ett 7/3-alternativ kan vara mer lockande. Det kan dock ytterligare förvirra förare som tidigare kämpat med 8/2 delad efterlevnad. Annette Sandberg, VD för TransSafe Consulting och tidigare administratör för FMCSA, sa till FreightWaves att den nya regeln ökar komplexiteten för förare." den långa sovplatsperioden eller den kortare pausen i deras dagliga 14-timmarsberäkning”, sa hon. ELDs borde ha programmerats för förändringen, sa Sandberg, men "varje ELD-tillverkare har sannolikt sin egen twist på hur de skulle meddela en förare om en överträdelse eller hur deras timmar beräknas." I ett webbseminarium 2018, noterade säkerhetsexperten John Seidl förklarade hur 8/2-delningen kunde användas, och samma teori gäller för 7/3-delningen. Enligt Seidl, en förare som börjar sin dag klockan 7 skulle starta sin 14-timmarsklocka. Att använda en timmes tjänstgöringstid, utan körtid, skulle minska 14-timmarsfönstret men inte 11 timmars körtid. Klockan 8 börjar föraren att köra och kör till 1 Han har nu använt fem timmar av 11-timmars körtiden och sex timmar av 14-timmarsklockan. Vid det här laget tar föraren en åtta timmar lång paus i sovplats. Den här gången, taget i sovvagnen, stoppar effektivt 14-timmarsklockan. Klockan 9 sätter sig föraren tillbaka i förarsätet och har fortfarande sex timmars tillgänglig körtid och åtta timmar på 14-timmarsklockan. Sex timmars körning tar föraren till 3 på morgonen, då två timmars ledig tid skulle tillfredsställa den 10-timmars paus som krävs enligt FMCSA-reglerna.OOIDA Foundation förklarar hur man använder delad sovhytt FMCSA fortsätter att studera sätt att göra en delad sovplats. sovhytt mer fördelaktigt för förare. I augusti publicerade byrån ett föreslaget Split Duty Pilot Program där deltagande lastbilschaufförer skulle ha möjlighet att pausa sina 14-timmarskörningsfönster med lediga perioder som varar mellan 30 minuter och tre timmar. Detta är ett separat initiativ från tisdagens ändringar. Sandberg noterade potentiella problem som förare kan möta med de nya ändringarna inkluderar överensstämmelseproblem om en förare förlitar sig på en ELD för att hantera timmar och enhetstillverkaren antingen inte har programmerat in ändringarna eller gjort det felaktigt. För det andra, förare som inte har en sovplats kan inte använda delad sovplats även om de är på vägarna flera dagar i taget.” Jag misstänker att vissa förare helt enkelt kommer att försöka registrera tid som sovplats även om de inte gör det. ha en sovplats, sa hon. "Du kan inte heller använda den nya sovplatsregeln för att försöka förlänga din 14-timmarsdag [när] den längre av dina två raster är "fri tjänst." Den längre av de två rasterna måste vara i sovplatsen.” Sandberg sa att förare och transportörer bör begära specifik dokumentation från sina ELD-leverantörer för att förstå hur deras system beräknar reglerna och hur de varnar föraren om en potentiell överträdelse innan det inträffar. Transportörer måste se till att alla förare är utbildade i tillhandahållandet, tillade hon. ”Jag brukade säga att du alltid är bättre av att bara ta en fast 10 [timmar] ledigt och sedan behöver du inte oroa dig för att göra ett misstag och vara satt ur drift, sa Sandberg. "Men jag förstår att för förare ute på vägen kommer den här nya bestämmelsen att hjälpa dem genom att få vila med den kortare pausen och sedan kan de fortfarande få den vila de behöver med minst sju timmar i sovvagnen." om en förare vill använda den nya regeln för att förlänga sitt 14-timmarsfönster – se till att den längre pausen är i sovvagnen och att de två rasterna tillsammans motsvarar 10 timmar, tillade hon. "De får fortfarande inte överskrida 11 timmars körtid och de måste titta på hur deras körtid beräknas inom det 14-timmarsfönstret." Klicka för fler FreightWaves-artiklar av Brian Straight. Du kanske också gillar:FMCSA issues final förarens HOS-regelDen 8/2 delade sovvagnen och framtidens arbetstiders flexibilitet Inom arbetstid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhet gynnas Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Q4 börjar med att priserna stiger med 28 % år-för-år * Fastighetssammanfattning: Efterfrågan på lager och distribution stiger, så även samhällets opposition(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462