När tisdagen den här veckan kom och gick, fick lastbilschaufförer flera nya fördelar av förändringar i reglerna om öppettider (HOS). En betydande förändring är undantaget för delad sovplats. Tisdagens förändring är inte tekniskt ny för HOS-bestämmelserna utan snarare ett tillägg till den befintliga regeln. Tidigare kunde förare använda ett undantag för delad sovplats i en 8/2-delning. Det nya alternativet lägger till en 7/3-delning. Det är oklart hur många förare som använde bestämmelsen tidigare, och det är ännu mer osäkert hur många som kommer att använda det nya alternativet. Inom tjänstetid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhetsfördelar Justeringar av de 30 -minutavbrott och användning av delad sömn kan öka förarens produktivitet och minska antalet överträdelser. Klicka för att läsa mer"Om föraren är ordentligt utbildad i split-break-undantaget och använder en ELD (elektronisk loggningsenhet) som har delad loggning inbyggd i sin regeluppsättning, är oddsen för att föraren gör ett fel och får ett citat ganska låga, säger Tom Bray, transportindustrikonsult för J. J. Keller & Associates Inc., berättade för FreightWaves i somras. "Ett annat sätt att uttrycka det är att användning av en ELD med undantaget för delad loggning kan förhindra överträdelser om en operatör tillåter sina förare att dra fördel av den flexibilitet som delad loggning ger." Förare som använder delad loggning skulle kunna ta "sina erforderliga 10 lediga timmar i två perioder, förutsatt att en ledig period (oavsett om den är i eller utanför sovplats) är minst två timmar lång och den andra omfattar minst sju timmar i följd tillbringad i sovplats, säger Federal Motor Carrier Safety. Administration (FMCSA) sa. Ingen av perioderna kan räknas mot 14-timmars körfönstret. Många förare hade inte nytta av 8/2-regeln på grund av dess komplexitet, men tillägget av ett 7/3-alternativ kan vara mer lockande. Det kan dock ytterligare förvirra förare som tidigare kämpat med 8/2 delad efterlevnad. Annette Sandberg, VD för TransSafe Consulting och tidigare administratör för FMCSA, sa till FreightWaves att den nya regeln ökar komplexiteten för förare." den långa sovplatsperioden eller den kortare pausen i deras dagliga 14-timmarsberäkning”, sa hon. ELDs borde ha programmerats för förändringen, sa Sandberg, men "varje ELD-tillverkare har sannolikt sin egen twist på hur de skulle meddela en förare om en överträdelse eller hur deras timmar beräknas." I ett webbseminarium 2018, noterade säkerhetsexperten John Seidl förklarade hur 8/2-delningen kunde användas, och samma teori gäller för 7/3-delningen. Enligt Seidl, en förare som börjar sin dag klockan 7 skulle starta sin 14-timmarsklocka. Att använda en timmes tjänstgöringstid, utan körtid, skulle minska 14-timmarsfönstret men inte 11 timmars körtid. Klockan 8 börjar föraren att köra och kör till 1 Han har nu använt fem timmar av 11-timmars körtiden och sex timmar av 14-timmarsklockan. Vid det här laget tar föraren en åtta timmar lång paus i sovplats. Den här gången, taget i sovvagnen, stoppar effektivt 14-timmarsklockan. Klockan 9 sätter sig föraren tillbaka i förarsätet och har fortfarande sex timmars tillgänglig körtid och åtta timmar på 14-timmarsklockan. Sex timmars körning tar föraren till 3 på morgonen, då två timmars ledig tid skulle tillfredsställa den 10-timmars paus som krävs enligt FMCSA-reglerna.OOIDA Foundation förklarar hur man använder delad sovhytt FMCSA fortsätter att studera sätt att göra en delad sovplats. sovhytt mer fördelaktigt för förare. I augusti publicerade byrån ett föreslaget Split Duty Pilot Program där deltagande lastbilschaufförer skulle ha möjlighet att pausa sina 14-timmarskörningsfönster med lediga perioder som varar mellan 30 minuter och tre timmar. Detta är ett separat initiativ från tisdagens ändringar. Sandberg noterade potentiella problem som förare kan möta med de nya ändringarna inkluderar överensstämmelseproblem om en förare förlitar sig på en ELD för att hantera timmar och enhetstillverkaren antingen inte har programmerat in ändringarna eller gjort det felaktigt. För det andra, förare som inte har en sovplats kan inte använda delad sovplats även om de är på vägarna flera dagar i taget.” Jag misstänker att vissa förare helt enkelt kommer att försöka registrera tid som sovplats även om de inte gör det. ha en sovplats, sa hon. "Du kan inte heller använda den nya sovplatsregeln för att försöka förlänga din 14-timmarsdag [när] den längre av dina två raster är "fri tjänst." Den längre av de två rasterna måste vara i sovplatsen.” Sandberg sa att förare och transportörer bör begära specifik dokumentation från sina ELD-leverantörer för att förstå hur deras system beräknar reglerna och hur de varnar föraren om en potentiell överträdelse innan det inträffar. Transportörer måste se till att alla förare är utbildade i tillhandahållandet, tillade hon. ”Jag brukade säga att du alltid är bättre av att bara ta en fast 10 [timmar] ledigt och sedan behöver du inte oroa dig för att göra ett misstag och vara satt ur drift, sa Sandberg. "Men jag förstår att för förare ute på vägen kommer den här nya bestämmelsen att hjälpa dem genom att få vila med den kortare pausen och sedan kan de fortfarande få den vila de behöver med minst sju timmar i sovvagnen." om en förare vill använda den nya regeln för att förlänga sitt 14-timmarsfönster – se till att den längre pausen är i sovvagnen och att de två rasterna tillsammans motsvarar 10 timmar, tillade hon. "De får fortfarande inte överskrida 11 timmars körtid och de måste titta på hur deras körtid beräknas inom det 14-timmarsfönstret." Klicka för fler FreightWaves-artiklar av Brian Straight. Du kanske också gillar:FMCSA issues final förarens HOS-regelDen 8/2 delade sovvagnen och framtidens arbetstiders flexibilitet Inom arbetstid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhet gynnas Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Q4 börjar med att priserna stiger med 28 % år-för-år * Fastighetssammanfattning: Efterfrågan på lager och distribution stiger, så även samhällets opposition(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
När tisdagen den här veckan kom och gick, fick lastbilschaufförer flera nya fördelar av förändringar i reglerna om öppettider (HOS). En betydande förändring är undantaget för delad sovplats. Tisdagens förändring är inte tekniskt ny för HOS-bestämmelserna utan snarare ett tillägg till den befintliga regeln. Tidigare kunde förare använda ett undantag för delad sovplats i en 8/2-delning. Det nya alternativet lägger till en 7/3-delning. Det är oklart hur många förare som använde bestämmelsen tidigare, och det är ännu mer osäkert hur många som kommer att använda det nya alternativet. Inom tjänstetid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhetsfördelar Justeringar av de 30 -minutavbrott och användning av delad sömn kan öka förarens produktivitet och minska antalet överträdelser. Klicka för att läsa mer"Om föraren är ordentligt utbildad i split-break-undantaget och använder en ELD (elektronisk loggningsenhet) som har delad loggning inbyggd i sin regeluppsättning, är oddsen för att föraren gör ett fel och får ett citat ganska låga, säger Tom Bray, transportindustrikonsult för J. J. Keller & Associates Inc., berättade för FreightWaves i somras. "Ett annat sätt att uttrycka det är att användning av en ELD med undantaget för delad loggning kan förhindra överträdelser om en operatör tillåter sina förare att dra fördel av den flexibilitet som delad loggning ger." Förare som använder delad loggning skulle kunna ta "sina erforderliga 10 lediga timmar i två perioder, förutsatt att en ledig period (oavsett om den är i eller utanför sovplats) är minst två timmar lång och den andra omfattar minst sju timmar i följd tillbringad i sovplats, säger Federal Motor Carrier Safety. Administration (FMCSA) sa. Ingen av perioderna kan räknas mot 14-timmars körfönstret. Många förare hade inte nytta av 8/2-regeln på grund av dess komplexitet, men tillägget av ett 7/3-alternativ kan vara mer lockande. Det kan dock ytterligare förvirra förare som tidigare kämpat med 8/2 delad efterlevnad. Annette Sandberg, VD för TransSafe Consulting och tidigare administratör för FMCSA, sa till FreightWaves att den nya regeln ökar komplexiteten för förare." den långa sovplatsperioden eller den kortare pausen i deras dagliga 14-timmarsberäkning”, sa hon. ELDs borde ha programmerats för förändringen, sa Sandberg, men "varje ELD-tillverkare har sannolikt sin egen twist på hur de skulle meddela en förare om en överträdelse eller hur deras timmar beräknas." I ett webbseminarium 2018, noterade säkerhetsexperten John Seidl förklarade hur 8/2-delningen kunde användas, och samma teori gäller för 7/3-delningen. Enligt Seidl, en förare som börjar sin dag klockan 7 skulle starta sin 14-timmarsklocka. Att använda en timmes tjänstgöringstid, utan körtid, skulle minska 14-timmarsfönstret men inte 11 timmars körtid. Klockan 8 börjar föraren att köra och kör till 1 Han har nu använt fem timmar av 11-timmars körtiden och sex timmar av 14-timmarsklockan. Vid det här laget tar föraren en åtta timmar lång paus i sovplats. Den här gången, taget i sovvagnen, stoppar effektivt 14-timmarsklockan. Klockan 9 sätter sig föraren tillbaka i förarsätet och har fortfarande sex timmars tillgänglig körtid och åtta timmar på 14-timmarsklockan. Sex timmars körning tar föraren till 3 på morgonen, då två timmars ledig tid skulle tillfredsställa den 10-timmars paus som krävs enligt FMCSA-reglerna.OOIDA Foundation förklarar hur man använder delad sovhytt FMCSA fortsätter att studera sätt att göra en delad sovplats. sovhytt mer fördelaktigt för förare. I augusti publicerade byrån ett föreslaget Split Duty Pilot Program där deltagande lastbilschaufförer skulle ha möjlighet att pausa sina 14-timmarskörningsfönster med lediga perioder som varar mellan 30 minuter och tre timmar. Detta är ett separat initiativ från tisdagens ändringar. Sandberg noterade potentiella problem som förare kan möta med de nya ändringarna inkluderar överensstämmelseproblem om en förare förlitar sig på en ELD för att hantera timmar och enhetstillverkaren antingen inte har programmerat in ändringarna eller gjort det felaktigt. För det andra, förare som inte har en sovplats kan inte använda delad sovplats även om de är på vägarna flera dagar i taget.” Jag misstänker att vissa förare helt enkelt kommer att försöka registrera tid som sovplats även om de inte gör det. ha en sovplats, sa hon. "Du kan inte heller använda den nya sovplatsregeln för att försöka förlänga din 14-timmarsdag [när] den längre av dina två raster är "fri tjänst." Den längre av de två rasterna måste vara i sovplatsen.” Sandberg sa att förare och transportörer bör begära specifik dokumentation från sina ELD-leverantörer för att förstå hur deras system beräknar reglerna och hur de varnar föraren om en potentiell överträdelse innan det inträffar. Transportörer måste se till att alla förare är utbildade i tillhandahållandet, tillade hon. ”Jag brukade säga att du alltid är bättre av att bara ta en fast 10 [timmar] ledigt och sedan behöver du inte oroa dig för att göra ett misstag och vara satt ur drift, sa Sandberg. "Men jag förstår att för förare ute på vägen kommer den här nya bestämmelsen att hjälpa dem genom att få vila med den kortare pausen och sedan kan de fortfarande få den vila de behöver med minst sju timmar i sovvagnen." om en förare vill använda den nya regeln för att förlänga sitt 14-timmarsfönster – se till att den längre pausen är i sovvagnen och att de två rasterna tillsammans motsvarar 10 timmar, tillade hon. "De får fortfarande inte överskrida 11 timmars körtid och de måste titta på hur deras körtid beräknas inom det 14-timmarsfönstret." Klicka för fler FreightWaves-artiklar av Brian Straight. Du kanske också gillar:FMCSA issues final förarens HOS-regelDen 8/2 delade sovvagnen och framtidens arbetstiders flexibilitet Inom arbetstid ändras: Hur förarens produktivitet, säkerhet gynnas Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Q4 börjar med att priserna stiger med 28 % år-för-år * Fastighetssammanfattning: Efterfrågan på lager och distribution stiger, så även samhällets opposition(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
,