EU söker Brexit-förhandlingschip, Pitting Fishing Rights Against Energy Access, den 12 november 2020 kl. 5

By
Den 12 november 2020
Taggar:

(Bloomberg) — Brexit-förhandlingarna håller på att gå i botten, och EU:s chefsförhandlare Michel Barnier hotar britternas tillgång till kontinentens inre energimarknad som ett sätt att utvinna eftergifter för fiskerättigheter. Det står på spel minst 6 miljarder euro ( 7.1 miljarder dollar) av naturgas och elektricitet handlas över den engelska kanalen varje år, enligt forskning av Bruegel, en ekonomisk forskningsgrupp i Bryssel. Det gynnar företag från Centrica Plc och National Grid Plc i Storbritannien till Electricite de France SA och RWE AG på kontinenten. I förhandlingarna villkorar Barnier Storbritanniens tillgång till EU:s energimarknad till EU:s rättigheter att fiska i brittiska vatten. Sändebud arbetar på ett avtal som kommer att gälla efter Storbritannien lämnar EU:s inre marknad i slutet av året. Effekten av att inte nå en överenskommelse som inkluderar energi skulle "oproportionerligt falla på Storbritannien eftersom den kontinentala marknaden är mycket större och redan bättre integrerad”, säger Simone Tagliapietra, forskare vid Bruegel. Vilken är den största sårbarheten? Elektricitet är en speciell nypa. Storbritannien är en nettoimportör med högre grossistpriser än sina grannar. Cirka 7 % av den totala efterfrågan kommer från kraft som skickas längs fem enorma kablar, varav fyra är anslutna till Europa. Förra året växte nettoimporten med 10 % till rekordhöga 21.4 terawattimmar, enligt data från Enappsys Ltd. Vad händer om en överenskommelse nås? Den förhandlingsposition som EU skisserat ligger mycket nära hur saker och ting är nu. Om det är överens, skulle båda sidor fortsätta att handla gas och kraft mer eller mindre som de gör nu. Det kan bli en viss divergens i framtiden eftersom nya regler skapas på båda sidor, men båda skulle börja från samma punkt. Och om det inte finns något brexitavtal? Marknaderna skulle fungera mindre effektivt än de gör nu, enligt Alex Harrison en energipartner på Hogan Lovells International LLP. Storbrittanien skulle behöva ersätta regler som reglerar hur elektricitet och gas strömmar genom rörledningar och kabellänkar mellan varje region. Nya regler skulle sannolikt vara en version av vad vi har nu, men handeln kanske inte är lika effektiv. Till exempel är auktioner för kapacitet på sammanlänkningar mellan Storbritannien och EU-länder för närvarande integrerade med de europeiska elmarknaderna för att säkerställa att strömförsörjningen flyter dit priserna är dyrare. Utan denna bestämmelse skulle sammanlänkningskapaciteten auktioneras ut separat och flödena kanske inte följer priserna. Utan en överenskommelse skulle kostnaderna för brittiska konsumenter kunna öka med 2 miljarder pund (2.6 miljarder USD) per år som Storbritannien går miste om fördelarna med en integrerad marknad, visar en rapport från UCL European Institute. Vilket är det värsta scenariot? Om relationerna mellan Storbritannien och EU bröts totalt och handlingar blev straffbara, kan kraft och gas sluta flöda. Detta skulle få allvarliga konsekvenser för Storbritanniens försörjningstrygghet. Storbrittanien skulle förlora 7 % av sin elförsörjning och skulle kämpa för att hitta en enkel ersättare. Det kan till och med leda till strömavbrott vid tider med hög efterfrågan. Gas står för cirka 80 % av värdet på energihandeln mellan Storbritannien och EU, med producerande fält i den brittiska delen av Nordsjön som matas in i det kontinentala nätet. Det finns tre gasförbindelser mellan Storbritannien och Belgien, Nederländerna och Irland. Dessa leveranser har blivit viktigare de senaste åren i och med stängningen av Rough-gaslagringsanläggningen, en betydande plats som gjorde det möjligt för flöden producerade på sommaren att avsättas för vintern när de behövs som mest . Nu är Storbritannien huvudsakligen beroende av resten av Europa för att tillhandahålla den gas-nätbalanseringstjänsten. Finns det andra konsekvenser? Att stänga Storbritannien utanför den europeiska gasmarknaden skulle få konsekvenser för Irland, som importerar 56 % av sin förbrukning från Storbritannien Skapandet av den inre elmarknaden i Irland länkar samman Irland och Nordirland och kan störas helt. Vad säger regeringen? Regeringen ger lite vägledning för elhandel från jan. 1 på sin webbplats: Gränsöverskridande flöden över elsammankopplingar kommer inte längre att regleras av EU-lagstiftning. Beroende på resultatet av frihandelsavtalsförhandlingarna kommer alternativa handelsarrangemang att behöva utvecklas. Ägare/operatörer av sammanlänkningar måste fortsätta att arbeta med sina intressenter och tillsynsmyndigheter för att förbereda alternativa handelsarrangemang och uppdaterade regler.

EU söker Brexit-förhandlingschip, ställer fiskerättigheterna mot energitillgång(Bloomberg) — Brexit-förhandlingarna håller på att gå i botten, och EU:s chefsförhandlare Michel Barnier hotar britternas tillgång till kontinentens inre energimarknad som ett sätt att utvinna eftergifter för fiskerättigheter. Det står på spel minst 6 miljarder euro ( 7.1 miljarder dollar) av naturgas och elektricitet handlas över den engelska kanalen varje år, enligt forskning av Bruegel, en ekonomisk forskningsgrupp i Bryssel. Det gynnar företag från Centrica Plc och National Grid Plc i Storbritannien till Electricite de France SA och RWE AG på kontinenten. I förhandlingarna villkorar Barnier Storbritanniens tillgång till EU:s energimarknad till EU:s rättigheter att fiska i brittiska vatten. Sändebud arbetar på ett avtal som kommer att gälla efter Storbritannien lämnar EU:s inre marknad i slutet av året. Effekten av att inte nå en överenskommelse som inkluderar energi skulle "oproportionerligt falla på Storbritannien eftersom den kontinentala marknaden är mycket större och redan bättre integrerad”, säger Simone Tagliapietra, forskare vid Bruegel. Vilken är den största sårbarheten? Elektricitet är en speciell nypa. Storbritannien är en nettoimportör med högre grossistpriser än sina grannar. Cirka 7 % av den totala efterfrågan kommer från kraft som skickas längs fem enorma kablar, varav fyra är anslutna till Europa. Förra året växte nettoimporten med 10 % till rekordhöga 21.4 terawattimmar, enligt data från Enappsys Ltd. Vad händer om en överenskommelse nås? Den förhandlingsposition som EU skisserat ligger mycket nära hur saker och ting är nu. Om det är överens, skulle båda sidor fortsätta att handla gas och kraft mer eller mindre som de gör nu. Det kan bli en viss divergens i framtiden eftersom nya regler skapas på båda sidor, men båda skulle börja från samma punkt. Och om det inte finns något brexitavtal? Marknaderna skulle fungera mindre effektivt än de gör nu, enligt Alex Harrison en energipartner på Hogan Lovells International LLP. Storbrittanien skulle behöva ersätta regler som reglerar hur elektricitet och gas strömmar genom rörledningar och kabellänkar mellan varje region. Nya regler skulle sannolikt vara en version av vad vi har nu, men handeln kanske inte är lika effektiv. Till exempel är auktioner för kapacitet på sammanlänkningar mellan Storbritannien och EU-länder för närvarande integrerade med de europeiska elmarknaderna för att säkerställa att strömförsörjningen flyter dit priserna är dyrare. Utan denna bestämmelse skulle sammanlänkningskapaciteten auktioneras ut separat och flödena kanske inte följer priserna. Utan en överenskommelse skulle kostnaderna för brittiska konsumenter kunna öka med 2 miljarder pund (2.6 miljarder USD) per år som Storbritannien går miste om fördelarna med en integrerad marknad, visar en rapport från UCL European Institute. Vilket är det värsta scenariot? Om relationerna mellan Storbritannien och EU bröts totalt och handlingar blev straffbara, kan kraft och gas sluta flöda. Detta skulle få allvarliga konsekvenser för Storbritanniens försörjningstrygghet. Storbrittanien skulle förlora 7 % av sin elförsörjning och skulle kämpa för att hitta en enkel ersättare. Det kan till och med leda till strömavbrott vid tider med hög efterfrågan. Gas står för cirka 80 % av värdet på energihandeln mellan Storbritannien och EU, med producerande fält i den brittiska delen av Nordsjön som matas in i det kontinentala nätet. Det finns tre gasförbindelser mellan Storbritannien och Belgien, Nederländerna och Irland. Dessa leveranser har blivit viktigare de senaste åren i och med stängningen av Rough-gaslagringsanläggningen, en betydande plats som gjorde det möjligt för flöden producerade på sommaren att avsättas för vintern när de behövs som mest . Nu är Storbritannien huvudsakligen beroende av resten av Europa för att tillhandahålla den gas-nätbalanseringstjänsten. Finns det andra konsekvenser? Att stänga Storbritannien utanför den europeiska gasmarknaden skulle få konsekvenser för Irland, som importerar 56 % av sin förbrukning från Storbritannien Skapandet av den inre elmarknaden i Irland länkar samman Irland och Nordirland och kan störas helt. Vad säger regeringen? Regeringen ger lite vägledning för elhandel från jan. 1 på sin webbplats: Gränsöverskridande flöden över elsammankopplingar kommer inte längre att regleras av EU-lagstiftning. Beroende på resultatet av frihandelsavtalsförhandlingarna kommer alternativa handelsarrangemang att behöva utvecklas. Ägare/operatörer av sammanlänkningar måste fortsätta att arbeta med sina intressenter och tillsynsmyndigheter för att förbereda alternativa handelsarrangemang och uppdaterade regler.

,

Omedelbar offert

Ange aktiesymbolen.

Välj Exchange.

Välj typ av säkerhet.

Vänligen ange ditt förnamn.

Vänligen ange ditt efternamn.

Vänligen skriv in ditt telefonnummer.

Var god skriv in din e-postadress.

Ange eller välj det totala antalet aktier du äger.

Vänligen ange eller välj det önskade lånebeloppet du söker.

Välj lånesyfte.

Välj om du är tjänsteman/direktör.

High West Capital Partners, LLC får endast erbjuda viss information till personer som är "ackrediterade investerare" och/eller "kvalificerade kunder" eftersom dessa villkor definieras under tillämpliga federala värdepapperslagar. För att vara en "ackrediterad investerare" och/eller en "kvalificerad kund" måste du uppfylla kriterierna som anges i EN ELLER FLERA av följande kategorier/stycken numrerade 1-20 nedan.

High West Capital Partners, LLC kan inte ge dig någon information om dess låneprogram eller investeringsprodukter om du inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier. Dessutom måste utländska medborgare som kan vara undantagna från att kvalificera sig som en amerikansk ackrediterad investerare fortfarande uppfylla de fastställda kriterierna, i enlighet med High West Capital Partners, LLC:s interna utlåningspolicy. High West Capital Partners, LLC kommer inte att tillhandahålla information eller låna ut till någon individ och/eller enhet som inte uppfyller ett eller flera av följande kriterier:

1) Individ med nettovärde över 1.0 miljoner USD. En fysisk person (inte en enhet) vars nettoförmögenhet, eller gemensamma nettoförmögenhet med sin make, vid tidpunkten för köpet överstiger 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Vid beräkning av nettoförmögenhet kan du inkludera ditt eget kapital i lös egendom och fastigheter, inklusive din huvudsakliga bostad, kontanter, kortfristiga investeringar, aktier och värdepapper. Din inkludering av eget kapital i lös egendom och fastigheter bör baseras på mässan marknadsvärdet av sådan egendom minus skulder som säkras av sådan egendom.)

2) Individ med 200,000 200,000 USD individuell årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en individuell inkomst på mer än $XNUMX XNUMX under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

3) Individ med 300,000 300,000 USD gemensam årlig inkomst. En fysisk person (inte en enhet) som hade en gemensam inkomst med sin make på över XNUMX XNUMX USD under vart och ett av de föregående två kalenderåren och som har en rimlig förväntan att nå samma inkomstnivå under innevarande år.

4) Företag eller partnerskap. Ett bolag, partnerskap eller liknande enhet som har tillgångar på över 5 miljoner USD och som inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel i bolaget eller partnerskapet.

5) Återkallbart förtroende. En trust som kan återkallas av dess bidragsgivare och vars bidragsgivare är en ackrediterad investerare enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/paragraferna som numreras häri.

6) Oåterkalleligt förtroende. En trust (annat än en ERISA-plan) som (a) inte kan återkallas av dess bidragsgivare, (b) har tillgångar på över 5 miljoner USD, (c) inte bildades i det specifika syftet att förvärva en andel, och (d ) leds av en person som har sådan kunskap och erfarenhet i finansiella och affärsmässiga frågor att en sådan person är kapabel att utvärdera fördelarna och riskerna med en investering i stiftelsen.

7) IRA eller liknande förmånsplan. En IRA-, Keogh- eller liknande förmånsplan som endast täcker en enda fysisk person som är en ackrediterad investerare, enligt definitionen i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

8) Deltagarriktat konto för förmånsplan för anställda. En deltagarriktad personalförmånsplan som investerar i ledning av och för räkning av en deltagare som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av de andra kategorierna/styckena som numreras häri.

9) Annan ERISA-plan. En personalförmånsplan i den mening som avses i avdelning I i ERISA-lagen annan än en deltagarstyrd plan med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD eller för vilka investeringsbeslut (inklusive beslutet att köpa en andel) fattas av en bank, registrerad investeringsrådgivare, spar- och låneförening eller försäkringsbolag.

10) Statens förmånsplan. En plan som upprättats och underhålls av en stat, kommun eller någon myndighet i en stat eller kommun, till förmån för dess anställda, med totala tillgångar som överstiger 5 miljoner USD.

11) Ideell enhet. En organisation som beskrivs i Section 501(c)(3) i Internal Revenue Code, i dess ändrade lydelse, med totala tillgångar överstigande 5 miljoner USD (inklusive kapital-, livränta- och livinkomstfonder), vilket framgår av organisationens senaste reviderade finansiella rapporter .

12) En bank enligt definitionen i Section 3(a)(2) i Securities Act (oavsett om den agerar för egen räkning eller i egenskap av förtroendeman).

13) En spar- och låneförening eller liknande institut enligt definitionen i 3 a § 5 A i värdepapperslagen (oavsett om den agerar för egen räkning eller i förtroendeskap).

14) En mäklare-handlare registrerad enligt börslagen.

15) Ett försäkringsbolag enligt definitionen i 2 § 13 § i lagen om värdepappersmarknaden.

16) Ett "företagsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 2(a)(48) i lagen om investeringsbolag.

17) Ett investeringsbolag för småföretag med licens enligt avsnitt 301 (c) eller (d) i Small Business Investment Act från 1958.

18) Ett "privat affärsutvecklingsföretag" enligt definitionen i avsnitt 202(a)(22) i Advisers Act.

19) Verkställande direktör eller direktör. En fysisk person som är en verkställande tjänsteman, direktör eller generalpartner i partnerskapet eller generalpartnern och är en ackrediterad investerare som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

20) Enhet som ägs helt av ackrediterade investerare. Ett bolag, partnerskap, privat investeringsbolag eller liknande enhet vars aktieägare är en fysisk person som är en ackrediterad investerare, som den termen definieras i en eller flera av kategorierna/styckena som numreras häri.

Vänligen läs meddelandet ovan och markera rutan nedan för att fortsätta.

Singapore

+65 3105 1295

Taiwan

Kommer snart!

Hong Kong

R91, 3:e våningen,
Eton Tower, 8 Hysan Ave.
Causeway Bay, Hong Kong
+852 3002 4462

Marknadstäckning