En ny rapport från kortsäljaren Fuzzy Panda Research anklagar elfordonsutvecklaren Workhorse Group (NASDAQ: WKHS) för att vilseleda investerare. Vad The Short Seller sa: "Workhorse rullade en USPS prototyplastbil nerför en backe av misstag efter att deras parkeringsbroms misslyckades och orsakade en facklig förare ska läggas in på sjukhus efter att ha hoppat ut ur det förrymda fordonet”, står det i rapporten, som jämför Workhorse med anklagelser som nyligen framförts om andra elbilsföretaget Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) av kortsäljaren Hindenburg Research. Rapporten jämför också Workhorse-grundaren och nuvarande Lordstown Motors vd Steve Burns med Nikola-grundaren Trevor Milton. "Vi upptäcker en copycat-entreprenör som härmar aktuella idéer, vilseleder investerare och har decennier av att förstöra investerarkapital. Burns är INTE nästa Elon Musk men kan säkert vara en mycket mer skändlig version av Trevor Milton, säger Fuzzy Panda Research. Benzinga har kontaktat Workhorse för en kommentar om den korta rapporten. Workhorses USPS-bud: I slutet av året förväntas United States Postal Service tillkännage vinnaren av sitt Next Generation Development Vehicle-kontrakt värt 6.3 miljarder dollar. Workhorse är en av tre finalister. ”Workhorse har inte förmågan, maskineriet eller ingenjörstalangen att uppfylla USPS-kontraktet även om de på något sätt vann”, sa Fuzzy Panda Research. VT Hackney, Workhorses tidigare partner i USPS-budet, framhålls i rapporten som att ha gått därifrån, eftersom dess moderbolag sa att "priset inte skulle vara väsentligt." VT Hackney lämnade affären för en liten summa kontanter och eget kapital i Workhorse , sa den korta rapporten. Den korta rapporten sa att Workhorse-prototypfordon har haft prestandaproblem, upphängningar som går sönder på järnvägar, problem med säkerhetsbälten, dörrfel och en anställd skada, vilket ledde till att VT Hackney lämnade affären. Lordstown Motor Diskussion: Om Workhorse säkrar någon del av USPS-budet, sa Fuzzy Panda Research att Lordstown Motors kommer att vara den enda förmånstagaren.Workhorse har ett licensavtal på plats med Lordstown Motors. Workhorse äger 10 % av Lordstown och kommer också att få royalties på varje Endurance-lastbil som säljs. Lordstown Motors håller på att gå till börs genom ett SPAC-avtal med DiamondPeak Holdings Corp (NASDAQ: DPHC). Andra fördelar från Workhorse Short Seller: The Fuzzy Panda Forskningsrapporten sa att tidigare partner United Parcel Service (NYSE: UPS) har tagit bort namnet Workhorse från all litteratur. Det konkurrerande företaget Arrival arbetar nu på ett UPS-kontrakt. Kortsäljaren sa att de besökte två Workhorse-platser och såg ingen säkerhet, ingen automatisering, inga monteringslinjer och inget IP-skydd. Anläggningarna visade bara enheter eller prototyper, och anställda sa att det inte fanns några inköpsorder som uppfylldes, sade rapporten. Aktien handlades ned 2.27% till 23.65 dollar vid tidpunkten för publiceringen. Aktien steg nästan 700 % under 2020. Foto med tillstånd av Workhorse. Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Sportspelsajt tillåter satsningar på Tesla, Rivian, Lordstown i kapplöpning om första elektriska pickupen * Grundat av Tesla, SpaceX Engineers, Battery Maker Romeo Power hittar SPAC(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
En ny rapport från kortsäljaren Fuzzy Panda Research anklagar elfordonsutvecklaren Workhorse Group (NASDAQ: WKHS) för att vilseleda investerare. Vad The Short Seller sa: "Workhorse rullade en USPS prototyplastbil nerför en backe av misstag efter att deras parkeringsbroms misslyckades och orsakade en facklig förare ska läggas in på sjukhus efter att ha hoppat ut ur det förrymda fordonet”, står det i rapporten, som jämför Workhorse med anklagelser som nyligen framförts om andra elbilsföretaget Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA) av kortsäljaren Hindenburg Research. Rapporten jämför också Workhorse-grundaren och nuvarande Lordstown Motors vd Steve Burns med Nikola-grundaren Trevor Milton. "Vi upptäcker en copycat-entreprenör som härmar aktuella idéer, vilseleder investerare och har decennier av att förstöra investerarkapital. Burns är INTE nästa Elon Musk men kan säkert vara en mycket mer skändlig version av Trevor Milton, säger Fuzzy Panda Research. Benzinga har kontaktat Workhorse för en kommentar om den korta rapporten. Workhorses USPS-bud: I slutet av året förväntas United States Postal Service tillkännage vinnaren av sitt Next Generation Development Vehicle-kontrakt värt 6.3 miljarder dollar. Workhorse är en av tre finalister. ”Workhorse har inte förmågan, maskineriet eller ingenjörstalangen att uppfylla USPS-kontraktet även om de på något sätt vann”, sa Fuzzy Panda Research. VT Hackney, Workhorses tidigare partner i USPS-budet, framhålls i rapporten som att ha gått därifrån, eftersom dess moderbolag sa att "priset inte skulle vara väsentligt." VT Hackney lämnade affären för en liten summa kontanter och eget kapital i Workhorse , sa den korta rapporten. Den korta rapporten sa att Workhorse-prototypfordon har haft prestandaproblem, upphängningar som går sönder på järnvägar, problem med säkerhetsbälten, dörrfel och en anställd skada, vilket ledde till att VT Hackney lämnade affären. Lordstown Motor Diskussion: Om Workhorse säkrar någon del av USPS-budet, sa Fuzzy Panda Research att Lordstown Motors kommer att vara den enda förmånstagaren.Workhorse har ett licensavtal på plats med Lordstown Motors. Workhorse äger 10 % av Lordstown och kommer också att få royalties på varje Endurance-lastbil som säljs. Lordstown Motors håller på att gå till börs genom ett SPAC-avtal med DiamondPeak Holdings Corp (NASDAQ: DPHC). Andra fördelar från Workhorse Short Seller: The Fuzzy Panda Forskningsrapporten sa att tidigare partner United Parcel Service (NYSE: UPS) har tagit bort namnet Workhorse från all litteratur. Det konkurrerande företaget Arrival arbetar nu på ett UPS-kontrakt. Kortsäljaren sa att de besökte två Workhorse-platser och såg ingen säkerhet, ingen automatisering, inga monteringslinjer och inget IP-skydd. Anläggningarna visade bara enheter eller prototyper, och anställda sa att det inte fanns några inköpsorder som uppfylldes, sade rapporten. Aktien handlades ned 2.27% till 23.65 dollar vid tidpunkten för publiceringen. Aktien steg nästan 700 % under 2020. Foto med tillstånd av Workhorse. Se mer från Benzinga * Optionsbyten för denna galna marknad: Få Benzinga-alternativ för att följa övertygande handelsidéer * Sportspelsajt tillåter satsningar på Tesla, Rivian, Lordstown i kapplöpning om första elektriska pickupen * Grundat av Tesla, SpaceX Engineers, Battery Maker Romeo Power hittar SPAC(C) 2020 Benzinga.com. Benzinga tillhandahåller inte investeringsrådgivning.
,